2024-12-13, 20:21
Medlem
Det verkar som att mbappe egentligen aldrig var misstänkt överhuvudtaget? Snygg ryktesspridning i så fall, och vem är då ansvarig för att ha svärtat hans rykte ?
Citera
2024-12-13, 20:28
Medlem
Hon har fått pengar.
Citera
2024-12-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Det verkar som att mbappe egentligen aldrig var misstänkt överhuvudtaget? Snygg ryktesspridning i så fall, och vem är då ansvarig för att ha svärtat hans rykte ?

Det beror ju på vad man menar med misstänkt. Ur ett juridiskt perspektiv nej. Däremot har det med stor säkerhet funnits, och kanske finns fortfarande, poliser som misstänkt hans skuld.
Citera
2024-12-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Hon har fått pengar.
Vet du det?
Citera
2024-12-13, 20:36
Medlem
Citat:

Han var aldrig delgiven misstanke så han har heller aldrig varit formellt misstänkt för något brott. Vem som helst kan göra en anmälan mot någon och Polisen är tvungen att utreda alla anmälningar som mottas. Det betyder inte att det finns någon som ens är skälig misstänkt.
Citera
2024-12-13, 20:39
Medlem
Men då har någon läckt uppgiften att just han var misstänkt ?
Citera
2024-12-13, 20:47
Medlem
Citat:
Men då har någon läckt uppgiften att just han var misstänkt ?

Med tanke på vem personen är så vore ju inget annat att vänta än att korridorssnacket på polishuset gick varmt. Därför tror jag även att sannolikheten att han betalat något för att tysta personen såhär tidigt i utredningen är nära inpå noll. Det hade läckt ut omedelbart med tanke på vem han är och målat upp honom som att han erkänt våldtäkt.
Citera
2024-12-13, 21:09
Medlem
Svärjes avatar
Jag vet att det förkommer att flickor och kvinnor ljuger ihop historier men 80-90 % är korrekta och ibland vill de t o m inte berätta hela sanningen, underdriver alltså.
Men denna gång tror jag inte på Jean-Calude Arnault...... förlåt, Mbappe.
Hela den här inbjudan till kvällen var bara för Mbappe att hitta fitta. Inget annat. Ville han debattera den nya pensionsutredningen i Frankrike med flickorna?

www.expressen.se/sport/kylian-mbappe-utredningen-kvinnans-ord-i-forhor

Anmälde efter två dagar
I förhör säger hon att hon var tydlig med sitt nej till honom. Förloppet pågick i några minuter, sen lämnade Mbappé rummet, enligt kvinnan.
Förutom våldtäkt utreddes Kylian Mbappé för två fall av sexuellt ofredande mot samma kvinna. Det handlar om situationer när de dansade och när hon och en vän var på väg att lämna sviten. De misstankarna är också nedlagda.
Från festnatten på hotellet gick det två dagar innan polisanmälan upprättades. I sina första kontakter med polis uttryckte kvinnan oro för sin egen säkerhet om hon anklagade en världskänd person för våldtäkt.
Hon berättade också om hur hon kände sig efteråt.
– Jag bara tyckte att det var så äckligt, alltså jag kände mig äcklig och allt var bara äckligt liksom.
Kvinnan sa också till polisen att hon berättat för en vän:
– Då så kunde jag liksom inte hålla ihop det, så jag började gråta och behövde lätta liksom så hon vet nog det mesta liksom.
Senast redigerad av Svärje 2024-12-13 kl. 21:14.
Citera
2024-12-13, 21:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Med tanke på vem personen är så vore ju inget annat att vänta än att korridorssnacket på polishuset gick varmt. Därför tror jag även att sannolikheten att han betalat något för att tysta personen såhär tidigt i utredningen är nära inpå noll. Det hade läckt ut omedelbart med tanke på vem han är och målat upp honom som att han erkänt våldtäkt.

kan det inte vara så att festfixaren betalat tjejen också? Stureplansgruppen saknar inte pengar och vill nog helst att hela saken tystas ned. Det gick nog att sätta ett pris på vad det var värt för Stureplansgruppen.
Citera
2024-12-13, 21:44
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domen01
Läser man Aftonbladet och kvinnans berättelse så tycker jag att hon kunde valt att inte följa med till hotellrummet när hon blev utvald eftersom hon tyckte att de inte respekterade tjejerna...luktar som falsk anklagelse för att få pengar. Ut med namn och hoppas De aldrig bjuder in henne till kändisfest på klubb V igen.

Precis så. Läste också den artikeln. Tänkte för mig själv att man som tjej måste ha missförstått hela syftet med en sådan här sammankomst om du uppriktigt tror att männen ska behandla dom som vanliga människor.

Underförstått är dealen du är här på våra villkor för du har blivit utvald att få vara med oss och i gengäld får du känna att du är någon för en kväll.

Ta seden dit man kommer. Måste vara en riktig färsking som inte förstod spelreglerna och jag antar att dom andra tjejerna kommer frysa ut henne för att inte riskera att få samma rykte om sig.
Citera
2024-12-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
kan det inte vara så att festfixaren betalat tjejen också? Stureplansgruppen saknar inte pengar och vill nog helst att hela saken tystas ned. Det gick nog att sätta ett pris på vad det var värt för Stureplansgruppen.

Jo, du har en poäng. Det kan mycket väl ha varit påtryckningar från Svenska sidan. Vem vill ha något att göra med dessa festfixare som tar med sig brudar som anmäler våldtäkt?

Däremot är jag ändå tveksam till att man betalat ut skadestånd och ännu mer tveksam från ett Svenskt företag då de kommer behöva bokföra detta på något vis. Påtryckningar kan ju ha skett på andra sätt än med pengar som tex inga fler kändisfester, ingen mer "lista på innekrogarna" osv.

Jag har inte läst alla inlägg och nyhetsartiklar. Men om hon blev våldtagen inne på toaletten borde inte någon uppmärksammat att något inte stod rätt till med henne när hon sedan kom ut och fortsatte festa eller rusade hon direkt hem? Verkade som polisen förhört några personer och de borde väl sett om något inte var som det skulle med henne?
Citera
2024-12-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Jag vet att det förkommer att flickor och kvinnor ljuger ihop historier men 80-90 % är korrekta och ibland vill de t o m inte berätta hela sanningen, underdriver alltså.
Men denna gång tror jag inte på Jean-Calude Arnault...... förlåt, Mbappe.
Hela den här inbjudan till kvällen var bara för Mbappe att hitta fitta. Inget annat. Ville han debattera den nya pensionsutredningen i Frankrike med flickorna?

www.expressen.se/sport/kylian-mbappe-utredningen-kvinnans-ord-i-forhor

Anmälde efter två dagar
I förhör säger hon att hon var tydlig med sitt nej till honom. Förloppet pågick i några minuter, sen lämnade Mbappé rummet, enligt kvinnan.
Förutom våldtäkt utreddes Kylian Mbappé för två fall av sexuellt ofredande mot samma kvinna. Det handlar om situationer när de dansade och när hon och en vän var på väg att lämna sviten. De misstankarna är också nedlagda.
Från festnatten på hotellet gick det två dagar innan polisanmälan upprättades. I sina första kontakter med polis uttryckte kvinnan oro för sin egen säkerhet om hon anklagade en världskänd person för våldtäkt.
Hon berättade också om hur hon kände sig efteråt.
– Jag bara tyckte att det var så äckligt, alltså jag kände mig äcklig och allt var bara äckligt liksom.
Kvinnan sa också till polisen att hon berättat för en vän:
– Då så kunde jag liksom inte hålla ihop det, så jag började gråta och behövde lätta liksom så hon vet nog det mesta liksom.

Man får inte glömma att detta enbart är hennes version av det inträffade. Motpartens, Mbappé, kommer vi aldrig få veta givetvis. Men det finns alltid två versioner.

Sen är det lite anmärkningsvärt att hon väljer och följa med till denna efterfest. Vad trodde hon syftet med den var? Ingen tjej kan väl vara så blåögd än mindre en person som blir inbjuden till privata VIP+fester på nattklubben V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in