2024-12-11, 19:46
Medlem
Var samma sak senast det var vanlig världscup i Davos, då var väl Ilar och Hagström enda A-lagsåkare på plats och man bussade in ett lass med SkiClassics-åkare (som visserligen gjorde det helt okej) för utfyllnad. Men av någon anledning verkar Davos vara lågprioriterat hos svenska damer, förstår inte riktigt varför när det är två veckor till nästa tävling efter det.
Citera
2024-12-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Var samma sak senast det var vanlig världscup i Davos, då var väl Ilar och Hagström enda A-lagsåkare på plats och man bussade in ett lass med SkiClassics-åkare (som visserligen gjorde det helt okej) för utfyllnad. Men av någon anledning verkar Davos vara lågprioriterat hos svenska damer, förstår inte riktigt varför när det är två veckor till nästa tävling efter det.
Ebba och Calle står över för att de ogillar höjd. Övriga hade ju planerat att åka om de inte varit sjuka eller skadade?

Vad gäller andra sorteringen så är det fullt naturligt att de prioriterar skandinavisk cup.
Citera
2024-12-11, 20:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

Tävla på hög höjd utan höghöjdsacklimatisering är väl ingen höjdare för svenskar (med något undantag). Minns Lisa Larsen.
Citera
2024-12-11, 20:26
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tävla på hög höjd utan höghöjdsacklimatisering är väl ingen höjdare för svenskar (med något undantag). Minns Lisa Larsen.
Junior VM 09, var det ikke ?
Citera
2024-12-11, 20:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Junior VM 09, var det ikke ?

Nu tänkte jag på när hon gick på en höghöjdssmäll just i Davos: https://www.youtube.com/watch?v=8hqnrtzTQxQ
Citera
2024-12-11, 20:45
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu tänkte jag på när hon gick på en höghöjdssmäll just i Davos: https://www.youtube.com/watch?v=8hqnrtzTQxQ
A-ha så ja, ironisk ment altså hadde ellers et svagt minne om at hun blomstret skikkelig på noen JVM på slutten av 00-tallet, som jeg hadde for meg gikk i Alpene noe sted.
Citera
2024-12-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Aha, jag fattar! Jonna, Emma och Ilar får offra sig då de inte ska vara med i TdS. Men Maja och Johanna får fasen ställa upp OM de ska vara med i touren. De andra är utfyllnad. Kvar är Ebba-Frida-Linn samt Märta-Lisa (E)-Cruisällskap för touren. Moa Lundgren och Louise Lindström till Skandinavisk Cup?
Du känner inte till ENEC? Där har du framtiden. Två tuffa tjejer som tror p sig själva och jag tror på dom 💪🙏
Citera
2024-12-11, 20:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant reportage om tyska laget: https://www.svt.se/sport/langdskidor/tysklands-succe-i-sparen-raddningen-for-skidsporten
Citera
2024-12-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ebba och Calle står över för att de ogillar höjd. Övriga hade ju planerat att åka om de inte varit sjuka eller skadade?

Vad gäller andra sorteringen så är det fullt naturligt att de prioriterar skandinavisk cup.
”Andrasorteringen” är ett jäkligt otrevligt uttryck.
Citera
2024-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
”Andrasorteringen” är ett jäkligt otrevligt uttryck.
Inte menat som det från min sida. Får skriva något annat nästa gång då
Citera
2024-12-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Inte menat som det från min sida. Får skriva något annat nästa gång då
Tack.
Citera
2024-12-11, 22:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
A-ha så ja, ironisk ment altså hadde ellers et svagt minne om at hun blomstret skikkelig på noen JVM på slutten av 00-tallet, som jeg hadde for meg gikk i Alpene noe sted.

Var det inte någonstans i Frankrike (går ju att kolla upp det men försökte jag bara se om jag kunde minnas det)? Var nog det första JVM som jag följde lite mer ingående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in