2024-12-12, 13:33
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Event-tråder er jo ment å være en samlingsplass for de som er interessert i idretten som utføres.
Her får man samtalt og diskutert med likesinnede om hva som skjer på skjermen minutt for minutt.
Utøvernes form og teknikk og hvordan de løser det taktiske underveis i løpet bl.a.

Event-tråder i sin ypperste form, finner vi i fri-idretten. Jeg har selv kommet på saker fra gammelt av som jeg hadde glemt lite om.
Da har jeg ikke gått inn på google, men på tråden for det aktuelle eventet, og får se kyndige og insatte kommetarer om det jeg leter etter.
Får mer informasjon der enn andre steder. Blir en historisk og verdifull dokumentasjon rett og slett.

Trådene i vinteridrett har vel aldri vært av like høy gjennomgående kvalitet, men bra nog til at de var kul å delta i. En del useriøst, men ikke verre enn at det gikk bra å leve med. Men så begynte det å eskalere...
Begynte med seneste sesongs eventtråder i skiskyting, som bare ble verre og verre, til den grad at jeg så at de anvendere som jeg leser med interesse, kom med færre og færre innlegg. Ble så ille at noen av dem ikke så noen hensikt i å delta lenger faktisk.

Og nå har elendigheten overstrømmet langrennstrådene også. Verdenscupen på Lillehammer 1250 innlegg fordelt på 105 sider, hvorav en utrolig mengde bare er spam som ikke har med idretten som utføres der og da å gjøre. Selv mener jeg at alle skal få skrive hva de vil, og har aldri rapportert et innlegg, men det bør vel omhandle det aktuelle eventet tråden handler om.

Er man fornøyd med hvordan det har blitt på seneste tiden, eller bør noe gjøres, og i tilfelle hva ?
Fortydliggjøre reglene kanskje, eller hva vet jeg. Som som det er nå, begynner de å bli verdiløse iaf. Om man skulle gå inn på en dag her for å få med seg hvordan eventet gikk for seg, får man ikke veldig mye informasjon. Tok fram kommentarer fra en av dagene her:

"Alternativt har dom väl haft något hokus pokus för sig och opererat in någon effekt höjande produkt i kroppen på Stavås, hon är ju en sån där typisk Norsk/Rysk produkt som man mixtrar med med alla möjliga preperat, redan från tonåren."

"Skistad är förmodligen tokdopad nu när hon varit borta, så att hon kan bibehålla formen resten av vintern."

"Kanske har dom opererat in någon pacemaker som drar ner pulsen rejält och som går att reglera vid hög intensitet"

"Det hela handlar om att Norge dödat sporten med sin överlägsenhet med hjälp av medicinering."

"Det verkar även som om medicineringen gör åkarna totalt färglösa och apatiska."

"Norskorna överdoserar nog astma preparat."

"Hon skriker med mer basröst än en annan, äcklig hon är."

"Pallen helnorsk, lol. De har nog riggat några feta nebulisatorer där på hemmaplan."

"Slutsats. Fusk-Norge har fuskat med att fiffla fram någon konstsnö som bara de hunnit få fram recept av valla på. Samt hormoner då såklart."

"Lägger man av behöver man inte anmäla var man är osv. Så går nog rätt bra att härja fritt."

"Tråkigt men 2 år utan kontroller etc. "

"Nu hoppas jag att internationella kontrollanter är på plats och genast tappar Johaug på blod och piss för att analysera mycket noggrant."

"Fuck kom och tänka på att SKITstad tävlar imorgon."

"Heidi Weng.,astmamedicin..och munsårssalva.."

"Känner typ nån enstaka som har astma men hela jävla norska landslaget har alltså astma?"

"Norskorna börjar inhalera stora mängder atsma preparat från junior ålder"

"Johaug var dopad, kom tillbaka bättre än någonsin, då så klart dopad igen. Dopad så klart."

"Vid det laget kommer hon ha en basröst som får Darth Vader att blekna."

"Konstigt att "alla " norska damer har hälsoproblem...."

"Dagens höjdpunkt blir om Grott-Ludret blir utslagen i kvarten."

"Hon kan fortfarande gå vidare som Lucky-Luder?"

"Haha Provrörsbarnet"

"Helt underbart, in i lab-grottan med dig igen och kom aldrig ut igen."

"Norrmännen var inte lite självgoda efter gårdagen, men idag fick de norska svinen! AI produkten Skistad utslagen!"

"När Johaug och Heidi Weng beter sig som usla idrottsmänniskor"

"Mannen skistad åkte på däng. Hon får dra i sig mer testosteron och anabola!!"

"Hon stod väl upp o kissade"

"Vi bryr oss inte, provrörsbarn har inte i idrott att göra."

"En sak är säker, dagens "skithög" måste ändå vara KS Skistad"

"Oj, vad usel skidstad aka hormon-ugh var idag. I övrigt som förväntat

2024-12-12, 14:21
Moderator
Dr Kings avatar
Du har till stor del rätt eventtrådarna är främst till för att diskutera den tävling som tråden handlar om. En viss del off topic är dock tillåtet men för det mesta skall den typen av inlägg som du ger exempel på istället göras i allmänna trådar som dessa:

(FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod
(FB) Tråden om konspirationer inom det svenska skidlandslaget
(FB) Tråden om konspirationer inom det svenska skidskyttelandslaget

eller i säsongstrådar som

(FB) Längdskidsäsongen 2024/2025
(FB) Skidskyttesäsongen 2024/25

Det bästa är om man rapporterar inlägg som inte hör till tävlingen och passar bättre i någon av trådarna ovan så skall vi försöka hålla eventtrådarna lite mer rena.

/Moderator
2024-12-12, 16:37
Avslutad
Samtliga nämnda inlägg i TS har ju dock koppling till tävlingen eller åkarna dock, men visst jag är också för lite striktare tag om topic i vintersport-trådarna, framförallt mot följande inlägg enligt nedan:

1. Ja, den her tråden er ingen bra Sverigereklame Gikhan. Det er sikkert og visst

2.

3. Interessant va som anses som comme il faut og ikke i denne tråden.

4. Ja, det hadde vært forfriskende med en tråd som omhandlet idretten vi ser på, og detaljer rundt den.

5. Er vel lite for mange her som ikke forstår en kalori av sporten i seg, og ikke bryr seg om annet enn å prate skit. Selv lar jeg det ikke påvirke min oppfatning av svensker generellt, men noe god sverigereklame er det definitivt ikke.

6. Hi-hi, ja, men nu er det nu mest fra anvendere som fornuftige mennesker i begge land ikke tar på alvor da. Men absurditene og ukunnskapen i deres innlegg gir meg et godt skratt i blandt da. Det skal dem ha

7. Gi deg nu osten. Du gjør bare bort deg om du fortsetter med saker du ikke forstår deg på. Du er jo selvutnevnt ekspert innom så mangt. Opplys heller oss andre uvitende i noen av dine andre spesialiteter, der det ikke blir like glasklart at du ikke har helt koll. Skal love att låtsas tro på deg da, ( ja, om jeg er på rette humøret da )

8. a, humor og gode skratt får vi jo, men la dem nu bare holde på selv, så kan man heller titte innom om man har behov for å skratta lite

9. Japp, bare et fåtall anvendere selvsagt, men med uforholdsmessig mange innlegg.
( Selvinnsikten hos disse få er nog ikke den beste

10.

11. Takker for seriøst svar fra en voksen person. ( er lite for mange av den andre sorten her inne )

12. Er et skjemtsamtal jeg har gående med osten må du vel se smokie

13. Men du vet jo at jeg som oftest får rett. ( i motsats til vår humoristiske venn osten )
2024-12-12, 17:40
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Alternativt til å plukke ut svar på frågor man ikke kjenne til, fra alle mulige tråder, og gjøre sitt utvalg, kan man lese alle mine 21 kommentarer spesifikt i den aktuelle tråden her, og jamføre med andre anvenderes bidrag i tråden, og derav gjøre sin egen bedømning.
Världscupen i Lillehammer 2024
Postat av Ski-entusiasten

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag tror att hon har påverkats oerhört mycket av att Johaug är tillbaka.
Fjolårssäsongen fick hon väl delvis spolierad av en hjärnskakning under försäsongen?
"Vært flere sesonger med strul. Første gang på noen år at hun har hatt perfekt treningssesong og oppladning på lenge det her."

Citat:
Hon är dock fortfarande alltför dålig på utförsåkning och att skapa fart i kurvor.
Se och lär av mäster Kläbo!
"Ja, men hun henger med, og det er et stort steg fram.
Man behøver ikke sitte med hjertet i halsen i hver eneste bratte utforsbakke lenger som man jo gjorde tidligere, (om Ebba)"

Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Hur mycket har egentligen Ebba utvecklats sen hon var ny på scenen och utmanade Johaug i sekundstrid i vissa lopp, bl a i Lillehammer om jag inte minns fel?
För er som kan det här med teknik och annat.
"Hun har vært metodisk og dyktig i å forbedre sin dårligste tekniske element. Utfor og stakning ex, men flere andre små detaljer også. Hun gikk fint på ski i dag, men har ikke nådd toppformen ennu.
Er så enkelt som det. Og på sikt for sesongen er det ikke det dummeste å ikke ha noen formpeak på denne tiden av året."

Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Med något sånär likvärdiga skidor ja. Vi som minns 90-talet minns också Trondheim 1997, och herrstafetten. Ett mycket klassiskt svenskt vallafiasko
"Jo takk, likartede ski må alltid være en foutsetning for forhåndsanalyser. Våre damer hadde det jo virkelig kul i Sochi når Perry fikk en av sine ytterst sjeldne hjerneslepp med smøringen av deres ski infor stafetten. De sto bom fast til Ingemarsdotters store fornøyelse, når hun fløg rundt i et par dager efterut, og garvade om at det ikke var noe feil med de norske skiene, men bare de som sto ovenpå dem."

Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Frida åker ifrån Weng och Ebba klarar att växla tillsammans med Johaug?
"Ikke så mye å bry seg om egentlig. På dette viset får alle utnyttet sine styrker, og laget som helhet blir ikke mulig å slå. Linn må gå ut på første etappe sammen med andre og utnytte sitt konkurranseinstinkt, ikke i et vakum på en seneere etappe, og klassisk er bra for henne der. Frida også klassisk og fullt øs, Ebba mellomdistanse i skate et bra kort, og Jonna som bare trener og fokuserer på skate denne sesongen på en 7.5 km ? Behøver man egentlig si noe mer ? "

"Man må vel ha i tanke Norges overlegne ski i løpet da. Senest ble jo to distanseløpere hauset opp til å være det uslagbare mittlåset, som skulle krosse de andre med 15-20 s hver på en semisprint på bare 5 km ! En uhørt forventning og krav, som bare gjorde de til nervebunter begge to.
Denne gangen er det 7,5 km, og et lag bestående av Linn, Frida, Ebba og Jonna, i den rekkefølgen, kommer ikke til å være mulig å slå. Om nu ikke Bystrøm får det for seg at han skal endre på det da, og nog en gång hitta ett sätt att förlora en stafett."

Ursprungligen postat av bcdefg
Tack för en bra sammanfattning av dagens tävlande
""

"Interessant va som anses som comme il faut og ikke i denne tråden. "

"Det kunne aldri falle meg inn å "gnälla" på at de svenske damene går så bra på ski at de "förstör" sporten. Det er jo vi andres fordømte plikt å se til å trene metodisk og rett, både teknisk og intensivmessig for å forsøke å komme i kapp.
Det er ikke nordmennene som er de svenske herrenes problem. Her er listen på 10km skate uten nordmenn:"
Så listen uten nordmenn ( ble ikke plass)

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Rosenberg gjorde i stort sett allt fel in mot och på upploppet. Man får ju inte öppna dörren till innerspåret i kurvan.
"Dette er bare et løp av mange. Hun ser bra ut. Går fint på ski. Meget lovende framover det hun har vist de siste par dagene."

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Den norska flickvännen dränerar väl honom tyvärr.
"Nei, da, han har nog mer å gi der også
Skjemt til siden. Anger ser bra ut. Han er i rute. Ingen fare med han.
Er nog andre herrer man skal bekymre seg enn han."

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, förbannat tråkigt. Samma ”skämt” gång på gång. Och det var inte roligt ens första gången. Spammar sönder tråden och gör den närmast ointressant.
"Ja, det hadde vært forfriskende med en tråd som omhandlet idretten vi ser på, og detaljer rundt den."

Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
bra inlägg, du lyfter ju fram Jonna mer än vad vi svenskar gör
"Er vel lite for mange her som ikke forstår en kalori av sporten i seg, og ikke bryr seg om annet enn å prate skit. Selv lar jeg det ikke påvirke min oppfatning av svensker generellt, men noe god sverigereklame er det definitivt ikke."

"Kanskje flere nu som forstår mine mange innlegg med prediksjonen at Jonna kommer til å ta en minneapolis+ og slite sønder all motstand i finalen i Trondheim.
Det er nemlig ingen andre som har denne tekniske perfeksjon, benstyrke og timing som hun har. Alt hun gjør er instinktivt og naturlig. Man ser lett at hun og ikke har lært seg å gå på ski i maskinpreparerte flate løyper i sør-Sverige, men i variert fjellterreng under alle typer forhold, fra dyp løs-snø til stenhard skaresnø.

Da lærer man seg ikke bare diagonal, men alle teknikkelementer fra klassisk, skate, telemark og også alpint for å ta seg mest effektiv fram, og ha kul på samme tid. Gjør man det fra barnsben, får man en utmerket balanse og koordinasjon, og får sømløse teknikkoverganger rent instinktivt.

En liten detalj som er verdt å merke seg, er hvor sømløst og samkjørt skyvene mellom hennes begge ben er. De fleste andre har et lite opphold på hengsisden, mens hun bare lar "hjulet gå" som vi sier her.

Jeg bare nyter å se denne kruttpakka gå på ski. For meg er dagen allerede reddet"

Ursprungligen postat av Camelot
Skistad såg bra ut i kvalet och hon brukar kunna lyfta sig i heaten där hon är bra att gå i rygg och är bra på att glida. Det blir spännande att se duellen mellan Jonna och Skistad.
"Ja, men kanskje ikke denne gangen. Hun hadde lengtet etter å gå skirenn, og frydet seg over det, men kjente at hun ble stiv allerede i prologen sa hu. Behøver nog lite mer tid, men herlig at hun er i gang igjen i.a.f."

Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Blir det Märta Rosenberg som går in i laget om Linn Svahn inte kan åka?
"Legger meg ikke opp i det, men synes nu i.a.f. at hun gikk fint på ski. En helt annen verden enn de svenske herreløperne. Får vel mange Calle-fans etter meg nu, men han gikk som en dårlig stablet sekk med potatis i forhold.."

Citat:
Det är väl så jag också uppfattat det. Men du lär nog tyvärr få fortsätta höra om norsk ”astmamedicindopning” i skidtrådarna här på Flashback.
"Hi-hi, ja, men nu er det nu mest fra anvendere som fornuftige mennesker i begge land ikke tar på alvor da. Men absurditene og ukunnskapen i deres innlegg gir meg et godt skratt i blandt da. Det skal dem ha "

Citat:
Det har du nog rätt i. Sundling och Diggins gillar snabbt före då de är goda glidare och inte åker så mycket på frekvens som Johaug. . Ebba är väl dock mer frekvensåkare så hon kanske borde åkt bättre än va hon gjorde. (Jag.är ingen expert som ni kanske märker)
"Ja dette var nog verken bane eller føre for de dyktigste hybridløperne. Man skal nog være glad for at de ikke har dette løpet i benen innen sprinten"

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Är det någon som vet vad för typ av snö de åkte på? Är det något uppblandat slags?
"Ja, været har vært et spøke med varmerekorder, så var lagt ut lagret snø, med nysnø oppå der, så ble løse og tøffe forhold. Var vel den tøffeste 10 km vi får se i år."

"De norske damene har tatt steg, og plages heller ikke lenger av forrige sesongs elendige ski. I dag hadde de derimot de klart beste skiene, og fikk ekstra hjelp av det." (+lite om astma som ikke fikk plass)

Citat:
Det talades förut om att tungt, slitigt före skulle gynna Alvar eftersom han tränat så hårt. OK, men inget vi såg.
"Den mest avgjørende skilnaden ligger i teknikken. I dag på denne banen, og i dette føret kom det ekstra tydelig fram hvor enormt svenske herreløpere sløser med energi pg.a. bristende tekniske kvaliteter i skate. Alvar aller verst selvsagt, men Gisselmann og mange andre også.

Og ikke bare de unge. Calle har også alltid hatt en for bred og energisløsende teknikk i skate.
Poromaa er vel kanskje den eneste som ikke sløser all verdens med sin energi.
At ikke det er fokus på det, og blir gjort noe med, er alldeles uforståelig for meg. Man gir seg jo selv et handicap innen man ens har startet løpet !"
2024-12-12, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Alternativt til å plukke ut svar på frågor man ikke kjenne til, fra alle mulige tråder, og gjøre sitt utvalg, kan man lese alle mine 21 kommentarer spesifikt i den aktuelle tråden her, og jamføre med andre anvenderes bidrag i tråden, og derav gjøre sin egen bedømning.
Världscupen i Lillehammer 2024
Postat av Ski-entusiasten

Citat:
Jag tror att hon har påverkats oerhört mycket av att Johaug är tillbaka.
Fjolårssäsongen fick hon väl delvis spolierad av en hjärnskakning under försäsongen?
"Vært flere sesonger med strul. Første gang på noen år at hun har hatt perfekt treningssesong og oppladning på lenge det her."

Citat:
Hon är dock fortfarande alltför dålig på utförsåkning och att skapa fart i kurvor.
Se och lär av mäster Kläbo!
"Ja, men hun henger med, og det er et stort steg fram.
Man behøver ikke sitte med hjertet i halsen i hver eneste bratte utforsbakke lenger som man jo gjorde tidligere, (om Ebba)"

Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Hur mycket har egentligen Ebba utvecklats sen hon var ny på scenen och utmanade Johaug i sekundstrid i vissa lopp, bl a i Lillehammer om jag inte minns fel?
För er som kan det här med teknik och annat.
"Hun har vært metodisk og dyktig i å forbedre sin dårligste tekniske element. Utfor og stakning ex, men flere andre små detaljer også. Hun gikk fint på ski i dag, men har ikke nådd toppformen ennu.
Er så enkelt som det. Og på sikt for sesongen er det ikke det dummeste å ikke ha noen formpeak på denne tiden av året."

Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Med något sånär likvärdiga skidor ja. Vi som minns 90-talet minns också Trondheim 1997, och herrstafetten. Ett mycket klassiskt svenskt vallafiasko
"Jo takk, likartede ski må alltid være en foutsetning for forhåndsanalyser. Våre damer hadde det jo virkelig kul i Sochi når Perry fikk en av sine ytterst sjeldne hjerneslepp med smøringen av deres ski infor stafetten. De sto bom fast til Ingemarsdotters store fornøyelse, når hun fløg rundt i et par dager efterut, og garvade om at det ikke var noe feil med de norske skiene, men bare de som sto ovenpå dem."

Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Frida åker ifrån Weng och Ebba klarar att växla tillsammans med Johaug?
"Ikke så mye å bry seg om egentlig. På dette viset får alle utnyttet sine styrker, og laget som helhet blir ikke mulig å slå. Linn må gå ut på første etappe sammen med andre og utnytte sitt konkurranseinstinkt, ikke i et vakum på en seneere etappe, og klassisk er bra for henne der. Frida også klassisk og fullt øs, Ebba mellomdistanse i skate et bra kort, og Jonna som bare trener og fokuserer på skate denne sesongen på en 7.5 km ? Behøver man egentlig si noe mer ? "

"Man må vel ha i tanke Norges overlegne ski i løpet da. Senest ble jo to distanseløpere hauset opp til å være det uslagbare mittlåset, som skulle krosse de andre med 15-20 s hver på en semisprint på bare 5 km ! En uhørt forventning og krav, som bare gjorde de til nervebunter begge to.
Denne gangen er det 7,5 km, og et lag bestående av Linn, Frida, Ebba og Jonna, i den rekkefølgen, kommer ikke til å være mulig å slå. Om nu ikke Bystrøm får det for seg at han skal endre på det da, og nog en gång hitta ett sätt att förlora en stafett."

Ursprungligen postat av bcdefg
Tack för en bra sammanfattning av dagens tävlande
""

"Interessant va som anses som comme il faut og ikke i denne tråden. "

"Det kunne aldri falle meg inn å "gnälla" på at de svenske damene går så bra på ski at de "förstör" sporten. Det er jo vi andres fordømte plikt å se til å trene metodisk og rett, både teknisk og intensivmessig for å forsøke å komme i kapp.
Det er ikke nordmennene som er de svenske herrenes problem. Her er listen på 10km skate uten nordmenn:"
Så listen uten nordmenn ( ble ikke plass)

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Rosenberg gjorde i stort sett allt fel in mot och på upploppet. Man får ju inte öppna dörren till innerspåret i kurvan.
"Dette er bare et løp av mange. Hun ser bra ut. Går fint på ski. Meget lovende framover det hun har vist de siste par dagene."

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Den norska flickvännen dränerar väl honom tyvärr.
"Nei, da, han har nog mer å gi der også
Skjemt til siden. Anger ser bra ut. Han er i rute. Ingen fare med han.
Er nog andre herrer man skal bekymre seg enn han."

Citat:
Ja, förbannat tråkigt. Samma ”skämt” gång på gång. Och det var inte roligt ens första gången. Spammar sönder tråden och gör den närmast ointressant.
"Ja, det hadde vært forfriskende med en tråd som omhandlet idretten vi ser på, og detaljer rundt den."

Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
bra inlägg, du lyfter ju fram Jonna mer än vad vi svenskar gör
"Er vel lite for mange her som ikke forstår en kalori av sporten i seg, og ikke bryr seg om annet enn å prate skit. Selv lar jeg det ikke påvirke min oppfatning av svensker generellt, men noe god sverigereklame er det definitivt ikke."

"Kanskje flere nu som forstår mine mange innlegg med prediksjonen at Jonna kommer til å ta en minneapolis+ og slite sønder all motstand i finalen i Trondheim.
Det er nemlig ingen andre som har denne tekniske perfeksjon, benstyrke og timing som hun har. Alt hun gjør er instinktivt og naturlig. Man ser lett at hun og ikke har lært seg å gå på ski i maskinpreparerte flate løyper i sør-Sverige, men i variert fjellterreng under alle typer forhold, fra dyp løs-snø til stenhard skaresnø.

Da lærer man seg ikke bare diagonal, men alle teknikkelementer fra klassisk, skate, telemark og også alpint for å ta seg mest effektiv fram, og ha kul på samme tid. Gjør man det fra barnsben, får man en utmerket balanse og koordinasjon, og får sømløse teknikkoverganger rent instinktivt.

En liten detalj som er verdt å merke seg, er hvor sømløst og samkjørt skyvene mellom hennes begge ben er. De fleste andre har et lite opphold på hengsisden, mens hun bare lar "hjulet gå" som vi sier her.

Jeg bare nyter å se denne kruttpakka gå på ski. For meg er dagen allerede reddet"

Ursprungligen postat av Camelot
Skistad såg bra ut i kvalet och hon brukar kunna lyfta sig i heaten där hon är bra att gå i rygg och är bra på att glida. Det blir spännande att se duellen mellan Jonna och Skistad.
"Ja, men kanskje ikke denne gangen. Hun hadde lengtet etter å gå skirenn, og frydet seg over det, men kjente at hun ble stiv allerede i prologen sa hu. Behøver nog lite mer tid, men herlig at hun er i gang igjen i.a.f."

Citat:
Blir det Märta Rosenberg som går in i laget om Linn Svahn inte kan åka?
"Legger meg ikke opp i det, men synes nu i.a.f. at hun gikk fint på ski. En helt annen verden enn de svenske herreløperne. Får vel mange Calle-fans etter meg nu, men han gikk som en dårlig stablet sekk med potatis i forhold.."

Citat:
Det är väl så jag också uppfattat det. Men du lär nog tyvärr få fortsätta höra om norsk ”astmamedicindopning” i skidtrådarna här på Flashback.
"Hi-hi, ja, men nu er det nu mest fra anvendere som fornuftige mennesker i begge land ikke tar på alvor da. Men absurditene og ukunnskapen i deres innlegg gir meg et godt skratt i blandt da. Det skal dem ha "

Citat:
Det har du nog rätt i. Sundling och Diggins gillar snabbt före då de är goda glidare och inte åker så mycket på frekvens som Johaug. . Ebba är väl dock mer frekvensåkare så hon kanske borde åkt bättre än va hon gjorde. (Jag.är ingen expert som ni kanske märker)
"Ja dette var nog verken bane eller føre for de dyktigste hybridløperne. Man skal nog være glad for at de ikke har dette løpet i benen innen sprinten"

Citat:
Är det någon som vet vad för typ av snö de åkte på? Är det något uppblandat slags?
"Ja, været har vært et spøke med varmerekorder, så var lagt ut lagret snø, med nysnø oppå der, så ble løse og tøffe forhold. Var vel den tøffeste 10 km vi får se i år."

"De norske damene har tatt steg, og plages heller ikke lenger av forrige sesongs elendige ski. I dag hadde de derimot de klart beste skiene, og fikk ekstra hjelp av det." (+lite om astma som ikke fikk plass)

Citat:
Det talades förut om att tungt, slitigt före skulle gynna Alvar eftersom han tränat så hårt. OK, men inget vi såg.
"Den mest avgjørende skilnaden ligger i teknikken. I dag på denne banen, og i dette føret kom det ekstra tydelig fram hvor enormt svenske herreløpere sløser med energi pg.a. bristende tekniske kvaliteter i skate. Alvar aller verst selvsagt, men Gisselmann og mange andre også.

Og ikke bare de unge. Calle har også alltid hatt en for bred og energisløsende teknikk i skate.
Poromaa er vel kanskje den eneste som ikke sløser all verdens med sin energi.
At ikke det er fokus på det, og blir gjort noe med, er alldeles uforståelig for meg. Man gir seg jo selv et handicap innen man ens har startet løpet !"

Jag ser bara att du kopplat ihop ett av citaten i föregående inlägg. Var är resten då? 😃

Men vi kan ju komma överens om att det är en del som behöver skärpa till sig vad gäller topic, inklusive du själv lilla Ski-entusiasten. 😚
2024-12-12, 18:02
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Jag ser bara att du kopplat ihop ett av citaten i föregående inlägg. Var är resten då? 😃

Men vi kan ju komma överens om att det är en del som behöver skärpa till sig vad gäller topic, inklusive du själv lilla Ski-entusiasten. 😚
?? Det jeg har presentert er rubbet. Du får vel presentere dine egne 69 innlegg i tråden da, som en seriøs motvekt.
Det vil jo kunne bli en utmerket anledning å ha som faktagrundlag, når man diskuterer event-trådene videre her. Er alltid bra å ha fakta på bordet i en seriøs diskusjon om vinteridrettens event-tråder.
2024-12-12, 18:08
Avslutad
Citat:
?? Det jeg har presentert er rubbet. Du får vel presentere dine egne 69 innlegg i tråden da, som en seriøs motvekt.
Det vil jo kunne bli en utmerket anledning å ha som faktagrundlag, når man diskuterer event-trådene videre her. Er alltid bra å ha fakta på bordet i en seriøs diskusjon om vinteridrettens event-tråder.

Men ge dig, tror du inte folk är läskunniga eller? De citat jag anförde i inlägg 3 är kompletta inlägg och av dem har du kopplat samman ETT ENDA.

Inse faktum att vi bägge behöver skärpa till oss, ät lite julegröt med dig så du piggnar till!
2024-12-12, 18:14
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Men ge dig, tror du inte folk är läskunniga eller? De citat jag anförde i inlägg 3 är kompletta inlägg och av dem har du kopplat samman ETT ENDA.
Inse faktum att vi bägge behöver skärpa till oss, ät lite julegröt med dig så du piggnar till!
Nu ja. Folk her er utmerket i stand til å ta fram hver enkelts historikk i event-tråden for Lillehammer, så da spiller vel ikke så stor rolle va du sier om det her egentlig. Internett glemmer aldri som du sikkert vet.
2024-12-12, 18:22
Avslutad
Citat:
Nu ja. Folk her er utmerket i stand til å ta fram hver enkelts historikk i event-tråden for Lillehammer, så da spiller vel ikke så stor rolle va du sier om det her egentlig. Internett glemmer aldri som du sikkert vet.

Jag tyckte det bara var stor komik att du startade en tråd och gnällde över att folk pratade om doping och hånade Stavås medan du är den värsta i trådarna på att posta trams, håna andra användare och skriva off topic.

Kämpa på!
2024-12-12, 21:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Här trodde svenskarna att de skrev kommentarer i hast och ibland med lite känslor och humor i eventtrådar för vintersport...men när norrmannen misslynt granskar det hela ser det ut som om det vore en polisutredning. Mycket allvarliga saker det här.
Jag har sett och deltagit i många slags sporteventtrådar på forumet och aldrig upplevt att det är något problem. Det enda man kan göra är att försöka föregå med gott exempel: kommentera de pågående tävlingarna, inte vara grinig och gnälla, gärna försöka svara om någon undrar något man råkar känna till.
Inte ta saker och ting som personliga kränkningar - det är och bör vara tillåtet att tycka bättre och sämre om olika idrottare och måhända yttra någon sarkasm om de man inte uppskattar. Själv brukar jag i eventtrådar försöka vara så positiv som möjligt, men folk måste få vara olika. Det ska inte vara gravallvarligt och tryckt stämning, det bästa är att ta sig an sådana trådar med gott humör och bortse från det man tycker kanske inte tillför något eller är tramsigt. Det är bara att kolla livliga eventtrådar om exempelvis fotboll och hockey, det är i praktiken högt i tak så länge inte någon uppsåtligt försöker sabotera tråden.
2024-12-12, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Här trodde svenskarna att de skrev kommentarer i hast och ibland med lite känslor och humor i eventtrådar för vintersport...men när norrmannen misslynt granskar det hela ser det ut som om det vore en polisutredning. Mycket allvarliga saker det här.
Jag har sett och deltagit i många slags sporteventtrådar på forumet och aldrig upplevt att det är något problem. Det enda man kan göra är att försöka föregå med gott exempel: kommentera de pågående tävlingarna, inte vara grinig och gnälla, gärna försöka svara om någon undrar något man råkar känna till.
Inte ta saker och ting som personliga kränkningar - det är och bör vara tillåtet att tycka bättre och sämre om olika idrottare och måhända yttra någon sarkasm om de man inte uppskattar. Själv brukar jag i eventtrådar försöka vara så positiv som möjligt, men folk måste få vara olika. Det ska inte vara gravallvarligt och tryckt stämning, det bästa är att ta sig an sådana trådar med gott humör och bortse från det man tycker kanske inte tillför något eller är tramsigt. Det är bara att kolla livliga eventtrådar om exempelvis fotboll och hockey, det är i praktiken högt i tak så länge inte någon uppsåtligt försöker sabotera tråden.

Ja det var ett gediget förundersökningsprotokoll norrmannen överlämnade, med doft av härsken lax.

Jag håller med dig, en eventtråd måste få ha högt i tak så länge det man skriver berör tävlingen, annars faller ju idén med en eventtråd om allt bara får handla om en objektiv analys. Alla måste få kunna komma till uttryck och man kan inte kräva att man bara ska få serverat det som faller in i smak.
Senast redigerad av billigost 2024-12-12 kl. 22:42.
2024-12-13, 01:00
Moderator
Hjv9s avatar
Frågorna i TS har besvarats och det finns inget mer att tillägga. Vill man diskutera forumets regler görs detta i subforumet om Flashback: (FB) Flashback

Tråd låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in