Dagens artikel;
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/MnmKxE/langdskidor-maja-dahlqvist-missar-varldscupen-i-davos
Börjar gå i troll nu. Säsong efter säsong.
Ännu en till som droppar av, den här gången heter det, notera gott folk; symptomfri men "inte redo" (vilket bidrar till rätt brett tolkningsutrymme för gemene man där ute)
30-åringen missar sprinten och sprintstafetten i Davos.
”Maja Dahlqvist har tillsammans med tränare och medicinska teamet beslutat att avstå att resa till Davos på grund av de förkylningssymtom hon fick inför förra helgen. Hon är symtomfri, men är inte redo att tävla riktigt än och ställer därmed in deltagande i helgens världscup”, skriver landslaget.
Är det inte bara att ta bladet från munnen och säga som det är istället för detta jippo som pågår just nu? Att man helt enkelt inte vill tävla, eller för den delen tävla så himla lite som möjligt när VM stundar?
För det de gör i nuläget är inte rent och snyggt någonstans. Inte mot svenska tittare men även mot de småländer som faktiskt slåss med små små resurser för att vara med och tävla helg efter helg.
Jag vill kallad det för ett hånfullt beteende från dessa tjejer som fastnat i dessa divalater. Egentligen kan man koka ned det till brist i ledarskapet. Hade inte ledningen varit tafatt utan mer solid och konsistent så hade man fått dessa tjejer till att tävla om helgerna. Nu är inställningen från första led loj och då blir det såhär. Jag personligen hade uppskattat om de gick ut officiellt och sa rakt ut; vi vill tävla så lite som möjligt innan VM. Istället gör de såhär.
Bevisligen är vi världens mest konflikträdda människor och vill inte alltid kalla en spade för spade, men i detta läge börjar det stinka rätt illa kring damernas deltagande. Jag är högst övertygad om att när Charlotte Kalla (en tjej som aldrig hade dessa fuffens för sig) sneglar åt nuvarande generations åkare rynker på ögonbrynen och undrar vad fan de håller på med när enbart 2-3 veckor av säsongsöppningen hunnit passera.