2024-12-12, 08:59
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Helt säkert. Redan på 1980-talet var det fem gånger fler människor som sköt sig i staten Washington i USA än den kanadensiska grannprovinsen British Columbia, eftersom det i Washington bara var att gå och köpa ett skjutvapen. Det skulle öka ännu mer överallt om man hade ett piller som gjorde det helt lugnt och oblodigt.

Ironiskt nog var det en gång i tiden väldigt lätt att ta livet av sig med barbiturater, eftersom de användes som sömnmedel, men de fasades ut i nästan alla länder från början av 1960-talet till någon gång på 1980-talet ungefär.

Klassikern Vesparax. 30 tabletter brukade räcka för att man skulle lämna denna onda värld för gott.

Det är lurigt det där med överdoser, har du otur så vaknar du upp på sjukhuset med permanenta skador istället.
Tänka sig vilket helvete det skulle bli för någon som redan lessnat på livet.
Tycker dessa dödspiller borde säljas receptfritt på apoteket för att låta de som vill gå en riskfri död till mötes.
Citera
2024-12-12, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Om problemet är att tillvaron i grunden är långtråkig att man alltid söker efter ny stimulans, då borde ju ett förslag vara att skaffa nåt vettigt att göra under dagarna samt att nöja sig med en enkel livsstil.
Inte för att det kommer göra livet meningsfullt men för att försöka vara lite lösningsorienterad.

Ja, där på discorden finns t.ex. en brasilianare som talar utmärkt svenska fast han aldrig har satt sin fot i Sverige och också är ganska bra på andra språk, både naturliga och konstruerade. Leva sparsamt med en intellektuell hobby om man tillhör den tänkande minoriteten av mänskligheten.
Citera
2024-12-12, 12:51
Bannlyst
Citat:
Det är lurigt det där med överdoser, har du otur så vaknar du upp på sjukhuset med permanenta skador istället.
Tänka sig vilket helvete det skulle bli för någon som redan lessnat på livet.
Tycker dessa dödspiller borde säljas receptfritt på apoteket för att låta de som vill gå en riskfri död till mötes.

Ja, jag törs inte ta en ny överdos p.g.a. risken för att vakna som en grönsak. Jag fick ett par kroppsliga skador för snart 10 år sedan, som jag ännu lider av, även om de är väldigt marginella. Tanken på att vakna som ett jävla mongo är outhärdlig.

Det är ren jävla passiv sadism att det inte finns dödspiller åtminstone för alla myndiga människor.
Citera
2024-12-12, 13:30
Medlem
Citat:
Fast det finns inga bevis för att det saknar mening så grubblerierna slocknar inte helt.
Hade man kunnat lägga fram bevis på att livet är poänglöst, ja då hade jag tagit ett glädjeskutt.

Äh va fan lite gambling måste det ju vara att dö.
Citera
2024-12-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Yes så är det. Sagor till barnen och religion till dom vuxna. Plus lite lek och vuxennöjen fram till kistan. Sen är "uppdraget" slutfört för oss oavsett vad man gör eller inte gör i livet. Det är så biologin fungerar. Allt slutar med döden för individen och sen vidare i kretsloppet för kroppens grundämnen 🙂

Eller lite "storartad" konst eller "revolutionerande vetenskapliga upptäckter", kamp för olika höga ideal osv. för dom vuxna. Inget mer än tidsfördriv till glömskalunden. Naturligtvis är förnekandet av detta högst gynnsamt i det naturliga urvalet.

Döden är ett intet du inte känner av. Livet är ett intet du känner av.
Senast redigerad av Tandan 2024-12-12 kl. 19:20.
Citera
2024-12-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Eller lite "storartad" konst eller "revolutionerande vetenskapliga upptäckter", kamp för olika höga ideal osv. för dom vuxna. Inget mer än tidsfördriv till glömskalunden. Naturligtvis är förnekandet av detta högst gynnsamt i det naturliga urvalet.

Döden är ett intet du inte känner av. Livet är ett intet du känner av.

Dom levandes lägesrapport blir nog som vi skrev för ett tag sen - vi kom, vi såg, vi svimmade 😂
Citera
2024-12-12, 19:35
Medlem
Citat:
Dom levandes lägesrapport blir nog som vi skrev för ett tag sen - vi kom, vi såg, vi svimmade 😂

Haha fullträff!
Citera
2024-12-12, 19:55
Medlem
Citat:
Haha fullträff!

Och skulle det hända något efter döden så är det ju inte säkert att det måste vara ett problem utan det kan ju vara något ofattbart roligt i så fall. Något så fantastiskt så vi inte kan föreställa oss det.
Citera
2024-12-12, 20:42
Medlem
Citat:
Och skulle det hända något efter döden så är det ju inte säkert att det måste vara ett problem utan det kan ju vara något ofattbart roligt i så fall. Något så fantastiskt så vi inte kan föreställa oss det.

Först tar vi bevisen för att medvetandet kan existera skiljt från hjärnan tycker jag, därefter kan vi börja fantisera.
Citera
2024-12-13, 09:07
Medlem
Citat:
Jag tar ansvar för mina åsikter så börja du ta ansvar för dina felaktiga påståenden istället.

"Jag anser livet vara alldeles för svarslöst och kaotiskt för att jag skall anse det vara något bra.”

Är du nöjd nu?

Helt nöjd blir jag sällan, men det ligger på mig.

Fel saknar jag inte heller, är det något särskilt du tänker på?

Mina länkar visar att de flesta i vår del av världen är lyckliga samt att i länder med svag Guds tro är andelen lyckliga högre tex Sverige och Finland.
Citera
2024-12-13, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Helt nöjd blir jag sällan, men det ligger på mig.

Fel saknar jag inte heller, är det något särskilt du tänker på?

Mina länkar visar att de flesta i vår del av världen är lyckliga samt att i länder med svag Guds tro är andelen lyckliga högre tex Sverige och Finland.

Ingen är lycklig. Vad man möjligen som ärlig människa kan säga är att man har det ganska bra materiellt och inte behöver slita så mycket för sitt uppehälle i Norden som på andra platser.
Citera
2024-12-13, 10:42
Medlem
Citat:
Först tar vi bevisen för att medvetandet kan existera skiljt från hjärnan tycker jag, därefter kan vi börja fantisera.

Inga döden-nyheter från NDE-branschen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in