2024-12-11, 22:11
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Heh sånt som händer 😁
Alltså filmen är ju inte dålig så, bara att jag kanske förväntade mig något utöver de vanliga 😊

Vet faktiskt inte vilken film som varit bäst så i år..
Kanske att jag håller LATE NIGHT WITH THE DEVIL som en av de bättre i år.
Men även ODDITY, IMMACULATE, APARTMENT 7A och kanske MAXXXINE föll mig i smaken 😊

Ja Late night gillade jag med, chansen finns ju att Nosferaru krossar allt motstånd.
Citera
2024-12-11, 22:32
Avslutad
Började se Teacup idag.
https://www.imdb.com/title/tt27031263/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_in_0_q_teacup

Jag har alltid gillat Yvonne Strahovski, hon är sevärd i allt hon är med i. Tyvärr håller hon så mycket högre klass än alla andra som är med i denna serie att man får lätt känslan att det är B så fort hon inte är med i en scen.

Man kan definiera det som någon slags sci-fi/horror/thriller antar jag. Det handlar om ett par bondefamiljer ute på den amerikanska vischan. Man kastas in abrupt i deras vardag som bönder och djurhållare och snart börjar mysteriska saker hända... Barn går ut i skogen och kommer tillbaka som…Djur blir mystiskt skadade fast inget vet varför… med mera! Vill inte spoila något.

För oss som själva haft hästar och djur så är det rätt kul, fast också ganska cringe när de ska försöka efterlikna hur livet är på en ”farm” är och hur det är att ha hand om hästar. Men det får man bortse i från det och försöka leva sig in serien.

Rekommenderar jag detta? -gillar du Strahovski, mildskräck eller bor på landet med djur så absolut. Jag tycker denna åtminstone är en 5/10 efter 3 avsnitt. Är du helt avtrubbad och tycker inget mindre än Martyrs kan klassas som skräck så nej. Då är detta inget för dig.
Citera
2024-12-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Kan ha berott på att jag hunnit få så höga förväntningar men jag blev rätt besviken ärligt talat. Hade väntat mig något väldigt speciellt av all hype man hade läst om.

Det var ju faktiskt, och ärligt talat, mycket tråkigt att
[ " Longlegs " ] blev till [ Shortlegs ] i dina ögon
du hade ju verkligen sett fram emot just denna skräckfilmen.

" Speaks the Devil's Tongue: Longlegs " från året 2024
är en Amerikansk polis-förfarande skräckfilm som jag misstänker att Farbror Dahlen inte riktigt ha kunnat förstått fullt ut.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera
2024-12-12, 21:49
Medlem
alwayslooks avatar
Såg om A Dark Song
https://m.imdb.com/title/tt4805316/

Rätt hyfsad indiehorror från 2016

3/5
Citera
2024-12-12, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Såg om A Dark Song
https://m.imdb.com/title/tt4805316/

Rätt hyfsad indiehorror från 2016

3/5
Den såg intressant ut, känns som en skräckis i min smak. Mer stämningsfull horror och inte allt för mycket gore och slafs antar jag?
Citera
2024-12-12, 23:00
Medlem
Citat:
Försöker låta bli att läsa svamlet. För ett tag sedan var det The Shining han var helt fixerad av och spammade om.

Jag har en fråga till dig som är kopplad till
den paranormala skräck- och demon-filmen
som titlades: [ " Thé Exorcist " ] från året 1973.

Den trogna Jesuit-Fadern och tillika arkeologen
[ Lankester Merrin ] befinner sig på en större arkeo-
logisk utgrävnings-plats i Norra Irak.

En ung pojke finner plötsligt ett objekt inom en
mindre grott-öppning vid den arkeologiska
utgrävnings-platsen, han beger sig skyndsamt till
Jesuit-Fadern och arkeologen Lankester Merrin
för att sålunda påkalla dennes uppmärksamhet
om det funna grott-objektet.

På platsen vid grott-öppningen, tar Father Lankester
Merrin det funna objektet i sin ena hand och, med sin andra hand samt med hjälp ut av en arkeologisk borst-pensel med vilken han försiktigt penslar bort den in-
torkade ler-sanden på, och bort från objektet.

Då Father Lankester Merrin till sist lyckats med att få
bort all intorkad ler-sand från det upphittade objektet, så stelnar huden i hans panna och ansikte av förskräckelser då han plötsligt kan konstatera, att det funna objektet är
ett så kallat [ Totem-Huvud ] av demonernas Konung som kallas för [ " Pazuzu " ]

Pazuzu's Totem-Huvud är försedd med ett Konunga-säte på Totem-Huvudets topp, samma Konunga-säten vilka man kan se på Egyptiska Konunga-statyer och tillika på Egyptiska grav-statyer på olika Gudar.

Min fråga till dig lyder ... Varför, och av vilken egentlig anledning blev den unga flickan Regan Rex MacNeil
besatt av Konunga-demonen kallad för [ " Pazuzu " ] ... ?

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-12 kl. 23:04.
Citera
2024-12-13, 02:13
Medlem
Veckans klubbas avatar
Mycket Babadook nu i tråden. Den filmen är ju inte ens bra och knappast värd någon djupare analys? Såg Heretic nyligen, började bra men sedan så tappade den gnistan. Annorlunda roll för Hugh Grant däremot så det var ju alltid någon behållning.
Citera
2024-12-13, 15:01
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av born2chill
Den såg intressant ut, känns som en skräckis i min smak. Mer stämningsfull horror och inte allt för mycket gore och slafs antar jag?

Jomen den är hyfsad 😊

The Dark and the Wicked
https://m.imdb.com/title/tt10229558/

Såg om denna också, helt ok indiehorror.
Citera
2024-12-13, 19:14
Medlem
👻 JokerSpöket vill film-tipsa trådens medlemmar
om en Amerikansk och paranormal skräckfilm som
är titlad: [ " Tamara " ] vilken är från året 2005.

En högskole-student ( 🎓 ) som använder sig ut av
Svart-Magi för att få sin revansch ( 💥 )

Denna lilla skräckfilmen, kanske kan vara något, för
någon, att få fästa sina ögon på framför TV-skärmen.

Alla trådens medlemmar får en liten kvälls-hälsning
från Mister Babadook ( 🎩 ) och Kaptain Howdy ( 🗿 )

Best regards/ Joker the Ghost 👋👻
Citera
2024-12-13, 23:18
Medlem
Citat:
Om att ”komma in i matchen” innebär att använda din och Jokerns extremt snäva syn på skräckfilm så sitter jag hellre kvar på avbytarbänken tror jag

Vi skall, med hjälp ut av min beskrivning, återknyta tankarna till en mycket speciell scen i den paranormala skräck- och demon-filmen som titlades:
[ " Thé Exorcist " ] ifrån året 1972, men, skräckfilmen
hade sin biograf-premiär först under året 1973

Father Damien Karras hade plötsligt en dröm
om hans då nyligen hädangångna moder, det vill säga,
[ Mary Karras ]

Father Damien [ " Dimmy " ] Karras såg då, i sin dröm,
när hans moder, [ Mary Karras ] gick ned för en lång-
trappa till en tunnelbane-station med ett plågat uttryck
i sitt ansikte.

Fråga ... Den drömmen som Father Damien Karras
hade om sin moder, hur skulle du vilja beskriva hans
dröm ... ? ... och vad representerade just denna moders-drömmen, i skräckfilmen [ " Thé Exorcist " ] ( 1973 ) ... ?

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-13 kl. 23:45.
Citera
2024-12-13, 23:51
Avslutad
Detta är lite udda kanske, men om vi pratar skräckfilms musik..

Den mörkaste och ondaste jag kan komma på är "Ave satani"

"Ave Satani" is the theme song to the 1976 film The Omen, which is composed by Jerry Goldsmith.[1] The Omen won the Academy Award for Best Original Score,[2] with Ave Satani nominated for Best Original Song.[3]"

"The Latinized title translates to "Hail Satan" in English. In an interview,[4] Goldsmith says that his idea was to create a kind of Satanic version of a Gregorian chant and came up with ideas while talking with the London choir-master of the orchestra who was helping him. He decided to create something like a Black Mass, inverting Latin phrases from the Latin Mass.[5] The choir-master, according to Goldsmith, was an expert in Latin and helped him come up with phrases; instead of saying "Hail Mary", they decided on "Hail Satan", and so on. The song contains various Latin phrases inverting Christ and the Mass, such as "Ave Versus Christi", meaning "Hail Anti-Christ", and "Corpus Satani", an inversion of "Corpus Christi", the body of Christ. The resulting lyrics are an inversion of the Roman Catholic rite of the consecration and elevation of the body and blood of Christ during the Mass."

Detta är översättningen från Latin till Engelska.

"We will drink blood
We eat the body
We will drink blood
We eat the body
We will drink blood
We eat the body
Take the body of Satan
Ave
We will drink blood
We eat the body
Take the body of Satan
Ave
Hail, Hail Versus Christ
Hail, Hail Versus Christ
Hail, Hail Versus Christ
Hail Satan
We will drink blood
We eat the body
Take the body of Satan
Satan
Satan
Ave
Ave
Satan"

Vad är eran åsikt om denna? Det jag funderar på är hur fick Jerry Goldsmith med folk att spela/sjunga denna låt som är en direkt hyllning till satan?

Jag tänker mig att 8/10 i en kör skulle säga nej, kanske inte så många icke sångare kanske 5/10 men rena spekulationer från min sida, jag kanske har förutfattade meningar om folk som sjunger i kör men fått för mig att väldigt många är av kristen tro.

Den spelades ju live Ave Satani (The Omen) Tenerife Film Orchestra & Choir (2009) https://youtu.be/6H3UiwU1N5I?t=18

Ja igen vad anser ni om denna låten?
Citera
2024-12-14, 15:33
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Detta är lite udda kanske, men om vi pratar skräckfilms musik..

Den mörkaste och ondaste jag kan komma på är "Ave satani"

"Ave Satani" is the theme song to the 1976 film The Omen, which is composed by Jerry Goldsmith.[1] The Omen won the Academy Award for Best Original Score,[2] with Ave Satani nominated for Best Original Song.[3]"

"The Latinized title translates to "Hail Satan" in English. In an interview,[4] Goldsmith says that his idea was to create a kind of Satanic version of a Gregorian chant and came up with ideas while talking with the London choir-master of the orchestra who was helping him. He decided to create something like a Black Mass, inverting Latin phrases from the Latin Mass.[5] The choir-master, according to Goldsmith, was an expert in Latin and helped him come up with phrases; instead of saying "Hail Mary", they decided on "Hail Satan", and so on. The song contains various Latin phrases inverting Christ and the Mass, such as "Ave Versus Christi", meaning "Hail Anti-Christ", and "Corpus Satani", an inversion of "Corpus Christi", the body of Christ. The resulting lyrics are an inversion of the Roman Catholic rite of the consecration and elevation of the body and blood of Christ during the Mass."

Detta är översättningen från Latin till Engelska.

"We will drink blood
We eat the body
We will drink blood
We eat the body
We will drink blood
We eat the body
Take the body of Satan
Ave
We will drink blood
We eat the body
Take the body of Satan
Ave
Hail, Hail Versus Christ
Hail, Hail Versus Christ
Hail, Hail Versus Christ
Hail Satan
We will drink blood
We eat the body
Take the body of Satan
Satan
Satan
Ave
Ave
Satan"

Vad är eran åsikt om denna? Det jag funderar på är hur fick Jerry Goldsmith med folk att spela/sjunga denna låt som är en direkt hyllning till satan?

Jag tänker mig att 8/10 i en kör skulle säga nej, kanske inte så många icke sångare kanske 5/10 men rena spekulationer från min sida, jag kanske har förutfattade meningar om folk som sjunger i kör men fått för mig att väldigt många är av kristen tro.

Den spelades ju live Ave Satani (The Omen) Tenerife Film Orchestra & Choir (2009) https://youtu.be/6H3UiwU1N5I?t=18

Ja igen vad anser ni om denna låten?

Helt fantastiskt soundtrack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in