Citat:
Det sätt som dom publicerar på är oetiskt.
Dom vill att det ska vara lätt att känna igen personen och lätt att spåra upp. Därav att dom dessutom länkar de fall det finns domar till dessa uthängningar, gör att dom anhöriga lätt också blir skadade.
Och det är något som dom vet är en stor risk och därmed också struntar i.
Varför måste det alltid vara 100 eller 0?
Jag påstår aldrig att dom ska ströva fritt.
Har aldrig påstått att jag tycker det är okej att göra det dom uthängda gör.
Jag är kritisk mot arbetssättet och att många svenskar tittar blint på och hejar på när det sker massa olagligheter. Sen försöker dom står med rak rygg och hävda att dom är vita riddare.
Hur tänker du att personen som är uthängd på livstid ska kunna få hjälp och komma vidare?
I bland annat behandlingar med psykisk ohälsa, så ingår det att bland annat skaffa jobb och ev fritidsaktiviteter.
Med Dumpens metoder så slås det alternativet helt bort.
Då dom bidrar och hjälper andra att hålla denna person nedtryckt.
Detta skulle jag vilja påstå hjälper till att skapa människor som blir farligare i samhället.
När det inte finns något att jobba för så blir man ännu farligare för andra.
Den som inte har något att förlora har inget att vara rädd för.
Dom vill att det ska vara lätt att känna igen personen och lätt att spåra upp. Därav att dom dessutom länkar de fall det finns domar till dessa uthängningar, gör att dom anhöriga lätt också blir skadade.
Och det är något som dom vet är en stor risk och därmed också struntar i.
Varför måste det alltid vara 100 eller 0?
Jag påstår aldrig att dom ska ströva fritt.
Har aldrig påstått att jag tycker det är okej att göra det dom uthängda gör.
Jag är kritisk mot arbetssättet och att många svenskar tittar blint på och hejar på när det sker massa olagligheter. Sen försöker dom står med rak rygg och hävda att dom är vita riddare.
Hur tänker du att personen som är uthängd på livstid ska kunna få hjälp och komma vidare?
I bland annat behandlingar med psykisk ohälsa, så ingår det att bland annat skaffa jobb och ev fritidsaktiviteter.
Med Dumpens metoder så slås det alternativet helt bort.
Då dom bidrar och hjälper andra att hålla denna person nedtryckt.
Detta skulle jag vilja påstå hjälper till att skapa människor som blir farligare i samhället.
När det inte finns något att jobba för så blir man ännu farligare för andra.
Den som inte har något att förlora har inget att vara rädd för.
Det finns inga smärtfria sätt tyvärr, det viktiga är att eventuella brottsoffer får upprättelse och att gäddan inte riskera skapa (fler) offer
Genom att tiden har sin gång, jobbar gäddan med sina problem så kommer han med tiden glömmas bort, dumpen tror jag knappast kommer finnas för evigt
Det finns alltid något att jobba för, gör dom inget åt problemet riskerar det bli ännu värre för sig själva
Dom har allt att vinna
Finns inget som hindrar gäddorna från att skaffa fritidsaktiviteter, baka bröd, laga mat, ut och spring, träna någon idrott etc...finns massvis med saker dom kan göra för att komma vidare förrutom att söka hjälp för sin störning/missbruk (eller vad det nu handlar om i det enskilda fallet)
Jobb kan det däremot bli lite svårare med på kort sikt men med lite ansträngning så kan nog det oxo lösa sig
Sen är det många i vårt samhälle som går genom hela livet utan ett arbete, att få ett jobb idag är svårt tyvärr och där är det stora problemet arbetslösheten, när vi har hög arbetslöshet så kan arbetsgivare vara mer kräsna och då väljs gäddor bort
Senast redigerad av Bertil87 2024-12-16 kl. 17:30.
Senast redigerad av Bertil87 2024-12-16 kl. 17:30.