2024-12-14, 20:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
"gratiskonto" skall det vara.

Ja, såg nu att det fanns ett gratisalternativ, så alla 355 medlemmar betalar antagligen inte:
https://www.patreon.com/ladydahmers

Men det är väl åtminstone en början. Varför hon inte gjort detta innan förstår jag inte, så att bli utsparkad från Instagram kan vara en bra sak i hennes fall.
Citera
2024-12-15, 09:54
Medlem
Hon klagar på att hon blir portad från Insta mm men hon verkar inte ha tänkt på alternativet att driva en egen hemsida. Svårare att bli portad då.

Men bra att hon har hittat ett ställe att vara. Då kan ju de som vill betala för att läsa henne göra det.
Citera
2024-12-15, 11:58
Medlem
Har hon tidigare stått bakom deplatforming av oliktänkande?
Citera
2024-12-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting

Jag kan inte säga att jag vet, man jag kan mycket väl tänka mig att hon skulle göra det. För över tio år sedan skrev jag en kommentar på hennes blogg, i vilken jag påpekade att någon faktabit hon grundade sin åsikt på var fel, och länkade till en relevant Wikipedia-artikel. Det tog några få minuter så var min kommentar bortplockad, och jag kunde inte skriva fler kommentarer, så om hon hejar på när hennes meningsmotståndare blir deplattformerade är det helt i linje med hennes personlighet.
Citera
2024-12-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, såg nu att det fanns ett gratisalternativ, så alla 355 medlemmar betalar antagligen inte:
https://www.patreon.com/ladydahmers

Men det är väl åtminstone en början. Varför hon inte gjort detta innan förstår jag inte, så att bli utsparkad från Instagram kan vara en bra sak i hennes fall.

About-fliken:
Total members 368
Paid members 110
Citera
2024-12-15, 16:11
Medlem
Citat:

Alltså hon tycker ju att Israel ska upphöra och alla judar ska åka ”hem”. Det är väl en ganska radikal form av deplatforming av oliktänkande.
Citera
2024-12-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Alltså hon tycker ju att Israel ska upphöra och alla judar ska åka ”hem”. Det är väl en ganska radikal form av deplatforming av oliktänkande.
Touché!
Citera
2024-12-15, 21:08
Medlem
Citat:

Jag skrev något ganska ordinärt om jämställdhet på mitt eget twitter med typ 50 följare för ett antal år sedan. Det var absolut inget extremt eller hatiskt, snarare tvärtom.

LD screenshottade och lade upp på sin blogg som då var som störst som ett exempel på "dåliga åsikter". Naturligtvis kom en hatsvans efter mig.
Citera
2024-12-15, 23:31
Medlem
Citat:
Hon har väl velat lite fram och tillbaka mig veterligen. Som i de flesta frågor där hon uttryckt en åsikt.

Vad hon ska ta sig för utan sin största plattform kan man ju fråga sig, gissar att gästgigget på Gott Snack kommer ta slut för utan egen plattform så minskar hennes dragningskraft markant.
Citera
2024-12-16, 02:17
Medlem
Citat:

Nja. Hon är väl ändå ganska radikal på den fronten, inom egna kretsen alltså, då hon försvarar yttrandefrihet även för ”idioter” (hennes ord).
Citera
2024-12-16, 10:14
Medlem
Kul nu gråter hon ut på tiktok.
Citera
2024-12-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Nja. Hon är väl ändå ganska radikal på den fronten, inom egna kretsen alltså, då hon försvarar yttrandefrihet även för ”idioter” (hennes ord).

Vad LD säger och vad hon medverkat till och har gjort är två olika saker.
Ovisst om hon förstått när hon medverkat till deplatforming av andra (kvinnor)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in