2024-12-12, 11:48
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Fast att behandla andra som skit är inte okey för att man lider av psykisk ohälsa.
Det är det många som gör idag på olika arbetsplatser men inte kallar man sina medarbetare de ord som Matilda gör för det.
Det här är något annat.

Det strider mot arbetsmiljöregler och hur man får vara som chef.

Det här är ett otroligt ohälsosamt ledarskap och ett fruktansvärt företag att jobba på.

Jag tycker fruktansvärt synd om alla anställda tjejer som råkat ut för henne.

Det här handlar absolut inte om henne och hennes psykiska ohälsa.
Ett försök till att tycka synd om henne
Nej! Det fungerar inte.

Jag håller med. Det kanske inte framgick, men patos i mitt inlägg var att hon inte verkar bry sig, och därmed anse det vara O.K. att behandla sina anställda som andra klassens människor.

/AI
Citera
2024-12-12, 11:49
Medlem
Feminism och berättigat beteende. Och våra aktivister till journalister har haussat denne narcissistiska psykopat, för att hon är ung kvinna. Och fårskocken tjusas av denna modiga, självständiga harpya.

Välkommen till det politiskt korrekta Sverige, där kön värderas högre än merit.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2024-12-12 kl. 11:52.
Citera
2024-12-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det finns några punkter som gör det här extra läskigt.

1.
Hon är väldigt medveten om hur det ska vara när det är bra och människor trivs och mår bra. Den sidan visas upp utåt. Men samtidigt så beter hos sig fruktansvärt mot folk som jobbar för henne. Det tyder på att hon har ett mycket stort behov av att agera på det här viset. Vad är anledningen? Utsatt som barn, diagnos etc?

2.
Hon ser på människor som åker i kollektivtrafiken som smuts. Hur känns det för alla unga tjejer som är beroendes av kollektivtrafik och beslutar sig för att handla av henne? Snacka om att trampa sig själv i ansiktet.

Bonus-notis:
Blondinbella skrev i början av sin karriär ett blogginlägg där hon beskrev att hon inte ville åka i kollektivtrafik. Hon ville inte sitta ner eftersom det kunde ha suttit en tjock person där innan henne.

Är den här Matilda något liknande Blondinbella?

Luktar narcissistisk personlighetsstörning på långa vägar, vilket säkert bara förvärrats med tanke på framgången...
Citera
2024-12-12, 11:55
Medlem
Nu börjar nedfallet, var så säkra. Generationer som dagligen följt dessa "influencers", och spenderat sina/föräldrars/snodda pengar bara för att kunna vara "inne" och köpa det som är hett för veckan, kommer förmodligen falla med dem. Lux videos på Insta och YT med Hermes väskan väl synlig, och DYRT skitsmink som gör så att man, i bästa fall, ser ut som Marabou mjölkchoklad i nyllet kommer snart bytas ut mot "Hur man lever ett enkelt liv med stil-utan pengar". Eller varför inte "Bästa läppstiftet på Apotea". Frågan är hur de ska kunna få sitt "GLOW"?. Man måste ju ha GLOW. Kanske blanda matolja med pudret? Solrosolja är kanske att föredra?

I digress...

Som så mycket annat i livet så kommer denna fas att försvinna och det som återstår är det som är äkta. Who would have thought!
Citera
2024-12-12, 11:58
Medlem
Alltså såhär är det.

Bolaget har vuxit oerhört snabbt och kvar är Matilda och hennes man som VD och grundare och ska styra i allt.

De är inga ledare. Att bli en bra ledare tar många års erfarenhet att utveckla. Vissa lyckas aldrig utveckla den förmågan.

De borde omgående ha kvar Matilda som Creative Director, sparka VD:n och ge han en rådgivande roll och anställa någon med ledarskapserfarenhet. Precis som CAIA gjort.

Gör de inte detta kommer bolaget inom sinom tid varit med om tillräckligt många skandaler för att kunna gå i graven. Det kan gå fort när ett förtroende bryts.
Citera
2024-12-12, 11:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Undrar hur vidrig hon egentligen är? Det här citatet:
- Jag har aldrig varit så rädd för en person i hela mitt liv. Hon kunde skälla ut en framför hela kontoret, säger en av de anställda till Aftonbladet.
... är lite underligt. "Rädd"? Om en människa skäller ut mig inför hela kontoret, särskilt om det är obefogat, så förlorar denne omedelbart min respekt. Jag skulle då inte gråta, utan svara personen med "Varför skäller du ut mig för att jag gör mitt jobb? Tycker du att det är trevligt att göra så? Var klämmer skon egentligen?" osv.

Psykopater som håller käften, är ögontjänare uppåt och smider sina vidriga planer i det tysta är mycket värre chefer. De mycket svårare att komma åt också.
Citera
2024-12-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Där framkommer det att hon lider av psykisk ohälsa, vilket kan förklara ett och annat. Synd att hon inte verkar göra något för att råda bot på detta.

/AI
Gammalt som gatan att tjejer fiskar uppmärksamhet och validering. Alla som är något i dagens Sverige säger sig ha diagnos. Och de får dessutom frikort, förutom allt gullegull de får.
Citera
2024-12-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Undrar hur vidrig hon egentligen är? Det här citatet:
- Jag har aldrig varit så rädd för en person i hela mitt liv. Hon kunde skälla ut en framför hela kontoret, säger en av de anställda till Aftonbladet.
... är lite underligt. "Rädd"? Om en människa skäller ut mig inför hela kontoret, särskilt om det är obefogat, så förlorar denne omedelbart min respekt. Jag skulle då inte gråta, utan svara personen med "Varför skäller du ut mig för att jag gör mitt jobb? Tycker du att det är trevligt att göra så? Var klämmer skon egentligen?" osv.

Psykopater som håller käften, är ögontjänare uppåt och smider sina vidriga planer i det tysta är mycket värre chefer. De mycket svårare att komma åt också.
Din erfarenhet eller personlighet gäller inte alla.
Citera
2024-12-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Gammalt som gatan att tjejer fiskar uppmärksamhet och validering. Alla som är något i dagens Sverige säger sig ha diagnos. Och de får dessutom frikort, förutom allt gullegull de får.

Håller helt med!
Citera
2024-12-12, 12:05
Medlem
1500 kronor för svarta plastbrallor. Vem köper sånt ens?!
Citera
2024-12-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Alltså såhär är det.

Bolaget har vuxit oerhört snabbt och kvar är Matilda och hennes man som VD och grundare och ska styra i allt.

De är inga ledare. Att bli en bra ledare tar många års erfarenhet att utveckla. Vissa lyckas aldrig utveckla den förmågan.

De borde omgående ha kvar Matilda som Creative Director, sparka VD:n och ge han en rådgivande roll och anställa någon med ledarskapserfarenhet. Precis som CAIA gjort.

Gör de inte detta kommer bolaget inom sinom tid varit med om tillräckligt många skandaler för att kunna gå i graven. Det kan gå fort när ett förtroende bryts.

Detta stämmer! Är själv egen företagare, dock inte i samma utsträckning som Matilda (eller ens i samma bok..) och det jag kan säga är att det är oerhört svårt att släppa taget av något man skapat från botten. Ett företag blir som ett barn på sätt och vis. Detta validerar dock inte ett extremt dåligt beteende mot andra människor!
Citera
2024-12-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LesDiscrets
Detta stämmer! Är själv egen företagare, dock inte i samma utsträckning som Matilda (eller ens i samma bok..) och det jag kan säga är att det är oerhört svårt att släppa taget av något man skapat från botten. Ett företag blir som ett barn på sätt och vis. Detta validerar dock inte ett extremt dåligt beteende mot andra människor!

Nej, så är det. Denna förändring kommer ske NÅGON gång, frågan är bara när de inser det själva. Detta borde vara ett wake up call. Att ha personalansvar bör absolut inte ingå i Matildas roll. Det är inte ens kul att ha personalansvar. Varför ska de ha det? Kontrollbehov. De måste släppa det när bolaget nått den här sizen och är miljardvärderat. Låt erfarna människor sköta det tråkiga grovgörat på rätt sätt istället.

De verkar ju redan ha en duktig COO på plats. Kicka VD:n Rasmus. Helt idiotiskt att ha sin man/pojkvän som VD. Hur ska han skälla på henne när hon gör fel? Han måste väl själv för fan inse att man inte ber en anställd skura hennes toalett eller beter sig som hon gör?

Han rider på hennes resa och är säkert duktig på en massa saker, men bör ha en roll som inte är i direkt koppling till Matilda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in