Citat:
Hamnar vi inte i en fråga som aldrig blir besvarad då ?
Det har gått för lång tid att med säkerhet påstå det ena eller det andra..
En tillfällighet är att man t.ex menar att GM måste ha sett LOP gå in på bion mellan 20:45 och 21:00...Skulle du säga att det då blir en tillfällighet att Engström iallfall verkar ha varit ute vid den tiden ? Vet att vi med säkerhet inte kan slå fast exakt när...!
Det har gått för lång tid att med säkerhet påstå det ena eller det andra..
En tillfällighet är att man t.ex menar att GM måste ha sett LOP gå in på bion mellan 20:45 och 21:00...Skulle du säga att det då blir en tillfällighet att Engström iallfall verkar ha varit ute vid den tiden ? Vet att vi med säkerhet inte kan slå fast exakt när...!
Personligen lever jag hellre utan svar än beskyller någon på falska grunder...
Andra verkar resonera på annat sätt. Vissa klarar inte att leva utan ha en misstänkt och hoppar ibland från den ena till den andra och som plockar en sorts körsbär ena dagen för att nästa plocka andra körsbär. o.s.v. (Tror jag kommenterat det tidigare, men det är intressant att se när övertygade om en viss gärningsman kommenterar och ställer bra frågor i en "annan tråd", men uppenbart missar att vara lika kritisk till sin egna teori.)
Men till frågan så handlar det om att ifrågasätta och att se vilka ev. alternativ som kanske kan finnas till "det man tycker sig ha framför ögonen". Ex. ett vittne man anser ha ljugit. Att uppgifter inte går ihop. o.s.v.
Att det gått lång tid hindrar inte oss från att beakta och värdera de uppgifter som finns. Dom står kvar i materialet.
Gällande SE vid Grand kl.21:00 så är det en alldeles för osäker uppgift då tiden 21 är något som uppkommer först via andrahandskällan PH. ALG är i förhör konsekvent med att det är runt 20:10 - 20:20. SE själv hävdar att inte alls varit ute.
Uppgiften hade blivit starkare om ex. Hubert F. sett SE utanför Grand.
Eller framförallt om någon från Grand reagerat för bilden på SE i SVD och kontaktat polisen. (etc)
Då börjar vi prata besvärande uppgifter enligt mig.
Att knyta en person till en plats denne inte påstått sig ha varit på. (en plats som också blir besvärande ur brottshänseende ökar misstankegraden)
SE har själv placerat sig på mordplatsen, men däremot inte på David Bagares gata.
Dock anser inte jag att vi utan rimligt tvivel kan påstå att det är SE som springer där uppe.
"liten väska" och "mörk rock" (hade SE ens rock på sig, eller var det en mörkblå täckjacka?)