2024-12-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Känns som en psykos. Men helt klart så känner han avsky mot sin gamla tränare Pete DeBoer, Vegas Golden Knights som organisation och ''heinsey'' som jag antar är ex-spelaren Ron Hainsey som numera är involverad i NHLPA.

Att Vegas är en pissförening som skiter i sina spelares mående/känslor och bara vill vinna visste vi ju alla redan sen tidigare

Men jävlar grabben verkligen FÖRAKTAR Peter DeBoer

Allt som hänt är alla andras fel inget eget ansvar för det som hänt typ

Är han och Donya skilda idag? eller vad är det för skilsmässa han skriver om? Donya omskrivs ju alltid som fru till Robin i tidningarna
Senast redigerad av allanmadsen 2024-12-14 kl. 09:25.
Citera
2024-12-14, 09:57
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Känns som en psykos. Men helt klart så känner han avsky mot sin gamla tränare Pete DeBoer, Vegas Golden Knights som organisation och ''heinsey'' som jag antar är ex-spelaren Ron Hainsey som numera är involverad i NHLPA.

Vad skriver hans? Har inte Twitter.
Citera
2024-12-14, 09:59
Medlem
Sameshs avatar
https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/ingen-har-nagon-aning-vad-som-hant-mig-eller-min-familj/

Citat:
Ingen har någon aning om vad som hänt mig och min familj, säger han till Review-Journal.
Citat:
Jag behöver ingen sympati eller så. Skit i det. Ta upp det som är sant och jag kommer ta det som en man. Men allt är fejk.

Visst Robin, hela världen är emot dig och du är 100% totalt oskyldig, det tror vi på. När hela Lehner-Gate började så kände man ett viss modicum av sympati för honom med hans diagnos osv, men nu så köper jag inte alls hans krokodiltårar och hoppas att han får sitt rättmätiga straff för hans fiffel och bedrägeri.
Citera
2024-12-14, 10:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Att Vegas är en pissförening som skiter i sina spelares mående/känslor och bara vill vinna visste vi ju alla redan sen tidigare

Men jävlar grabben verkligen FÖRAKTAR Peter DeBoer

Allt som hänt är alla andras fel inget eget ansvar för det som hänt typ

Är han och Donya skilda idag? eller vad är det för skilsmässa han skriver om? Donya omskrivs ju alltid som fru till Robin i tidningarna
Vete fan vissa säger det man andra påstår dem är fortfarande gifta..
Tror att RL knäcktes av flytten till VGK hade han fått vara kvar i en klubb där stämningen är familjär och trygg hade det fungerat, Men för dessa som har mentala problem fungerar inte där prestationskraven är större än dem ska vara..
Känslan är det inlägget på X har nog inte han skrivit utan haft hjälp med det hela är min uppenbara feeling, gäller hålla lite koll vart kvinnan han tar vägen med barnen för gissar dem kommer snart finnas på samma plats som RL är på....
Citera
2024-12-14, 10:42
Medlem
Helvete vilken jobbig text han la ut på X. Helt omöjligt att läsa skiten. Vissa människor är verkligen helt efterblivna och man tror knappt de gått i skolan. Hjälper väl inte att ha fått puckar i huvudet sen man var 10 bast heller.

Någon som orkar summera?
Citera
2024-12-14, 11:24
Medlem
KaninHitlers avatar
Är det bipolär han är? Det är väl samma sak som det som förr kallades mano-depressiv? Det är vad jag fått för mig iallafall, men är jag fel ute här så blir jag gärna rättad.

Det är ju en svår psykisk sjukdom att leva med, jag har känt några personer med denna diagnos i min ungdom och de var jävlarimig experter på att förstöra sina liv. Men de var dåliga på vården de erbjöds...de skötte inte sin medicinering.
Visst är det väl så att Bipolära ofta kan fungera väldigt bra om de sköter medicineringen?

Och har man ändå klarat att bli NHL målvakt TÄNKER JAG att man klarat medicineringen rätt bra ändå under åren? Att bli elitidrottsman på den nivån är ingenting vem som helst kan traggla sig igenom, det krävs rejäl jävla disciplin för att ens komma upp i nivåerna under den nivån. Så någon måste ha hänt de senaste åren som gjort att han börjat flippa?

Historien med Lehner är nästan lite komisk i sina underligheter (Bara det faktum att det verkar vara en reptilfarm och ormar som förökar sig okontrollerbart som försatte honom i denna situation är ju lite småkomisk) men jag kan ändå inte låta bli att ha ganska stora sympatier för honom. Psykisk sjukdom är ett rent helvete och mången goda män och kvinnor har gått under i förstörda liv. Jag hoppas verkligen han kan komma ur det här med iallafall någon form av liv att leva och ordentlig medicinering. Hans elitkarriär är ju över....men med ett bra sjukhus och lite hjälp kan han förhoppningsvis hitta något att leva på även om pengarna försvinner. Målvaktstränare i Växjö kanske....nära till S:t Sigfrids som är ett mycket kompetent sjukhus....de skulle nog funka....(bara spånar här men ni fattar.....)
Citera
2024-12-14, 11:31
Medlem
Finska Pinnens avatar
Fy fan. Hoppas han söker, och får hjälp innan det är försent.
Citera
2024-12-14, 11:35
Medlem
DjPuttes avatar
Leva med bipolär är inte lätt dem har ett kontroll begär som är stort annars så fungerar inte tillvaron, tror NHLPA hade ett fungerande program för RL och hade han fått vara kvar sant ute på Long Island hade inte detta skett....
Återstår se vad som händer men gissar VIAPLAY kan komma göra något med han så han kan tala ut i lugn och ro hans story, han måste få ett någorlunda drägligt liv efter detta med ett jobb och socialt liv inom hockeyn sedan måste han ha familjen runt sig som ett skyddsnät i tillvaron!
Citera
2024-12-14, 11:49
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Helvete vilken jobbig text han la ut på X. Helt omöjligt att läsa skiten. Vissa människor är verkligen helt efterblivna och man tror knappt de gått i skolan. Hjälper väl inte att ha fått puckar i huvudet sen man var 10 bast heller.

Någon som orkar summera?

Kan du länka?, jag gick in på hans X men där är bara inlägg från senast 2021, man kanske måste ha konto för att se hans senare inlägg?
Citera
2024-12-14, 11:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Kan du länka?, jag gick in på hans X men där är bara inlägg från senast 2021, man kanske måste ha konto för att se hans senare inlägg?
Nej jag läste det på hans X konto...
Ska kolla om det är kvar
Citera
2024-12-14, 12:02
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Kolla grabbens twitter...
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vad skriver hans? Har inte Twitter.
Jag skulle också vilja veta. Kan någon kopiera texten istället för att tala i gåtor?
Citera
2024-12-14, 12:35
Medlem
Carrocks avatar
Så skriver han bland annat:

Citat:
My brain is now fully broken that there is no return.

Jävligt oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in