2024-12-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Jag ser det som fel att framförallt inskränka och hoppas på anhöriga. Oavsätt hur dom väljer att agera i detta läge.

Men även att ge sig på dom uthängda "gäddorna"
Speciellt på det sätt dom blir förtalade.
Dom har rätt till sin integritet enligt svensk lag.
Och inskränkning på det tycker jag är fel.

Jag har inget emot en lagändring.
Inte heller att göra straffen för denna typ av brott hårdare.
Men det ger inte mig eller dig eller någon annan rätten att ta lagen i egna händer och göra det som Dumpen sysslar med.

Personligen tycker jag att det är extra jävligt när ett företag drar ekonomisk vinning på det dessutom.
Men det är en personlig åsikt.

För att förtydliga. Jag har inget emot att klandervärda människor åker fast och får sitt straff i en rättegång.
Jag tycker att Dumpens arbete är helt fel och pinsamt dåligt av bland annat JK, som låter detta fortgå.
Det betyder inte att jag står på dom uthängdas sida.
Mer än att dom likt alla andra tio miljoner invånare i detta land har samma rättigheter och skyldigheter.

Personligen anser jag att gäddor inte bör ha rätt till integritet
Det ögonblicket dom börjar skriva sexuellt till ett barn eller en förälder som vill "erbjuda" sitt barn så har dom i mina ögon förlorat rätten till personlig integritet

Barns rätt att slippa sexuella övergrepp står över gäddornas rätt till personlig integritet
Citera
2024-12-16, 19:01
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Du menar alltså att personer som blivit utsatta för ett brott ska förnekas representation för att nån pundarhora ränner runt och påstår sig kunna diagnostisera folk som pedofiler till höger och vänster?
Gissar att du är sån som också vill ge alla som misstänks för mord ett nackskott direkt utan nån rättslig prövning? Eller att vi ska bränna häxorna som inte flyter på bål?
Berätta gärna mer om hur din oförmågan att ha två tankar i huvudet samtidigt bidrar till din moralpanik?

Jag är rent allmänt för hårdare straff och mer repression mot samhällsskadliga element, så du har inte helt fel i din karaktärisering av mig.

Förövrigt anser jag att advokatskrået i Sverige är väldigt skadliga i sin opinionsbildande roll. Gäller inte bara i denna fråga, utan även i frågor som rör invandring och gängkriminalitet.
Citera
2024-12-16, 19:19
Medlem
Jag lyssnade på debatten mellan Douglas Roos och Thomas Bodström. Vad som slår mig är vilka skitargument Roos släpar fram. Verkar inte vara så värst klyftig. Typisk otur att Bodström har vart ordförande i Expat, men det är som Roos inte fattar eller så låtsas han bara vara korkad.

Problemet är ju att det är ett sluttande plan. Om man kan tillåta bedrägeri mm som nu Dumpen misstänkts för. Vad är det som gör att Roos inte sponsrar gängen som söker upp Dumpenpublicerade personer. Och om det är ok, vad hindrar mig från att hitta mina egna regler för vilka jag tycker brottsliga och där jag kan gå in och kanske rent av hitta ett business case.
Citera
2024-12-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Personligen anser jag att gäddor inte bör ha rätt till integritet
Det ögonblicket dom börjar skriva sexuellt till ett barn eller en förälder som vill "erbjuda" sitt barn så har dom i mina ögon förlorat rätten till personlig integritet

Barns rätt att slippa sexuella övergrepp står över gäddornas rätt till personlig integritet

Du får absolut tycka det.
Men det ger inte rätt i att strunta i den rättigheten som vi faktiskt har i Sverige.

Verkligheten är dock att man inte förlorar rätten till integritet i Sverige. Oavsett vad man har gjort.

Men däremot förstår jag inte vad du menar med att barnens rätt att slippa övergrepp står över integritet?
Jag ser inte hur dom två sakerna är synonyma med varandra.

Självklart ska inte barn utsättas för någon form av övergrepp.
Men vad har det med en annans integritet att göra?
Citera
2024-12-16, 19:33
Medlem
Thomas Bodström borde inte välja att företräda pedofiler, känns sjukt att någon med den tyngden väljer att ta sådana fall. Lämna pedofiler åt nyexade och oerfarna..

Man kan ju välja sina strider, men nej, en föredetta justiteminister tar alltså fall där pedofiler fått på näsan och sossarnana undrar varför de tappat kontakt med folket.. ja hujedamig, hur dumma är de?

Eller är det värre än så, har Bodström smutsiga byk?
Citera
2024-12-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Thomas Bodström borde inte välja att företräda pedofiler, känns sjukt att någon med den tyngden väljer att ta sådana fall. Lämna pedofiler åt nyexade och oerfarna..

Man kan ju välja sina strider, men nej, en föredetta justiteminister tar alltså fall där pedofiler fått på näsan och sossarnana undrar varför de tappat kontakt med folket.. ja hujedamig, hur dumma är de?

Eller är det värre än så, har Bodström smutsiga byk?

Nu är det dock inte pedofiler han i första hand strider för.
Utan hans agenda är i första hand det olagliga i IK och ev Dumpens företagande.

Om det bara skulle vara så enkelt att undgå ekonomisk brottslighet, att man hävdar att man jobbar mot pedofiler och därför slippa all form av rättslig påföljd.
Det skulle ge oss ett väldigt obehagligt samhälle där många kriminella skulle kunna komma undan med vilken form av utpressning och pengatvätt som helst.

Sen tror jag dessutom att om någon ska ta upp ett sådant här fall så är det nästan omöjligt för en orutinerad advokat att göra det. Du ser ju själv vilket hat och vinklingar en erfaren advokat med gott renome får ta emot.
En ung nyexaminerade skulle gå under direkt.
Det på dessutom felaktiga grunder.
Citera
2024-12-16, 19:56
Medlem
Citat:
Du får absolut tycka det.
Men det ger inte rätt i att strunta i den rättigheten som vi faktiskt har i Sverige.

Verkligheten är dock att man inte förlorar rätten till integritet i Sverige. Oavsett vad man har gjort.

Men däremot förstår jag inte vad du menar med att barnens rätt att slippa övergrepp står över integritet?
Jag ser inte hur dom två sakerna är synonyma med varandra.

Självklart ska inte barn utsättas för någon form av övergrepp.
Men vad har det med en annans integritet att göra?

Anledningen till att gäddorna publiceras på hemsidan är för att dom visat ett sexuellt intresse för barn att förgripa sig på

Att sexchatta, skicka kukbilder/filmer och i värsta fall våldtäkt är alla olika former av övergrepp
Barns rätt att slippa detta står över gäddornas integritet anser jag och då finns fiskarna och tar smällen istället för riktiga barn som riskerar åka dit

Civil olydnad är vad jag väljer att kalla det
Citera
2024-12-16, 20:06
Medlem
Citat:
Jag ser det som fel att framförallt inskränka och hoppas på anhöriga. Oavsätt hur dom väljer att agera i detta läge.

Men även att ge sig på dom uthängda "gäddorna"
Speciellt på det sätt dom blir förtalade.
Dom har rätt till sin integritet enligt svensk lag.
Och inskränkning på det tycker jag är fel.

Jag har inget emot en lagändring.
Inte heller att göra straffen för denna typ av brott hårdare.
Men det ger inte mig eller dig eller någon annan rätten att ta lagen i egna händer och göra det som Dumpen sysslar med.

Personligen tycker jag att det är extra jävligt när ett företag drar ekonomisk vinning på det dessutom.
Men det är en personlig åsikt.

För att förtydliga. Jag har inget emot att klandervärda människor åker fast och får sitt straff i en rättegång.
Jag tycker att Dumpens arbete är helt fel och pinsamt dåligt av bland annat JK, som låter detta fortgå.
Det betyder inte att jag står på dom uthängdas sida.
Mer än att dom likt alla andra tio miljoner invånare i detta land har samma rättigheter och skyldigheter.

Väldigt bra skrivet, men förvänta dig att du just spräckte en ven i huvudet på samtliga dumplingarna när dom ska försöka få ihop hur man kan resonera så utan att själv vara pedofil.
Citera
2024-12-16, 20:07
Medlem
Citat:
Nu är det dock inte pedofiler han i första hand strider för.
Utan hans agenda är i första hand det olagliga i IK och ev Dumpens företagande.

Om det bara skulle vara så enkelt att undgå ekonomisk brottslighet, att man hävdar att man jobbar mot pedofiler och därför slippa all form av rättslig påföljd.
Det skulle ge oss ett väldigt obehagligt samhälle där många kriminella skulle kunna komma undan med vilken form av utpressning och pengatvätt som helst.

Sen tror jag dessutom att om någon ska ta upp ett sådant här fall så är det nästan omöjligt för en orutinerad advokat att göra det. Du ser ju själv vilket hat och vinklingar en erfaren advokat med gott renome får ta emot.
En ung nyexaminerade skulle gå under direkt.
Det på dessutom felaktiga grunder.

Det där får du kolla upp, han strider absolut för pedofiler. En pedofil är alltså kärande i ärendet.

Finns mängder av gängkriminella som driver företag, tvättar pengar, drar av på momsen och lurar skattebetalarna på bidrag.

Om han letade i lådan efter den moraliska kompassen och rödgröningarnas taktikbok så skall han finna att han är helt ute på isen i dimman.
Citera
2024-12-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Anledningen till att gäddorna publiceras på hemsidan är för att dom visat ett sexuellt intresse för barn att förgripa sig på

Att sexchatta, skicka kukbilder/filmer och i värsta fall våldtäkt är alla olika former av övergrepp
Barns rätt att slippa detta står över gäddornas integritet anser jag och då finns fiskarna och tar smällen istället för riktiga barn som riskerar åka dit

Civil olydnad är vad jag väljer att kalla det

Tycker det är ett väldigt stort kliv mellan civil olydnad och förtal.
Det är dessutom massa saker som brister i detta resonemang.

Men kan du förklara hur deras arbete förhindrar den formen av övergrepp som du menar att deras uthängning ska motverka?
Citera
2024-12-16, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler

Entreprenören Douglas Roos har donerat en miljon till den omdebatterade pedofiljägarsajten Dumpen. Advokaten Thomas Bodström är kritisk och menar att det är att finansiera en ohederlig verksamhet.

– Jag gillar inte grov utpressning, bedrägerier och hur man driver folk till självmord. Det har inget med barn att göra, sa Bodström när de två möttes i Morgonstudion.
Bodström ägde kackelgubben Roos.

Från ca 02.51.00 https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-i-morgonstudion-folj-sandningen-har-uisf4r

Douglas Roos vägrar låta Thomas Bodström tala, han avbryter frekvent och ger ett, minst sagt, stressat intryck. Håret ser skitigt ut, han har tics i ansiktet och verkar ur balans.

Jag tror att de flesta dumpenanhängare brottas med egna psykiska problem som gör att de inte förmår tänka sansat, istället hugger de och går i affekt om de inte stryks medhårs (precis som S&P). Roos talar också om det fantastiska gensvar han har fått på sin artikel, men det säger ingenting om sakfrågan mer än att han blir boostad, som i en sekt. Det ger en känsla av att utföra något betydelsefullt, vi mot världen, men huvudet är fullt av rök (eld i hjärtat, rök i huvudet).

Det får mig att undra om Roos har rent mjöl i påsen.
Citera
2024-12-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det du skriver här är självklart för de flesta.
Tack Bertil för att du orkar!
Trist att du hejar på Bertil och hans sanslösa dumheter.
Tack för att du orkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in