2024-12-15, 16:22
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ingen blir traumatiserad av det du skriver. Ledsen: ja. Sårad: ja. Men hon är traumatiserad. Och det blir man helt enkelt inte av de orsaker du skriver.

Traumatiserad blir man av att ha varit med om en svår händelse: våldtäkt, trafikolycka, bevittnat mord, krig etc.

------------

Så du menar att kvinnor skulle falskt tillvita sina sexpartners för våldtäkt, så att de skulle slippa slamp-rykten, slippa ses som "inte flickvänsmaterial"/"inte hustrumaterial"? Om så vore fallet, så är ju de som anser att kvinnor är slampiga etc. medskyldiga till att män blir falskt tillvitade för våldtäkt och riskerar fängelse och att få sitt rykte evigt förstört.

Kanske då dags att sluta se kvinnor som slampiga om de ligger med män de inte är tillsammans med? Kanske dags att börja se även dessa kvinnor som flickvänsmaterial och hustrumaterial? Så slipper du oroa dig sedan över falska tillvitelser, om du nu nu tror att slamp-rykten etc. det är grunden till falska tillvitelser.

För om du tror att slamp-rykten etc. räcker för att kvinnor ska falsk tillvita manliga sexpartners för våldtäkt, tja, då är du ju i så fall medskyldig till falska tillvitelser mot män. Du är i så fall en del av grunden till att falska tillvitelser sker, eftersom du kallar kvinnor för slampor. Sug på den karamellen ett tag.

------------------

Nu tror jag dock inte att detta fallet rör sig om falsk tillvitelse. Så målsägande är inte skyldig till falsk tillvitelse. Och du är inte indirekt medskyldig till falsk tillvitelse i detta fall. Skönt va?

Helvete vad du matar ut inlägg i den här tråden. Över tusen stycken och många är av varianten wall-of-text. Spännande att du har så starkt tro på din förmåga att analysera hur människor mår och agerar efter en händelse som denna.

Tror inte att MÄ direkt hittar på allt och anmälan är direkt falsk, men hon kan övertygat sig själv eller påverkats av sina vänner att det som hände var en våldtäkt. När sedan bollen satts i rullning blir det svårt att dra sig ur processen.

En person som tagit paus från ett förhållande (på distans) och då direkt går på dejt med en snubbe och bjuder hem en helt annan man till sin bostad/säng med efterföljande sex skapar förstås en hel del tvivel kring personens lojalitet i ett förhållande. Hade det varit mitt ex hade jag inte varit helt sugen på att återuppta förhållandet utan att beteendet förklarades (anmälan om våldtäkt hade inte gjort någon större skillnad).

Sen hade denna händelse förmodligen inte ens tagits upp av en åklagare före lagändringen 2018 så hela det eventuella brottet är en nyskapad juridisk situation med mycket otydlighet och en stor rättsosäkerhet för män som åtalas.
Citera
2024-12-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Helvete vad du matar ut inlägg i den här tråden. Över tusen stycken och många är av varianten wall-of-text. Spännande att du har så starkt tro på din förmåga att analysera hur människor mår och agerar efter en händelse som denna.

Tror inte att MÄ direkt hittar på allt och anmälan är direkt falsk, men hon kan övertygat sig själv eller påverkats av sina vänner att det som hände var en våldtäkt. När sedan bollen satts i rullning blir det svårt att dra sig ur processen.

En person som tagit paus från ett förhållande (på distans) och då direkt går på dejt med en snubbe och bjuder hem en helt annan man till sin bostad/säng med efterföljande sex skapar förstås en hel del tvivel kring personens lojalitet i ett förhållande. Hade det varit mitt ex hade jag inte varit helt sugen på att återuppta förhållandet utan att beteendet förklarades (anmälan om våldtäkt hade inte gjort någon större skillnad).

Sen hade denna händelse förmodligen inte ens tagits upp av en åklagare före lagändringen 2018 så hela det eventuella brottet är en nyskapad juridisk situation med mycket otydlighet och en stor rättsosäkerhet för män som åtalas.

Och? Vi är några i tråden som är engagerade och skrivet en hel del i den.

Ja, jag har kunskap om trauma, ja. Och det jag avläser utifrån förhören med vittnena är att målsägande är traumatiserad, ja. Vilket man alltså blir av mycket svåra händelser, såsom: våldtäkt, krig, bevittnat mord, trafikolyckor etc.

Målsägande hade gjort slut med sitt ex pga. distansförhållande. Det var ingen "paus". Även om de hade en del att prata om fortfarande och skulle höras av. Och hon var fortfarande kär i honom (uppenbarligen, med tanke på at hon skickade ett kärleksbrev till honom). Dejten hon gick på med Kingen var en bil-dejt, som mer var en kompis-dejt. Och när den dömde var på festen (som även hon hade kunnat gå på, men inte ville gå på, då hon var ledsen över uppbrottet från mannen hon var kär i) och hade missat sista bussen hem, erbjuder hon artigt honom en sovplats hos sig. Hon tror att han ska tacka nej (då han känner andra i Gbg som han kan sova hos), men han tackar ja och hon får ångest. För hon vill inte ha honom sovandes hos sig. Att hon är kär i sitt ex och vill ha honom tillbaka talar ännu mer för våldtäkt, om du frågar mig. Brukar du själv vilja ligga med någon klasskamrat du knappt känner, när du är olyckligt kär i ditt ex och vill ha tillbaka ditt ex? Är man kär, i synnerhet om man är olyckligt kär, brukar hjärnan vara ockuperad av ens kärlek... Sex md andra finns inte på kartan. Tänk till lite själv.

Detta hade bedömts som våldtäkt även innan 2018. Det här handlar inte om "oaktsam våldtäkt" (som blev en lagändring 2018) utan om vanlig våldtäkt.
Citera
2024-12-15, 16:47
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Och? Vi är några i tråden som är engagerade och skrivet en hel del i den.

Ja, jag har kunskap om trauma, ja. Och det jag avläser utifrån förhören med vittnena är att målsägande är traumatiserad, ja. Vilket man alltså blir av mycket svåra händelser, såsom: våldtäkt, krig, bevittnat mord, trafikolyckor etc.

Målsägande hade gjort slut med sitt ex pga. distansförhållande. Det var ingen "paus". Även om de hade en del att prata om fortfarande och skulle höras av. Och hon var fortfarande kär i honom (uppenbarligen, med tanke på at hon skickade ett kärleksbrev till honom). Dejten hon gick på med Kingen var en bil-dejt, som mer var en kompis-dejt. Och när den dömde var på festen (som även hon hade kunnat gå på, men inte ville gå på, då hon var ledsen över uppbrottet från mannen hon var kär i) och hade missat sista bussen hem, erbjuder hon artigt honom en sovplats hos sig. Hon tror att han ska tacka nej (då han känner andra i Gbg som han kan sova hos), men han tackar ja och hon får ångest. För hon vill inte ha honom sovandes hos sig. Att hon är kär i sitt ex och vill ha honom tillbaka talar ännu mer för våldtäkt, om du frågar mig. Brukar du själv vilja ligga med någon klasskamrat du knappt känner, när du är olyckligt kär i ditt ex och vill ha tillbaka ditt ex? Är man kär, i synnerhet om man är olyckligt kär, brukar hjärnan vara ockuperad av ens kärlek... Sex md andra finns inte på kartan. Tänk till lite själv.

Detta hade bedömts som våldtäkt även innan 2018. Det här handlar inte om "oaktsam våldtäkt" (som blev en lagändring 2018) utan om vanlig våldtäkt.

Hur hon känner och vad som hänt exakt är bara spekulationer från din sida eftersom du varken var där när det hände, efter att det hände eller känner personen ifråga. Att du sitter här och vräker ut en massa inlägg gör inte att det du skriver blir någon sanning. Det är hur du TROR att det gått till och hur du TROR att hon känner och vad anledningen till detta är.

Ett scenario är att hon inser att hon betett sig på ett dåligt sätt "Herregud jag drog hem fuckboi Viking och lät han knulla mig hela natten, vad ska F tycka om mig nu? Han kommer se på mig som en hora, buhu buhu. Jag är en sån jävla idiot!"

Samtyckeslagen kom väl 2018 och utan denna hade rimligtvis det som skett här inte kunnat klassas som våldtäkt, om ens något brott över huvudtaget att ta upp till åtal.
Citera
2024-12-15, 16:48
Medlem
Citat:
Hon är ju inte fysiskt överlägsen! Han beskrivs som starkare än henne. Han är full och kåt. Och han är man. Han är definitivt i fysiskt överläge, över henne. (Det är ju därför det finns folk som inte vill ha kvinnliga poliser, eftersom kvinnor rent generellt, hur vältränade de än må vara, oftast ändå är svagare och mindre än män).

Hon är rädd för honom, eftersom han inte hörsammar henne när hon gör både fysiskt och verbalt motstånd. Hon är rädd att bli skadad. Och hon blir våldtagen.

En kvinna som är mästare i armbrytning och Judo kan självklart slå ner en man som inte använder minsta hot eller tvång det hade räckt att hon rest sig ur sängen och tydligt sagt att han ska gå hem så hade han garanterat gjort det, sen är det enbart i hennes egen krystade version hon har gjort motstånd men eftersom hon ljuger som en häst travar kan vi lämna horans skitsnack utan avseende.

Jo hon blev så "rädd" för en harmlös klasskamrat som aldrig använt våld tvång eller hot mot henne att hon red och sög i timmar det är ingen version som har någon verklighetsförankring det är en saga hon berättar och du är efterbliven nog att gå på den.
Citera
2024-12-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrina
I det första polisförhöret uppgav judo-mästaren att Viking var i en maktposition eftersom han var två år äldre än henne.
Det var alltså Vikings ålder som fick henne att sära på benen.

Ja och sen ska han straffas, han borde förstått att hon särade på benen genom att han hade en maktposition som äldre, ja svenska rättssystemet i ett nötskal
Citera
2024-12-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ingen blir traumatiserad av det du skriver. Ledsen: ja. Sårad: ja. Men hon är traumatiserad. Och det blir man helt enkelt inte av de orsaker du skriver.

Traumatiserad blir man av att ha varit med om en svår händelse: våldtäkt, trafikolycka, bevittnat mord, krig etc.

------------

Så du menar att kvinnor skulle falskt tillvita sina sexpartners för våldtäkt, så att de skulle slippa slamp-rykten, slippa ses som "inte flickvänsmaterial"/"inte hustrumaterial"? Om så vore fallet, så är ju de som anser att kvinnor är slampiga etc. medskyldiga till att män blir falskt tillvitade för våldtäkt och riskerar fängelse och att få sitt rykte evigt förstört.

Kanske då dags att sluta se kvinnor som slampiga om de ligger med män de inte är tillsammans med? Kanske dags att börja se även dessa kvinnor som flickvänsmaterial och hustrumaterial? Så slipper du oroa dig sedan över falska tillvitelser, om du nu nu tror att slamp-rykten etc. det är grunden till falska tillvitelser.

För om du tror att slamp-rykten etc. räcker för att kvinnor ska falsk tillvita manliga sexpartners för våldtäkt, tja, då är du ju i så fall medskyldig till falska tillvitelser mot män. Du är i så fall en del av grunden till att falska tillvitelser sker, eftersom du kallar kvinnor för slampor. Sug på den karamellen ett tag.

------------------

Nu tror jag dock inte att detta fallet rör sig om falsk tillvitelse. Så målsägande är inte skyldig till falsk tillvitelse. Och du är inte indirekt medskyldig till falsk tillvitelse i detta fall. Skönt va?

Det där med traumatiserad är ju bara ett skådespel för att kunna sätta dit Viking och tjäna en kvarts miljon, sett till objektiva fakta är det uppenbart att hon bara låtsas,
Citera
2024-12-15, 16:55
Medlem
Citat:
Undrar hur stark Viking är?

MÄ SL-PB

Utrustad Knäböj Bänk Marklyft Sammanlagt
Klassisk 137,5 90 155 382,5

Viking kanske är med i WSM nästa år?

Haha nej Viking är inte speciellt stark skulle jag säga
Citera
2024-12-15, 17:00
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Haha nej Viking är inte speciellt stark skulle jag säga

Har du hans fulla namn? Du kan väl maska det och skriva ut så jag kan forska lite

Han borde vara en hyfsat imponerande bjässe med tanke på att en 75kg blackbelt judoka som drar 150+ i marklyft blir som ett darrande asplöv bara genom hans uppenbarelse.
Citera
2024-12-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
En kvinna som är mästare i armbrytning och Judo kan självklart slå ner en man som inte använder minsta hot eller tvång det hade räckt att hon rest sig ur sängen och tydligt sagt att han ska gå hem så hade han garanterat gjort det, sen är det enbart i hennes egen krystade version hon har gjort motstånd men eftersom hon ljuger som en häst travar kan vi lämna horans skitsnack utan avseende.

Jo hon blev så "rädd" för en harmlös klasskamrat som aldrig använt våld tvång eller hot mot henne att hon red och sög i timmar det är ingen version som har någon verklighetsförankring det är en saga hon berättar och du är efterbliven nog att gå på den.

Personligen tycker jag det är svårt att vara säker alls i detta fall, även efter att ha läst domen.

Men det måste ändå sägas att en man i allmänhet är betydligt starkare i framförallt överkroppen än en kvinna, judo är typ brottning och troligt är att en tjej som tränat judo är mer medveten om mäns fysiska övertag än någon som inte tränat judo.

Har själv vid något enstaka tillfälle tränat litet brottnings liknande både mot män och kvinnor, det är enorm skillnad till mäns fördel. Svart bälte visst men får hon inte in sin "grej" helt perfekt så är hon i ett mycket dåligt läge efter det.

Det uppges även i tråden att den som misstänks tränat MMA och dessutom nyligen gjort lumpen. MMA innehåller ju typ brottning, så han lär vara över medel för män i överkroppsstyrka.
Citera
2024-12-15, 17:09
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Personligen tycker jag det är svårt att vara säker alls i detta fall, även efter att ha läst domen.

Men det måste ändå sägas att en man i allmänhet är betydligt starkare i framförallt överkroppen än en kvinna, judo är typ brottning och troligt är att en tjej som tränat judo är mer medveten om mäns fysiska övertag än någon som inte tränat judo.

Har själv vid något enstaka tillfälle tränat litet brottnings liknande både mot män och kvinnor, det är enorm skillnad till mäns fördel. Svart bälte visst men får hon inte in sin "grej" helt perfekt så är hon i ett mycket dåligt läge efter det.

Det uppges även i tråden att den som misstänks tränat MMA och dessutom nyligen gjort lumpen. MMA innehåller ju typ brottning, så han lär vara över medel för män i överkroppsstyrka.

Vi vet väldigt lite om Viking - jag vill se tale of the tape för dessa två innan jag ger något final verdict.

Han hade just börjat en kurs i BJJ, ingen MMA eller vad folk babblar om. Gjort lumpen är väl lite träning men de lumpare jag känner kan inte slåss ens med en liten tjej så inget plus där i mina ögon. Minus för Vikingen är att han går Teknisk Fysik på Chalmers, en typisk nördlinje där våldskapital är lika sällsynt som somaliska kvinnor.
Citera
2024-12-15, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums

Det finns inget bevis som indikerar på att den tilltalade skulle med fysiskt våld eller hot, tvingat sig på MÄ ifall hon hade gjort fysiskt motstånd. Den relevanta fysiska nivån det handlar om är alltså att kliva upp ur sängen och öppna dörren och be honom gå ut därifrån om hon inte ville ha sex. Det är jag övertygad om att denna strong-woman klarar av.
Senast redigerad av billigost 2024-12-15 kl. 17:33.
Citera
2024-12-15, 17:15
Medlem
Citat:
Hur hon känner och vad som hänt exakt är bara spekulationer från din sida eftersom du varken var där när det hände, efter att det hände eller känner personen ifråga. Att du sitter här och vräker ut en massa inlägg gör inte att det du skriver blir någon sanning. Det är hur du TROR att det gått till och hur du TROR att hon känner och vad anledningen till detta är.

Ett scenario är att hon inser att hon betett sig på ett dåligt sätt "Herregud jag drog hem fuckboi Viking och lät han knulla mig hela natten, vad ska F tycka om mig nu? Han kommer se på mig som en hora, buhu buhu. Jag är en sån jävla idiot!"

Samtyckeslagen kom väl 2018 och utan denna hade rimligtvis det som skett här inte kunnat klassas som våldtäkt, om ens något brott över huvudtaget att ta upp till åtal.

Nope. Läst FUP antal gånger och där finns ju hela historian. Så inget jag gissar mig till. Läs olika förhör så får du både en tidslinje över händelserna och även förklaringar till händelser osv.

Hon "drog" inte hem den dömde. Hon erbjöd sovplats när han missat sista bussen hem. Hon erbjöd denna sovplats i tron att han skulle tacka nej. Men han tackade ja, vilket gav henne ångest.

Den dömde är inte dömd för "oaktsam våldtäkt". Han är dömd för våldtäkt. Och det hade han med stor sannolikhet även blivit innan år 2018. Denna dom har ingenting med lagen om oaktsam våldtäkt att göra, en lag som kom 2018. Den dömde hade med stor sannolikhet blivit dömd för våldtäkt från år 2013 och framåt, utifrån lagändring som kom just år 2013.

Han tvingar sig på målsägande, fast hon inte vill, men av allvarlig rädsla att skadas (om hon gör mer motstånd) till slut inte vågar säga ifrån något mer = våldtäkt. Och har räknats som det sedan år 2013.

-----

"Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation."
Källa: https://www.accum.se/~saasha/kronolog/vtdefine.html

"2013 ersattes formuleringen ”i hjälplöst tillstånd” i lagtexter om våldtäkt och andra sexualbrott. Istället blev skrivningen ” i en särskilt utsatt situation”. Anledningen till dessa ändringar var att ville inkludera flera olika fall och situationer under sexualbrottslagarna." Källa: https://www.xn--vldtkt-euae.com/valdtakt-och-sexualbrott-genom-historien

------

Målsägande är allvarligt rädd för den dömde och att han ska skada henne om hon gör mer motstånd. Hon "försöker bara överleva natten". Och hon har inledningsvis gjort motstånd i form av att säga "nej", "nej, jag vill inte", putta bort honom, knipa ihop sina ben. Men han hörsammar henne inte och hon blir rädd att bli skadad om hon gör mer motstånd. Allt detta räknas som våldtäkt sedan år 2013.

Så. Han hade med stor sannolikhet även blivit dömd år 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 om han gjort samma sak. Inte bara efter år 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in