2024-12-14, 14:39
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Läggs det ner ska polisen enligt lag ta bort allt om dig...
Du vet om det finns ett misstanke register som polisen har va?
Citera
2024-12-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du vet om det finns ett misstanke register som polisen har va?

Vilken pannkaka, vad är det för misstankeregister? Ska man säga ja, har varit med en tjej som var boendes hos mig som verkar ha beställt något som de omhändertog och något som visade sig vara LSD? Fyfan, misstanke register, bor på ett mindre ort där alla tjänar varandra, dessa misstanke register ska spridas inom hela staden. Pinsamt, dessa poliser som har varit hos mig låtsades inte känna igen mig men vi typ träffar på varandra i Coop, ICA, pressbyrån… Tror de själva var lite obekväma. De var snälla men men. Mitt fel att låta få bo en tjej hemma hos mig som visade sig sen vara inte klok. Skitsamma, skulle aldrig tro mig att ett brev med knark skulle förstöra ens liv. Blir galen
Citera
2024-12-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Vilken pannkaka, vad är det för misstankeregister? Ska man säga ja, har varit med en tjej som var boendes hos mig som verkar ha beställt något som de omhändertog och något som visade sig vara LSD? Fyfan, misstanke register, bor på ett mindre ort där alla tjänar varandra, dessa misstanke register ska spridas inom hela staden. Pinsamt, dessa poliser som har varit hos mig låtsades inte känna igen mig men vi typ träffar på varandra i Coop, ICA, pressbyrån… Tror de själva var lite obekväma. De var snälla men men. Mitt fel att låta få bo en tjej hemma hos mig som visade sig sen vara inte klok. Skitsamma, skulle aldrig tro mig att ett brev med knark skulle förstöra ens liv. Blir galen

Visst finns Mr!
Citera
2024-12-14, 18:10
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Polisen har ett stort misstanke register där allt står om dig som de tror du är inblandad i, men inte kan bevisa.
Citera
2024-12-14, 18:18
Medlem
Citat:
Polisen har ett stort misstanke register där allt står om dig som de tror du är inblandad i, men inte kan bevisa.

Kanske, men vad spelar det för roll med deras register om de själva kan skapa sig uppfattning om mig utan att veta hur det har varit. Men men, värre kan det bli om jag förstå. Lyssnade och tittade på youtube om vad säger jurister. Verkar som att man kan dömas utan några vidare bevis utan i många fall avgörande var vem var avsändarens mottagare. Fyfan
Citera
2024-12-14, 19:37
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Kanske, men vad spelar det för roll med deras register om de själva kan skapa sig uppfattning om mig utan att veta hur det har varit. Men men, värre kan det bli om jag förstå. Lyssnade och tittade på youtube om vad säger jurister. Verkar som att man kan dömas utan några vidare bevis utan i många fall avgörande var vem var avsändarens mottagare. Fyfan
Ja bakgrund osv har man ju märkt har en avgörande roll, dock har jag inte sett en fällande dom än, i ett sådant här fall som ditt.
Citera
2024-12-14, 20:08
Medlem
Man kan begära ut sina eventuella uppgifter som finns i misstanke registret, det skickas sen med brev, tar några dagar.
Citera
2024-12-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Man kan begära ut sina eventuella uppgifter som finns i misstanke registret, det skickas sen med brev, tar några dagar.

Ja, till och med digitalt, exempelvis till Kivra , då få du allt inom 1 timme. Nu har det gått bara 5 dagar efter polisens besök men står inget om att jag är misstänkt för något brott. Men kanske nästa vecka. Vet inte jag. Det är som det är. Man borde ha läst på sig tidigare om det här med omhändertagna brev samtidigt skulle inte ha kunnat förhindra beställa något. Knullad från två hål samtidigt, myndigheten och tjejen. Men blir inte sur på henne då människan verkade inte må bra
Citera
2024-12-14, 21:59
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Nej det är brottregistret du tänker på, deras egna misstankeregister får du aldrig tillgång till det förstår du väl själv, även om det heter lite missvisande.
Citera
2024-12-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ja bakgrund osv har man ju märkt har en avgörande roll, dock har jag inte sett en fällande dom än, i ett sådant här fall som ditt.

Ja, vet inte om man kan koppla det till mitt fall men lite under liknande omständigheter, och då pratar vi om 2016

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/bestallde-paket-med-lsd-doms
Citera
2024-12-14, 22:04
Medlem
Citat:
Nej det är brottregistret du tänker på, deras egna misstankeregister får du aldrig tillgång till det förstår du väl själv, även om det heter lite missvisande.

Aha, facking nej. Så komplicerat
Citera
2024-12-14, 22:05
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja, vet inte om man kan koppla det till mitt fall men lite under liknande omständigheter, och då pratar vi om 2016

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/bestallde-paket-med-lsd-doms
Som jag tolkar det har de kunnat styrka beställningen gjorts ifrån hans dator samt, hittat lsd hemma hos honom, det är försvårande omständigheter, men han frikänns ju faktiskt för narkotikabrott ändå, men nu är det ju en ny lag som kommit som heter försök till narkotikabrott, tror ingen dömts för det än faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in