2024-12-13, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Det här med toaletten, istället för en konstlat handskriven lapp med ett passiv aggressivt hjärta på, varför inte bara ha en toa i anslutning till sitt kontor som hon låser med nyckel?
I övrigt verkar det ju helt vidrigt alltihop. Men det händer troligen ingenting, lojala fans är ju immuna mot såna här nyheter.

Dessutom obegripligt fula och ointressanta kläder, säckiga i tråkiga snitt och material, anonyma färger och modeller och som grädde på moset en logga som ser ut av vara gjord i Word Art. Och så namnet då, vem tycker att ”Djerf Avenue” ligger bra i munnen? Ja, troligen någon som tycker att en slafsig kavaj i fel storlek och pösiga anonyma byxor i beige eller svart är höjden av fashion.

Vissa av oss minns NA-KD för ett par år sedan, även om denna skandal är på en annan nivå.

Skillnaden här är dock att hon som person är varumärket, vilket nog kan vara svårare ruska av sig.

Tippar på en damage control där hon erkänner brister, jobbar med sitt mentala, ska börja terapi och kliver av som formell VD, men blir kvar som typ ”creative lead” eller dylikt men styr i praktiken ändå.

Blir nog på kort sikt en kännbar smäll men sen glömmer folk efter ett par veckor.
Citera
2024-12-13, 05:58
Medlem
Hon finns på tiktok och där får hon ganska mycket hat just nu. Många tjejer som säger att de ska bränna sina kläder som de köpt från henne osv
Citera
2024-12-13, 06:57
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Man är väl inte skyldig att arbeta där? Begår hon lagbrott? Nej, såna där saker rättar ju isf till sig, utbud och efterfrågan. Om tillräckligt många slutar måste hon korrigera sig. Bara den starka överlever. Lite skit får man tåla, gnälliga anställda i PK Svergie.

Man kan ju säga upp sig och få dåliga referenser i bagaget. Hon verkar ju kunna göra vadsomhelst och skiter i folk.

Är man inte med i facket så får man vara beredd att punga ut med några hundratusen själv i civilmål.
Är man inte sugen på det så kan man vända sig till pressen om det finns ett allmänintresse.
Citera
2024-12-13, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Hennes ögon skrämmer mig... Eftersom hon är influencer så lär det vara lätt att kolla upp ska börja genast, det verkar ju som sagt som att några skruvar sitter rejält löst.

Har alltid tyckt att hon ser ut att ha Downs syndrom. Hela ansiktet har de dragen så jag förstår inte hur folk kan tycka att hon är så snygg. Hon påpekar andras kroppar men har själv en smal-fet lekamen.
Citera
2024-12-13, 07:13
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Varför jobbar dom kvar där om det är så fruktansvärt jobbigt?
Folk har svalt hennes lögner och börjat jobba i god tro, när man väl har ett jobb så är man illa tvungen att härda ut tills man har sitt på det torra i form av en ny anställning. Sista man vill bli är att t skriva in sig hos puckona på arbetsförmedlingen.
Citera
2024-12-13, 07:19
Medlem
cleolinas avatar
Ok…
Har inte läst artikeln i Aftonbladet men de beskyllningar som valsar runt i sociala medier:

Säger att en modell ser för tjock ut på en bild och att bilden således inte kan användas:
Hur naiv är man om man tror att detta inte är något som sker hos princip samtliga modeföretag och har skett sedan 60-talet?

Skäller ut anställda inför andra:
Givetvis inte trevligt. Kritik gör man bäst att ge i enrum. Samtidigt som skolungdomar blir utskällda/uppläxade inför publik varje vecka. Men barn och ungdomar tycker vi ju ska utstå sånt vi vuxna aldrig skulle acceptera.

Tycker att det är äckligt med anställda som åker kollektivtrafik:
Jag vet inte hur detta exakt uttryckets, men ja, kollektivtrafik ÄR ju äckligt. Jag skulle aldrig lägga mig i min säng/soffa med samma byxor som jag använt i t-banan. Byter om till hemmabyxor så fort jag kommit innanför dörren.
Använda näsdukar folk pular ner mellan sätena där deras snor sen trycks mot ens kläder, våta fläckar som ibland är kiss, fläckar som ibland är skit och spya, gammal snus som folk ogenerat slänger omkring sig. Uppenbart smutsiga personer som stinker och är nerkissade som sitter på sätena.
Sen är det givetvis inte generellt personerna som använder kollektivtrafik som är äckliga, men ja, det ÄR smutsigt för att vissa av dem som använder det är smutsiga. Hur kan man ha missat det? Isf kanske man inte åker kollektivt själv. Jag åker varje dag. Fläckar, näsdukar, snus varje t-banefärd.

Egen toalett:
Haha, hade jag haft möjligheten hade jag ÄLSKAT att ha egen toalett. Ibland går jag inte på toaletten på hela arbetsdagen för att jag inte kan förmå mig.
Ja, jag tycker det är äckligt med andra människors avföring, skulle bli jätteglad om jag slapp uppleva det. (Vilket man ju oftast får, de flesta är ju inte snuskpellar, men ibland ser man liksom spår av diverse utsöndringar. För att inte tala om lukt.)
Alla företag med kunder brukar också ha separata toaletter för kunder och anställda. Så, normalt med toaletthierarkier? Men visst, har inte hört om att chefen har egen förr, samtidigt som det inte upprör mig ett smack och känns som en riktig lyx som man kan få unna sig om man känner att man har det behovet pga sin psykiska hälsa/fobier och möjligheten finns.

Läser också att hon hade anorexia och ortorexi i tonåren = tvångstankar. Knappast konstigt om hon nu har tvångstankar om renlighet i stället. Ens hjärna har man ju kvar, även om fokus skiftar.

Däremot vore det ju fint om hon arbetade på ledarsätt. Tror säkert att makten stigit henne, liksom väldigt många andra, åt huvudet.
Som sagt var: kritisera enskilt. Hylla publikt.
Citera
2024-12-13, 07:50
Medlem
Läste en kommentar från en boråsare i något kommentarsfält. Något likt följande, men skrivet från minnet och definitivt inte ett bokstavligt citat:

"Vi är många i Borås som inte är det minsta förvånande över det som framkommit. Vi som känner till Djerf har under lång tid häpnats över att en av Borås värsta "mean girls" konstant framställs i positivt ljus. Detta var bara en tidsfråga".
Citera
2024-12-13, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Vilken humor då Blondinbella är tjock och lik gristjejen i Mupparna.

Jag har aldrig hört talas om Matilda Djerf men hon ser ju verkligen crazy ut. Något står inte rätt till.
Men hon är omgiven av en simpande pojkvän och pappa.
Citera
2024-12-13, 08:36
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Gissar på fobi mot magsjuka.

Jag gissar på fobi för att bli gravid.. eller få en könssjukdom
Citera
2024-12-13, 08:54
Medlem
Sinraths avatar
Alltid funderat på hur kul det hade varit om man var ekonomiskt oberoende och tog anställning under dessa psykfall. Hot om uppsägning biter inte på en så man kan ifrågasätta deras efterblivna beteende i oändlighet. Försöka få så mycket som möjligt inspelat eller bevittnat och möjligen avsätta tyrannen från sin tron. Blir man avskedad på godtyckliga grunder (särskilt i situationens hetta) så gör man livet svårt för dom genom DO och facket.

"SKRUBBA TOALETTEN!"
"HAHA nej! Gör det själv."
Citera
2024-12-13, 09:15
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Läste en kommentar från en boråsare i något kommentarsfält. Något likt följande, men skrivet från minnet och definitivt inte ett bokstavligt citat:

"Vi är många i Borås som inte är det minsta förvånande över det som framkommit. Vi som känner till Djerf har under lång tid häpnats över att en av Borås värsta "mean girls" konstant framställs i positivt ljus. Detta var bara en tidsfråga".
Det här ju intressant. Vore kul att höra om hennes tid som mean girl, mobbare i Borås.

Lite off topic, men värt att veta. Det här gäller Djerf också.
Sen finns lite av det problemet i Stockholm med alla inflyttade bönder som har fått för sig att i Stockholm är dom dryga, bönderna kommer till Stockholm och dör för att bli accepterade som Stockholmare och beter sig elakt och drygt. Från början var Stockholmare sjyssta, en sjysst stad tills bönderna kom och förstört Stockholms rykte.

Livet har en förmåga att hinna ikapp en, allt kommer fram till slut.
Citera
2024-12-13, 09:17
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Tar hon den i röven då?
Någon som vet? Gillar väl kolla också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto