2024-12-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
När Linnea hade förhör där i december så var det hon som tog upp att chrippa sysslat med penningtvätt, kanske det var då polisen började granska honom ordentligt.

Dessutom fixade hon väl med deklarationen den 29 december, har för mig att klockslaget stack ut lite.
Kräftan & Anjo pratar om den där deklarationen i nått klipp.

Det lär ju ha kommit in anmälningar från andra på Chrippa, men vid förhör av Linnea och Christofer så svarade de väl märkligt på förfrågningar som rör det området. Ingen av dem hade knappast förberett bra svar eller svara jag vet inte på allt eller något som inte direkt visar på oegentligheter.
Citera
2024-12-12, 13:26
Medlem
Citat:
När Linnea hade förhör där i december så var det hon som tog upp att chrippa sysslat med penningtvätt, kanske det var då polisen började granska honom ordentligt.

Dessutom fixade hon väl med deklarationen den 29 december, har för mig att klockslaget stack ut lite.
Kräftan & Anjo pratar om den där deklarationen i nått klipp.

Ja det gjorde hon. Det kan ju hända att han redan hade ögonen på sig och hon hjälpte till genom att prata om det då.

Det är intressant att det nu är bekräftat att hon var den som hade tillgång till hans kanal och var den telefonnumret gick till. Men hur själva förloppet gick till har jag inte fått kläm på.
Citera
2024-12-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Har inte hängt med i det här från första början men hur kunde Linnea deklarera åt Chrippa i december, speciellt när man inte kan börja deklarera förrän mars året efter?

Frågan bör ställas till chrippa då det var han som gick ut med det, men han säger många konstiga saker.
Citera
2024-12-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det lär ju ha kommit in anmälningar från andra på Chrippa, men vid förhör av Linnea och Christofer så svarade de väl märkligt på förfrågningar som rör det området. Ingen av dem hade knappast förberett bra svar eller svara jag vet inte på allt eller något som inte direkt visar på oegentligheter.

Det har kommit in väldigt många anmälningar på honom, de vi fick se igår är en liten del, men sen är frågan om det väcks åtal om det.
Rasks anmälan har inte lagts ner.
Citera
2024-12-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det gjorde hon. Det kan ju hända att han redan hade ögonen på sig och hon hjälpte till genom att prata om det då.

Det är intressant att det nu är bekräftat att hon var den som hade tillgång till hans kanal och var den telefonnumret gick till. Men hur själva förloppet gick till har jag inte fått kläm på.

Känns som det kan ha varit ”droppen” att hon berättar öppet om det.

Jag tror det hittades mycket i dom där telefonerna, dom har inte kommit tillbaka så allt tyder ju på det.
Citera
2024-12-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Detta var lite intressant. Är det första gången under året som förnyat drama och artiklar inte gett högre tittarsiffror...?

Skabbe:
https://ibb.co/Kh7sg8S

Skabbelina:
https://ibb.co/RTZZCQv

Inte så relevanta längre känns det som, tror alla börjar inse vilka lögnare det är speciellt efter igår.
Citera
2024-12-12, 14:04
Medlem
Citat:
Känns som det kan ha varit ”droppen” att hon berättar öppet om det.

Jag tror det hittades mycket i dom där telefonerna, dom har inte kommit tillbaka så allt tyder ju på det.

Jag tror också det. Kan vara en del i att tiden förlängdes för att kunna öppna åtal. Det var ju en drös med punkter och det är inte otroligt om det kommer fram fler genom deras mobiler.
Citera
2024-12-12, 14:10
Medlem
Nytt på Ig..flaschar med klocka o skor.Vad är det för fel på karln?
Citera
2024-12-12, 14:14
Medlem
Citat:
Jag tror också det. Kan vara en del i att tiden förlängdes för att kunna öppna åtal. Det var ju en drös med punkter och det är inte otroligt om det kommer fram fler genom deras mobiler.

Mobiler och datorer ja. Den här polisanmälan som Linnea gjorde om att hon var kvarhållen i lägenheten mot sin vilja är olaglig? Om hon i mobil eller dator hånskrattar om att hon satte dit honom med lögner så är det väl något slags larmanvändande som överutnyttjats?

I och för sig hittades det väl substanser men det var ju inte det anmälan handlade om. Är det någon som minns när de kom fram till att de inte längre ville medverka i fortsatt polisutredning?

De kan ju ha ljugit polisen fulla bägge två och det finns bevis för det. Det kan för all del också vara så att någon eller båda anmält korrekt och om det finns bevis i mobil/dator så kanske det kan användas för att åtala någon för misshandel? Genom att det finns bevis och en anmälan har gjort så är väl den typen av anmälan något polis och åklagare alltid går vidare med dylikt?
Citera
2024-12-12, 15:51
Avslutad
Chrippa och Linnea, det notoriska radarparet, är verklighetens Bonnie & Clyde eller Sveriges svar på den ökända kanadensiska duon Karla Homolka och Paul Bernardo, givetvis i miniatyrform.
Senast redigerad av anwe8 2024-12-12 kl. 15:57.
Citera
2024-12-12, 17:22
Medlem
https://imgur.com/a/MU7Ervb

Skabbe har blivit av med körkortet alltså! 88 km/h på 40 väg i början på Oktober. Inne i invandrartätta Skäggetorp också av allt. Körkortet rycker då i 8 månader eller mer. Han sade upp bilen i början på Oktober. Detta är nog så klart anledningen. Vi har inte sett han köra bil på ca 2 månader på Instagram. Detta är nog också så klart anledningen. Linneas brorsa var med i Sälen. Ja ni fattar. Kollar imorgon med Trafikstyrelsen status på körkort för Chripppa och Linnea.

Samhällstjänsten är undanröjd. Bör ploppa in hos Linköping TR snart. Förvaltningsrätten i Karlstad har ännu inget mål om LVU men det bör ramla in där snart också.
Citera
2024-12-12, 17:49
Medlem
Citat:

Jag tror också att det kom fram mycket i telefonerna.

Ikväll får vi se vad Anjo har att berätta, kan bli intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in