2024-12-14, 21:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ni som gapar över vilken tid en sån här utredning kan kika på FUPen mot Melina G. Melina är en framgångsrik svensk twitchstreamer sedan många år:
https://streamscharts.com/channels/melina

I september 2022 inkom en polisanmälan. Det rörde sig om bl a grovt bokföringsbrott under ett par år.

FUPen inkom till Stockholms tingsrätt i september 2023, ganska ett år efter anmälan upprättades. Då bör sägas att MGs fall antagligen är bra mycket enklare än Skabbes - både misstänkta och brottsmisstankar är färre än i hennes fall.

Det kan med andra ord dröja länge än innan vi får ett åtal.

Aktuell FUP:
https://pixeldrain.com/u/7w3UgozN
En normal utredning kan pågå hur länge som helst.
I Chrippas fall behövde dem begära mer tid innan dem väckte åtal, det låter som att dem redan gått ifrån vanlig utredning och därför har tidspress gällande åtal. Kanske beror det på Chrippas reseförbud?
Citera
2024-12-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Gossipchrippakrafta som både har Instagram & TikTok gick idag ut i en live på TikTok och berättade att chrippa och Linnea bor hos hans föräldrar i källaren men jag har lite svårt att tro de.

Ok, tack. Det är en väldigt usel akustik var det där rummet än finns. Känns också som att det sitter lysrör i taket - ljuset är "vitt".
Citera
2024-12-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Polisen och kronofogden kanske hittade nya adressen och dem flyttade igen? Eller så bytte dem bara rum för att förvirra folk och för att det ska pratas om dem.

Bytte dem rum efter ryktet om flykten? Dem kanske ville spä på det ryktet och därför den bytte rum?

Det kan absolut vara så med tanke på att dom gör allt för att hålla sig relevanta.
Citera
2024-12-14, 21:06
Medlem
Citat:
Det låter väldigt mycket som att ni säger att det är så

Det är "eran sida" som försökt dela in folk i grupper i snart 1 års tid. Vill ni inte bli indelade i en grupp kanske ni ska sluta dela in andra i grupper?

Jag orkar inte dopy jag har försökt förklara för dig hur jag tänker kring detta, jag fick information att han flytt och att deras mobiler var avstängda.
Jag har inte delat in folk i grupper dock gör du det nu.
Vi släpper detta nu.
Citera
2024-12-14, 21:09
Medlem
Citat:
En normal utredning kan pågå hur länge som helst.
I Chrippas fall behövde dem begära mer tid innan dem väckte åtal, det låter som att dem redan gått ifrån vanlig utredning och därför har tidspress gällande åtal. Kanske beror det på Chrippas reseförbud?

Ja, din idiot, reseförbud är en tvångsåtgärd. Åklagaren tycker att reseförbud är påkallat. Om reseförbudet hävs kan FUP fortskrida längre än 27 december, i annat fall får domstolen pröva ärendet och fatta nytt beslut.

Relevanta dokument finns i tråden. Antingen spelar du idiot, eller så är du idiot. Eller, förstås, en kombination av båda.
Citera
2024-12-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ok, tack. Det är en väldigt usel akustik var det där rummet än finns. Känns också som att det sitter lysrör i taket - ljuset är "vitt".

Jag håller med om att det inte ser ut att vara samma plats, det skulle inte förvåna mig om dom bor i en källare, en stor lägenhet hade nog chrippa velat visa upp.
Citera
2024-12-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ni som gapar över vilken tid en sån här utredning kan kika på FUPen mot Melina G. Melina är en framgångsrik svensk twitchstreamer sedan många år:

I september 2022 inkom en polisanmälan. Det rörde sig om bl a grovt bokföringsbrott under ett par år.

FUPen inkom till Stockholms tingsrätt i september 2023, ganska ett år efter anmälan upprättades. Då bör sägas att MGs fall antagligen är bra mycket enklare än Skabbes - både misstänkta och brottsmisstankar är färre än i hennes fall.

Aktuell FUP:

Det kan ju ta väldigt lång tid med just såna här utredningar, det är mycket omfattande material att gå igenom, och ang chrippas fall var det väl 2-3 till som var misstänkta och då behöver man ju gå igenom alla kopplingar mellan dessa personer & chrippa.
Citera
2024-12-14, 21:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja, din idiot, reseförbud är en tvångsåtgärd. Åklagaren tycker att reseförbud är påkallat. Om reseförbudet hävs kan FUP fortskrida längre än 27 december, i annat fall får domstolen pröva ärendet och fatta nytt beslut.

Relevanta dokument finns i tråden. Antingen spelar du idiot, eller så är du idiot. Eller, förstås, en kombination av båda.
Om du vet allt detta, för pratat du då om Melina G utredning "Det kan med andra ord dröja länge än innan vi får ett åtal", när du vet att det är annorlunda i Chrippas fall?
Citera
2024-12-14, 21:34
Medlem
Citat:

Aktuell FUP:

Japp, det har tydligt framgått att den 27 så kommer det förmodligen att förlängas, men vi får se. Vi har ju inte arbetet framför oss så man vet inte. Spännande jul för Chrippa.
Citera
2024-12-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Ser inte hans skånska luder Linnea för smal ut för att vara gravid i fjärde månaden? Speciellt med tvillingar som någon groupie i tråden svamla om?!

Hon har väl sagt minst åtta gånger hittills att hon är gravid. Men hon kan ju vara gravid för det. Att hon blir smal skulle i så fall kunna betyda att hon kräks en massa.
Citera
2024-12-14, 21:52
Avslutad
Yttrade mig i Julias live, frågade hur hon kan vara så oberörd av vad som riskerar att hända lilla C. Hon spelade uppenbart förfärad av min ”hemska” kommentar. Sen vart jag blockerad direkt.

Men hur kan idioten sitta och ha lajv och prata som ingenting. Och morsan(?) sitter breve och flamsar ännu värre!

Jag tror lilla C har det bättre någonstans där hon får vara prio 1.
Citera
2024-12-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Ja jag förstår inte varför folk ratar mina teorier om det.

Hade jag vart 18 och haft en storebror som precis blivit känd och lever som en rockstjärna på alla dess sätt med sex & droger så hade man haft riktigt svårt för att inte tycka det var coolt och ta efter det beteendet.

Nu är ju dock ändå Chrippa inte längre 18, han är 35år och dessutom pappa till en fyraåring.
Om han hade betett sig som en skitunge under tonåren hade det ändå på så sätt varit lite förståeligt men nu är det han utreds för sånt han gjort som 30+are.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in