2024-12-14, 21:11
Medlem
Ens värt att diskutera?

Såg riktlinjer för forumet.

Frågeställning:

Vad hände egentligen butiken? Rör det sig om osannighet eller liknande?

Alltså vad kommer detta få för konsekvenser för cannabis över lag.

En fråga jag klurar på är om det egentligen var otillåten tch nivå. Bestäm själva.

Ooops! Länk kommer här.

https://www.mitti.se/nyheter/butik-s...953.9fa01c43f5

Citering enligt riktlinjerna:

Citat:
Enligt ett beslut av Sundbybergs stad förbjuds verksamheten bland annat att sälja produkter som innehåller THC. Ämnet finns i cannabis och är förbjudet i Sverige.

Trots det fann polisen ämnet i några varor efter ett tillslag mot butiken tidigare i år.

Stadens förbud gäller även produkter som innehåller THC-liknande substanser, vilka enligt staden inte kan "anses vara säkra för användning i livsmedel". Också varor med muscimol förbjuds. Det är ett ämne som förekommer i röd flugsvamp och som inte heller är godkänt som livsmedelstillsats.
Senast redigerad av qrek 2024-12-14 kl. 22:01. Anledning: Glömde länk, förtydligande av frågeställning
Citera
2024-12-14, 21:14
Medlem
StonedMonkeys avatar
Länk?
Citera
2024-12-14, 21:18
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrek
Ens värt att diskutera?
Nej, det är inte värt att diskutera.

Men du startar en tråd om det?
Citera
2024-12-14, 21:22
Medlem
HBTKuks avatar
De levde på lånad tid. Hur väl de än för det mesta verkar ha skött sin verksamhet är myndigheterna ute efter dem. De har bidat sin tid och till slut fått rätt.
Citera
2024-12-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Nej, det är inte värt att diskutera.

Men du startar en tråd om det?

Frågan var om det var värt att diskutera och kanske to.m få lite information från någon som vet vad det handlar om.

Om nu så om du undrar så var det en fråga riktad till stoners i allmänhet och därför till och med lite sarkasm...

Men det är ju bara stoners emellan dvs.

Samt! Att om man skriver en tråd behöver inte det betyda att man ska diskutera det.

Man kan bara... tja njuta utav att den finns.
Citera
2024-12-14, 21:26
Ska det vara så jäva svårt att fatta att man ska citera lite ur artikeln?

Citat:
Enligt ett beslut av Sundbybergs stad förbjuds verksamheten bland annat att sälja produkter som innehåller THC. Ämnet finns i cannabis och är förbjudet i Sverige.

Trots det fann polisen ämnet i några varor efter ett tillslag mot butiken tidigare i år.

Stadens förbud gäller även produkter som innehåller THC-liknande substanser, vilka enligt staden inte kan "anses vara säkra för användning i livsmedel". Också varor med muscimol förbjuds. Det är ett ämne som förekommer i röd flugsvamp och som inte heller är godkänt som livsmedelstillsats.
Citera
2024-12-14, 21:33
Medlem
Huh tror du inte jag har läst? Det kan ju vara så att varorna inte innehöll detta eller liknande.

Sen din ton kan du ju göra vad du vill med.

Och allvarligt även om jag skulle ha inlärningssvårigheter så rör det inte dig.

ETT - JÄKLA - SKIT.

Men det är offtopic och kommer bara sluta svara dig med den lilla röst du har.

MVH qrek.
Citera
2024-12-14, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av qrek
Huh tror du inte jag har läst? Det kan ju vara så att varorna inte innehöll detta eller liknande.
Man citerar utifall att länken dör och för att man inte ska behöva klicka för att förstå vad det handlar om. Common sense på alla forum.

Dessutom är det bra att citera den man svarar så att denne får en notifikation.
Citera
2024-12-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Man citerar utifall att länken dör och för att man inte ska behöva klicka för att förstå vad det handlar om. Common sense på alla forum.

Dessutom är det bra att citera den man svarar så att denne får en notifikation.

Jaha! Jag missförstod dig! Citerar nästa gång och citerar dig.

Nu blev det pinsamt...
Citera
2024-12-14, 22:20
Medlem
LostinDarknesss avatar
Så vad var risken med produkterna då?

Dör människor av det ?
Blir de Carrie innan de ens steppat ut ur butiken? Eller vad baserar livsmedelsverket sin forskning på?
Det ang röd flugsvamp säger jag ingenting om (då jag inte har någon kunskap om det). Men ang thc. Hur starkt var det hela då? Måste väl ha innehållit ca 300Kg i en liten karamell på ca 3 gram eller vad består hyckleriet i??
Citera
2024-12-14, 22:42
Medlem
Iwasbanned2s avatar
"Stadens förbud gäller även produkter som innehåller THC-liknande substanser, vilka enligt staden inte kan anses vara säkra för användning i livsmedel"

Får dom göra så? Bara förbjuda någonting på eget behåg utan någon forskning om det verkligen är farligt eller inte? THC är ju inte det, jag tänker lite så.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-14 kl. 22:44.
Citera
2024-12-14, 22:46
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Så vad var risken med produkterna då?

Dör människor av det ?
Blir de Carrie innan de ens steppat ut ur butiken? Eller vad baserar livsmedelsverket sin forskning på?
Det ang röd flugsvamp säger jag ingenting om (då jag inte har någon kunskap om det). Men ang thc. Hur starkt var det hela då? Måste väl ha innehållit ca 300Kg i en liten karamell på ca 3 gram eller vad består hyckleriet i??
Någon hade hamnat i psykosliknande tillstånd. Antaligen med anledning av de lagliga tripparna, som förstås inte är avsedda för mänsklig konsumtion

Väntar med spänning på att de även slår till mot kafferosteriet några kvarter bort. Koffein är som bekant ett psykoaktivt ämne som ger upphov till många så kallade drogutlösta psykoser. Även Systemet lär väl ligga pyrt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in