Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-13, 19:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
” Guido Crosetto, Italiens försvarsminister, säger att Italien inte utesluter möjligheten att skicka soldater till Ukraina som en del av en framtida fredsbevarande styrka, skriver Ansa.

President Zelenskyj har öppnat för stationeringen av utländska trupper i Ukraina för att garantera landets säkerhet om en fredsöverenskommelse med Ryssland nås. Uppgifter har även gjort gällande att samtal förts mellan en rad europeiska länder, drivna av Frankrike, kring möjligheten.

Enligt källor ska Donald Trump dessutom ha sagt att han vill att europeiska soldater skickas till Ukraina för att garantera ett framtida vapenstillestånd.”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Det är ju skitbra. Så länge det sitter en regering som tycker det är värt pengarna.
I demokratier så brukar det bytas styre.
Det, är ett bekymmer. Inte minst för Ukraina.
”Jag litar på dig. Men inte den som kommer efter dig”
Citera
2024-12-13, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja så är det, vem man identifierar sig med. Det var många rysktalande som idenifierade sig som ukrainare före statskuppen 2014. Men då råskinnen tog över utövade våld och brände rysktalande i Odessa samt började prata om språklagar och NATO så vände det snabbt. Jag har inte sett några undersökningar om detta efter 2014. Man anser sig tillhöra ett land om det landet behandlar en väl och med respekt, så enkelt är det.

I baltstaterna är man tvingad att vara statslösa annars blir det problem om man känner sig rysk, "demokrati" du vet och precis som i Ukraina.

Som jag skrev du och andra kommer aldrig att acceptera dessa val, 51% 75% 99% spelar ingen roll.

Självklart skulle jag protestera om ett framgångsrikt parti får 59% av rösterna, mitt parti måste ju ha 100% (ironi).

Det finns inga bevis för att opinionen i östra Ukraina ändrades efter det du kallar statskupp. Ett instabilt land riskerar problem om presidenten självsvåldigt agerar i strid med fattade beslut. Och något våld i östra Ukraina förekom inte förrän just separatisterna tog till våld.

Ryssarna i Baltstaterna är inte alls tvungna att vara statslösa. Det är fritt fram för dem att resa hem till Ryssland. Jag pratade i somras med en ryska (som enligt vad hon sa hade ryskt medborgarskap) i ett av länderna. Hon höll på att plugga det lokala språket för hon skulle söka medborgarskap i landet. Återvända till Ryssland tänkte hon inte göra. Du vill nog inte höra hennes åsikt om Putin (den var synnerligen negativ). Nu är det bara en individ, förvisso, men alla ryssar i Baltikum är fria att resa till Ryssland, om de vill. Men av någon anledningar verkar viljan inte finnas...
Senast redigerad av Auric 2024-12-13 kl. 19:54.
Citera
2024-12-13, 19:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
I praktiken blir det ju NATO vid ryska gränsen i så fall. Vad säger naziputler om det?

Se där ja..

Tror att Putin kommer att ha svårt att svälja det nu. Så inledningsvis kommer han att vilja fördröja det hela, så pass länge att han fått svälja mer. Dvs sina införlivade oblast först..., och sedan ta tillbaka Kursk. För han har optimism med en inkommande Trump som snackar om "fred" på Ukrainas bekostnad.

Sedan kommer Putin att göra sitt bästa, för att urvattna eventuella fredsföredrag. Återigen på Ukrainas bekostnad.

..och sedan påbörjar Ukraina sitt jobb på "nukes"..
Senast redigerad av Snapcount 2024-12-13 kl. 19:44.
Citera
2024-12-13, 19:43
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det är ju skitbra. Så länge det sitter en regering som tycker det är värt pengarna.
I demokratier så brukar det bytas styre.
Det, är ett bekymmer. Inte minst för Ukraina.
”Jag litar på dig. Men inte den som kommer efter dig”

Så är det ju och har alltid varit. Det är ett bekymmer.
Citera
2024-12-13, 19:45
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du verkar kämpa för att Ryssland ska få behålla det de rövat åt sig.
Det är intrycket jag får av dig och några fler.

Helst inte nej, men jag ser inte den önskan särskilt trolig.
Citera
2024-12-13, 19:46
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Så är det ju och har alltid varit. Det är ett bekymmer.

Så vad är lösning på ” problemet ”?
Citera
2024-12-13, 19:47
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ett tydligt dimmigt svar, jag tror inte du vill visa öppet dina sympatier för Putte.
Citera
2024-12-13, 19:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ett tydligt dimmigt svar, jag tror inte du vill visa öppet dina sympatier för Putte.

Det finns exakt noll anledningar att sympatisera med Putin. Vad är det för fel på folk.
Citera
2024-12-13, 19:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Så vad är lösning på ” problemet ”?

Vet ej tror ingen förutom Trump har snabba lösningar..
Citera
2024-12-13, 19:55
Bannlyst
Känns det inte som ett mönster som går igen? Användare som enbart skiljer med sitt nick från andra användare. Användare som får hållas alldeles för länge med tramseriet? Det här är alltså inlägg enbart sista timmen.

Citat:
Ingen aning men det är ju inte Finland som skall förhandla med ryssen ev.

Citat:
Det kan jag inte svara på tyvärr men någon i tråden vet säkert.

Citat:
Ännu ett tydligt bevis för hur sjuk världen är om man likställer att kämpa för fred med ryss..

Citat:
Det är ju ett förslag Macron lyft men han är ryssfitta då ?

Citat:
Så vad är det du påstår är en lögn i fredsförslag jag såg som en väg framåt.

Citat:

Citat:
Vet ej tror ingen förutom Trump har snabba lösningar..
Citera
2024-12-13, 20:11
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Allt går enligt plan - russia stronk

Då var det dags - inställda löner...

Och clownerna vädjar till tyrannen.

One of Russia's largest construction sites has stopped paying workers' salaries

Builders of a key section of the M-12 Kazan-Yekaterinburg highway have declared a strike due to non-payment of wages and recorded an appeal to Putin.

x.com/Beefeater_Fella/status/1867531456530035199
Citera
2024-12-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Ok USA har startat 1 krig mot 1 land. Nu vet vi alla det.

Hej då
puss puss! Dass ved, Anja; dass ved behövs för att hålla rumpan varm.

Till den som har intresse av verkligheten istället för ryskt trams så är klippet nedan en bra genomgång av Natos vinterkapacitet. Inte en chans för den ryska bajscirkusen att lyckas med något i vinterfinland.
https://www.youtube.com/watch?v=-x4vm57r0Vo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in