2024-12-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är ju dock ändå Chrippa inte längre 18, han är 35år och dessutom pappa till en fyraåring.
Om han hade betett sig som en skitunge under tonåren hade det ändå på så sätt varit lite förståeligt men nu är det han utreds för sånt han gjort som 30+are.

Ja men detta handlade om en teori om varför alla 3 bröder började knarka och festa hårt i tidig ålder. Inte i nutid.

Idag är det helt annat, men det går inte att skylla något alls på Chrippa föräldrar. Det är Chrippa som är ansvarig på sina egna handlingar ingen annan.
Citera
2024-12-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Ja men detta handlade om en teori om varför alla 3 bröder började knarka och festa hårt i tidig ålder. Inte i nutid.

Idag är det helt annat, men det går inte att skylla något alls på Chrippa föräldrar. Det är Chrippa som är ansvarig på sina egna handlingar ingen annan.

Mja till viss del kan man ju lägga visst ansvar kring deras beteende på föräldrarna. Dels genom genetik om det nu skulle vara så men framförallt genom uppfostran. Hur har föräldrarna agerat när de nu knarkat och festat som unga? Och även i nuläget kan man ju tycka att när det är såna uppenbara brister i Chrippas föräldraskap och liv att de som mormor och morfar kanske borde försökt dra Chrippa i örat...och inte som Chrippas pappa gör och nu eventuellt till och med hjäper sin son med brottslighet och på det ger sig på barnets mamma som han gjorde i det inspelade samtalet.

Så jo det går att lägga ansvar även på föräldrarna i detta fall.
Citera
2024-12-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det kan ju ta väldigt lång tid med just såna här utredningar, det är mycket omfattande material att gå igenom, och ang chrippas fall var det väl 2-3 till som var misstänkta och då behöver man ju gå igenom alla kopplingar mellan dessa personer & chrippa.

Om jag inte misstar mig så började förhör kring Chrippa för flera månader sedan. Det verkar ju som att de gör grundligt arbete vilket är jättebra tycker jag.

Sen kan det ju under utredningen hittas andra brott som inte är känt än. Det är inte ovanligt.

Jag undrar om någon fått tillbaka sin mobil än. Det är ju ett tag sedan de fick lämna ifrån sig dessa.
Citera
2024-12-14, 22:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Mja till viss del kan man ju lägga visst ansvar kring deras beteende på föräldrarna. Dels genom genetik om det nu skulle vara så men framförallt genom uppfostran. Hur har föräldrarna agerat när de nu knarkat och festat som unga? Och även i nuläget kan man ju tycka att när det är såna uppenbara brister i Chrippas föräldraskap och liv att de som mormor och morfar kanske borde försökt dra Chrippa i örat...och inte som Chrippas pappa gör och nu eventuellt till och med hjäper sin son med brottslighet och på det ger sig på barnets mamma som han gjorde i det inspelade samtalet.

Du har ju ingen aning om vad chrippas föräldrar säger till honom.
Citera
2024-12-14, 22:37
Medlem
Citat:
Men du är ju så störig när du skriver, du och jag har haft en ganska bra konversation förut men nu tar du saker så himla konstigt, jag skrev i tråden att jag också fått den informationen, det är väl ingen som egentligen vet om dom har flytt, flyttat eller bor i källaren hos föräldrarna som gossip gick ut med i en live idag.
De man vet är att allt såg annorlunda ut i streamen igår, dom kan ha bytt rum.
Jag bara säger det jag får info om, sen att du ska kalla oss vänner i flera inlägg för att vi har samma åsikt är bara knäppt.
Fast jag tolkar det också så som Dopy. Ni skriver att Chrippa har flytt landet.
Citera
2024-12-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Yttrade mig i Julias live, frågade hur hon kan vara så oberörd av vad som riskerar att hända lilla C. Hon spelade uppenbart förfärad av min ”hemska” kommentar. Sen vart jag blockerad direkt.

Men hur kan idioten sitta och ha lajv och prata som ingenting. Och morsan(?) sitter breve och flamsar ännu värre!

Jag tror lilla C har det bättre någonstans där hon får vara prio 1.

Jag tror i vart fall att det måste till en placering där det finns mycket kunskap för skulle tex Julias mamma bli ansvarig kommer hon bli under press av Chrippa och tanken om trygghet för flickan är som bortblåst.

Jag gissar att vi snart kommer att få veta vad som händer kring flickan.
Citera
2024-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Fast jag tolkar det också så som Dopy. Ni skriver att Chrippa har flytt landet.

Okej men jag skrev tydligen att informationen jag fått säger att dom flytt, jag skrev inte att jag bekräftar det.
Men jag ska formulera mig annorlunda nästa gång.
Citera
2024-12-14, 22:42
Medlem
Citat:

Lägger vi därtill det sociala arvet som är oerhört kraftfullt går det inte att komma ifrån att uppväxten kan ha spelat en stor roll i deras sätt att bemöta livet.

Om vi bara tar samtalet mellan Julia och Thomas och sen samtal mellan Chrippa och Julia så finns det stora likheter som dessutom gaddar ihop sig mot en kvinna. Det säger väldigt mycket tycker jag.
Citera
2024-12-14, 22:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag gissar att vi snart kommer att få veta vad som händer kring flickan.
Vi behöver inte veta vad som händer med lilla C.
Soc och LVU gällande lilla C är ingen jävla underhållning. Det är ett barn det handlar om. Lämna henne ifred och låt soc sköta sig jobb.
Citera
2024-12-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är inte så enkelt.
Delvis har ju alla 3 barnen diagnoser. Varför dem inte utreddes i skolan är för mig en gåta. Och hur Jocke som placerad hos soc inte utreddes måste vara tjänstefel.
Det är uppenbart att alla 3 har diagnoser.
2 av dem fick diagnoserna efter utredning i vuxen ålder.
Det är jätte jätte jätte vanligt att folk med diagnoser självmedicinerar.

Jocke var ju den av syskonen som tidigast började med droger och alkohol. Han växte ju inte ens upp med föräldrarna, så det kan du inte skylla på dem.
Jocke introducerade sen Chrippa till droger och alkohol, och Chrippa såg ju upp till jocke.
Jag vet inte om Jacke fick det ifrån Chrippa eller ifrån tjejen J.

Idag hade det säkerligen utretts men på den tiden gjorde man inte de på samma sett.
Idag hade också socialtjänsten blivit inkopplade snabbt om man hade hoppat av skolan eller haft för hög frånvaro.
Citera
2024-12-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Om jag inte misstar mig så började förhör kring Chrippa för flera månader sedan. Det verkar ju som att de gör grundligt arbete vilket är jättebra tycker jag.

Sen kan det ju under utredningen hittas andra brott som inte är känt än. Det är inte ovanligt.

Jag undrar om någon fått tillbaka sin mobil än. Det är ju ett tag sedan de fick lämna ifrån sig dessa.

Ja det har ju hållit många förhör, vissa saker har väl lagts ner men jag tror också mycket nytt har kommit fram under utredningens gång.
Han har inte sagt något om att sakerna kommit tillbaka, jag tror mycket hittades där som förde utredningarna framåt.
Vi får se när fup kommer.
Citera
2024-12-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ja det har ju hållit många förhör, vissa saker har väl lagts ner men jag tror också mycket nytt har kommit fram under utredningens gång.
Han har inte sagt något om att sakerna kommit tillbaka, jag tror mycket hittades där som förde utredningarna framåt.
Vi får se när fup kommer.

Absolut att mer kommit fram. Sen vet vi inte hur många som varit och ska på förhör i Dubai eller någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in