Citat:
Ursprungligen postat av
What-do-u-meanhi
De verktygen gissar lite.
De kollar hur många som har en addon och samtidigt dislikat eller likeat.
Sen kommer verktyget köra samma ratio på de faktiska likesen.
Så om 100 har addonet och 20% dislikear. Så kommer de anta att den riktiga ration är ungefär likadan.
Kanske otydlig men ska sova nu, godnatt 🙂
Jag förstår, och med det sagt så är det lätt att dra slutsatsen att den ration Baronen visar upp inte stämmer. Däremot tror jag att jag förstår den nu.
Dislikes baserar sig dels på tummar upp på videon, och dels på de som använder add-on. Man går efter hur många med pluginet som gillar och ogillar. Men nu köper uppenbarligen Baronen likes. Så disliksen hänger på eftersom det fortfarande är en hög andel av alla med plugin som trycker tumme ned. Men det blir väldigt missvisande. För Baronen är
den stora majoriteten likes, och väldigt mycket färre dislikes. När den verkliga siffran egentligen är 50/50, ibland en majoritet dislikes.
Eftersom Baronen dopar sina likes blir även disliksen oproportionerligt stora, och det är detta man får upp när man lägger in videon i en sån counter. Baronen säger att det är missvisande. Jag skulle tro att det är mer missvisande att han betalar för likes. Ration är mer sanningsenlig i förhållande till procent än de siffror som bedragaren visar upp. Bottarna som gillar hans video har liksom inte pluginet.