Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-15, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag vet inte om du förväntat dig nån form av logik hos ryssar. Kan säga ärligt att från att ha betraktat ryssar som en nation så har det här kriget förvandlat mig till en tvättäkta rysshatare.
Har jag blivit rasist. Svar stort JA. Och jag är stolt över det, dessutom.
Frågar du mig så skall ryssar skura latiner i hundra år framöver. Gratis.
Jag är inte lika sadistisk som en ryss dock, så att medvetet orsaka onödigt fysiskt lidande eller på annat sätt utöva våld enbart för att göra illa bär mig emot, men om jag skulle se någon ge en ryss ett par rejäla örfilar i förebyggande syfte skulle jag inte ingripa.

Alla måste förstå det här. Hur vet du när en ryss ljuger? Jo, så fort de öppnar käften. De är klart de talar emot sig själv, för deras vodkamarinerade hjärna har väl ingen som helst aning om vad de ljög om igår.
Och de tror att alla andra funkar som de, att vi också lallar runt som alkoholdementa mongolider och inte minns vad som hände i förrgår.

Fick en fråga nyss av ett jävla ryssmongo. Hur går det på fronten. Det är väl för fan bara läsa innantill valfri någorlunda neutral källa.
Läser du rysk media däremot så står ju hästtdraget artilleri och T-54r och omringar Paris.
Supersoniska vapen som kan färdas genom solsystemet på 0.38 sekunder hotar hela världen och den amerikanska flottan har sänkts av en superubåt som ingen ännu har sett för den är så jävla hemlig att den bogserats långt in en gruva i Uralbergen

Satan vad ryssjävlar ljuger. Och de verkar faktiskt inbilla sig att vi ska tro på det. Bröderna Grim är ju rena vetenskapsmän i jämförelse?

De som varit i Ryssland vet precis som mig att inget är sant, allt är möjligt. Om du frågar dom

Nej, jag förväntar mig ingen logik från någon ryzzfitta. Eller ja, ryzk logik.

Som att enda anledningen till att de ännu inte har intagit Berlin och Paris, är att de är så ”snälla”.

För att de tar det så ”lugnt och försiktigt”.
Citera
2024-12-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Självstyre är någonting trevligt, jag håller med. Men om jag för dagen jämför förhållandena i Ukraina och Vitryssland så skulle inte nationellt självstyre var någon avgörande faktor. Som man får man inte lämna Ukraina på grund av krigstillstånd utan väntas att kura i en skyttegrav. Så är det inte i Vitryssland. För mig är den mindre konfrontativa politiken att föredra, även om den inte är så heroisk. Allt förändras vare sig man vill eller inte. Att ge sig ut i strid är ofta något man i backspegeln verkligen behöver fråga sig vikten av, tyvärr.

Att försvara sig mot nazisterna under andra världskriget är alltså något man inte skulle gjort enligt dig? Fan vilken feg ryssfitta du är.
Citera
2024-12-15, 11:16
Medlem
Citat:
Hur självständigt tycker du Sverige är? Tycker du Sveriges självständighet blivit större med DCA-avtalet och natomedlemsskapet. Hur självständigt tycker du Sverige brukar agera mot EU? Ge gärna några exempel.

Ja, Sverige är extremt självständigt. Speciellt i jämförelse med ditt stinkande hemland.
Citera
2024-12-15, 11:18
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hinner inte fördjupa mig idag i detta men det verkar som om Ukraina angrep Kertj och träffade en tankbåt med 13 mans bög-besättning.

Vad jag ser på bluesky så är Ukraina inte ansvariga. Utan det verkar handla om en båttyp som är bygg för flodtrafik och som nu är ute på äventyr. Så jag tror på Rysk kvalité möter vågor..

https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3lddjpnzzzk2i
Citat:
Russian oil tanker "Volgoneft 212" is in distress near the Kerch Strait, Russian media report.

The ship is carrying 4 tons of mazut, a low-grade fuel oil. 13 crew members are also reportedly on board.

The tanker was allegedly broken in half by waves and is sinking rapidly.

Kan vara så att det finns ett systerskepp i närheten som även det är på väg att sjunka.
Senast redigerad av Jack.Elam 2024-12-15 kl. 11:20. Anledning: ändrade från twitter till bluesky
Citera
2024-12-15, 11:19
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du behöver att definiera vad du menar med att förlora. Dessutom vore det intressant att veta vad du tycker Ukraina har vunnit.

1. Många experter säger att ingen sida kan vinna på slagfältet.
2. Ryssland ska ha ekonomi att hålla med soldater längs fronten och bakom framöver.
3. 3000 miljarder är frysta. Avkastningen sänds till Ukraina.
4. Sanktionerna kommer ligga kvar.
5. Ukraina och väst kommer inte erkänna ockuperade oblast som ryska.
6. Rysslands ekonomi är allmänt mycket dålig.

Så hur ska Ryssland vinna?
Med nordkoreanska soldater?
Citera
2024-12-15, 11:21
Medlem
Citat:
Självstyre är någonting trevligt, jag håller med. Men om jag för dagen jämför förhållandena i Ukraina och Vitryssland så skulle inte nationellt självstyre var någon avgörande faktor. Som man får man inte lämna Ukraina på grund av krigstillstånd utan väntas att kura i en skyttegrav. Så är det inte i Vitryssland. För mig är den mindre konfrontativa politiken att föredra, även om den inte är så heroisk. Allt förändras vare sig man vill eller inte. Att ge sig ut i strid är ofta något man i backspegeln verkligen behöver fråga sig vikten av, tyvärr.

Ukraina har tyvärr inget val, eftersom att hamna under Ryzzkt styre är ett öde värre än döden.

Varför berättar du inte det fetade för alla Ryzzar som befinner sig i Ukraina?

Då kanske dom väljer att åka hem, och vi får Fred, precis som Ukraina vill.
Citera
2024-12-15, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vad jag ser på bluesky så är Ukraina inte ansvariga. Utan det verkar handla om en båttyp som är bygg för flodtrafik och som nu är ute på äventyr. Så jag tror på Rysk kvalité möter vågor..

https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3lddjpnzzzk2i

Kan vara så att det finns ett systerskepp i närheten som även det är på väg att sjunka.

Vågor? Fan, jag har sett större vågor i badkaret hemma.
Citera
2024-12-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Den ena ryzzfittan tycker att vapen från väst ”inte har funkat överhuvudtaget”.

Nästa ryzzfitta påstår att det enbart är vapen från väst som håller Ukraina kvar i kriget.

Ryzzfittorna argumemtar alltså egentligen emot varandra.

Inte alls, vad som har sagts gentemot NATO-runkarna är att

1) Västs vapen, pengar och logistiska stöd är det som håller Ukraina på benen men
2) detta stöd har i grunden mest förlängt kriget, det har inte visat sig tillräckligt för att *vända* det i någon avgörande mening.

Ukraina har, trots en lavin av vapen, missiler och ammunition från Väst och NATO, inte lyckats med att ta tilbaka och behålla några väsentliga markplättar inom sina egna gamla gränser sedan januari 2023, alltså på de senaste två åren. Boxaren Little Kiev är fullproppad med västliga steroider som pumpas in via slangar i ryggen, men han lyckas inte rubba motstånaren Ryssland. Tvärtom är det Ryssland som tar över mer och mer territorium i vad som tidigare kallades östra Ukraina (Donbass). Ryssland lyckas med det som Ukraina hade behövt göra. Frågor på det?

Varken Ukrainas stora och misslyckade motoffensiv förra sommaren eler framstöten in över den ryska gränsen vid Kursk i augusti har på något sätt ens lett till en öppning för att Ukraina skulle vända kriget, tvärtom körde man fast. Strategiskt och miltärt är det misslyckanden och den Store Koksmånglaren i Kiev slänger massvis av sina egna trupper in i köttkvarnen som kanonmat, uatn att lyckas uppnå något,

De små landvinster man gjorde under förra årets upphajpade motoffensiv - långt mindre än vad Zelensky, Kuleba och deras västliga kompisar hade basunerat ut i förväg - är återtagna av Ryssland: Robotyne togs t ex tillbaka i somras. Kiev kom aldrig i närheten av sina målsättningar, t ex att lyckas skära av landförbindelsen mellan nordosthörnet av Azovska sjön och Krim. Allt man gjort (eller rättare sagt NATO har möjliggjort det) är att förlänga kriget.

Jag visste f ö redan på förhand, i maj/början av juni 2023, ungefär hur Ukrainas motoffensiv skulle gestalta sig, att de skulle komma att flörlora och en del av de tunga orsakerna (t ex bristen på kontrollerande flygunderstöd från NATO), Det var inte så väldigt svrt att räkna ut om man kan tänka själv - nej, jag hade inte tillgång till någon hemlig information. Det enda jag inte visste var hur grovt fiaskot för Kiev skulle komma att bli. I år hade de formellt sett kunnat vlja at repetera samma slags motoffensiv med nya fräscha vapen, men istället valde man att invadera ett glest befolkat avsnitt av den ryska gränsen vid Kursk. Inte heller där kom man särskilt långt och nu går det åt pipan för Ukraina och NATO där igen.

Ja, Ukraiina har fått massivt stöd av NATO och detta stöd har varit helt avgörande för Kiev, MEN det har inte varit och kommer inte att bli tillräckligt för att ta dem till en punkt där de börjar kunna vända kriget. Det är sedan länge dags för NATO-kramarna att inse att Ukraina är en "lost cause" för dem, ett krig som ni realistiskt inte kan vinna. Iställlet är det Ryssland som avancerar.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-12-15 kl. 11:25.
Citera
2024-12-15, 11:24
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wannabejurist
Ukraina har tyvärr inget val, eftersom att hamna under Ryzzkt styre är ett öde värre än döden.

Jag håller inte med. Jag lever hellre under många olika styren som jag anser vara mindre bra än att dö. Ryskt styre är inte det värsta av dem.
Citera
2024-12-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Toppen! Då är du helt med på att Sverige kan återta historiskt svenska områden utan strid t.ex. Sankt Petersburg?
Enligt rysk logik vore det rätt, men vilken mardröm det vore att få en så eftersatt stad med så många invånare på halsen.
Citera
2024-12-15, 11:31
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Jag lever hellre under många olika styren som jag anser vara mindre bra än att dö. Ryskt styre är inte det värsta av dem.

Uppenbarligen anser Ukraina det, eftersom de är beredda att offra ALLT för att slippa Ryzzkt styre.

Vad du tycker är irrelevant.

Varför håller du inte med om att det vore bättre att skona Ryzzka liv än att låta dom slaktas som grisar I ett grannland som bevisligen inte vill veta av dom?
Citera
2024-12-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Den ena ryzzfittan tycker att vapen från väst ”inte har funkat överhuvudtaget”.

Nästa ryzzfitta påstår att det enbart är vapen från väst som håller Ukraina kvar i kriget.

Ryzzfittorna argumemtar alltså egentligen emot varandra.

Ja, och lägg till att Ryssland var den största donatorn av materiel till Ukraina de första två åren av kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in