2024-12-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
När domstolen begär en rättspsykiatrisk undersökning så brukar inte såna bli offentliga.
Och hittar man något mentalt avvikande så tror jag hela personens förhör blir sekretess.
Så skulle chrippa få genomgå en sån undersökning och dem hittade något avvikande så skulle vi inte få veta någonting om Chrippas del i åtalet.

Fast en del får man ju läsa, om vi tar Tova fallet tex där fanns det ju ganska mycket att läsa, vissa maskar mkt och vissa knappt någonting.
Citera
2024-12-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Det är en grundregel för kriminella, han hade framstått som ännu mera dum om han erkänner allt inför en kamera.

Men märkeskläder, klockor och pengar kan han inte låta bli att visa upp hela tiden, är oxå typiskt kriminella.

Så som sig bör vill en kriminell visa upp framgång, vilket bara är märkeskläder och klockor med mera, men ljuga om allt hela tiden för dom fattar att det inte är bra att berätta om hur man får in pengarna.

Linnea är nog bara en ung tjej som tycker det är fräckt att vara med en i hennes ögon matcho kriminell kille, det är oxå sen gammalt att unga tjejer tänder på det. För han hade ju redan hållit på i flera år med detta innan han bytte ut Julia mot Linnea.

Barn brukar oxå åsidosättas av kriminella, dom bryr sig men är inte förmögna att prioritera sitt barn istället för den kriminella livsstilen, vilket kräver att alltid vara på flykt (resande fot) och att alltid vara redo att dra in snabba pengar om det ges möjlighet.

Jag känner att punkterna åklagaren radade upp får det att klarna lite för mig iaf angående hans suspekta beteende.

Ja du har del poänger i de du säger, men det är ändå något som får mig att känna att det inte står rätt till, men jag kan väl helt enkelt inte sätta ord på det.

Men han har ett jäkla humör med tanke på vad han har sagt och gjort mot andra, men dessa saker kanske läggs ner.

Han lär ju iaf förstört stora delar av sitt liv.
Citera
2024-12-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Får Julia göra det ?
Eller hon kanske inte är LVU från henne också.

Undra vad pappa thomas säger i allt detta nu.

Flickan bor hos Julia.

Pappa T mår nog inte så bra, det finns ju en risk att även han döms.
Kanske det finns något på honom hos tingsrätten & Julia.
Citera
2024-12-11, 21:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Fast en del får man ju läsa, om vi tar Tova fallet tex där fanns det ju ganska mycket att läsa, vissa maskar mkt och vissa knappt någonting.
Fast där visade ju den rättspsykiatriska utredningen att det inte fanns något avvikande
"Nu är den rättspsykiatriska undersökningen färdig, med slutsatsen att B.F inte led av någon allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för mordet, och att han inte lider av någon sådan nu heller."

Skulle chrippa genomgå en sån och dem hittar något finns risken att allt blir sekretess.
Dock tror jag inte chrippa har någon allvarlig psykisk störning.
Citera
2024-12-11, 21:10
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Fast där visade ju den rättspsykiatriska utredningen att det inte fanns något avvikande
"Nu är den rättspsykiatriska undersökningen färdig, med slutsatsen att B.F inte led av någon allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för mordet, och att han inte lider av någon sådan nu heller."

Skulle chrippa genomgå en sån och dem hittar något finns risken att allt blir sekretess.

Det tror inte jag heller, alltså att han skulle ha en ”allvarlig psykisk störning” i juridisk bemärkelse. Det krävs ganska mycket för att nå upp till det, vanligast är någon form av psykossjukdom.

Sen betyder det ju inte att en person som inte når upp till kriterierna för att ha en allvarlig psykisk störning är ”fullt frisk”. Det är en skala…
Citera
2024-12-11, 21:22
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Det tror inte jag heller, alltså att han skulle ha en ”allvarlig psykisk störning” i juridisk bemärkelse. Det krävs ganska mycket för att nå upp till det, vanligast är någon form av psykossjukdom.

Sen betyder det ju inte att en person som inte når upp till kriterierna för att ha en allvarlig psykisk störning är ”fullt frisk”. Det är en skala…

Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
hur kom judar in i bilden?
rasist?

Hur läser du?
Citera
2024-12-11, 21:22
Medlem
Citat:

Nej inte allvarlig, men någon form av psykos skulle han kunna ha för han har blivit väldigt annorlunda.
Citera
2024-12-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det var en separat mening. Men den misstanken då är ju orsaken att det är diskuterat i denna tråd.

Oavsett är användaren jag svarade fel ute.

Bra, för det där behöver man vara säker på innan man anklagar någon för att göra så mot sin bror.

Det är långt mycket sjukare än brotten som åklagaren spaltade upp.
Citera
2024-12-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Bra, för det där behöver man vara säker på innan man anklagar någon för att göra så mot sin bror.

Det är långt mycket sjukare än brotten som åklagaren spaltade upp.

Självklart..men det var ändå den spekulationen som fick in det i tråden och det är vad som diskuterats.
Men det blev som sagt både avslöjat och erkänt av inblandade användare här.

Håller helt med om att det är helt sjukt. Personerna som är involverade i det är uppenbarligen inte friska.
Citera
2024-12-11, 22:30
Medlem
Det går inte bra för Chrippa nu.

Han blir tvungen att betala med statens långa arm.
Med all sin rätt

Konflikten med sin bror är en sorgilig historia, det är en familjetragedi som heter duga.
Det finns en del som smärtar de båda.

Men jag hoppas att de löser sitt bakom stängda dörrar.

Det är min önskan.

Jag vill väl 🙏❤️
Citera
2024-12-11, 22:52
Medlem
nofjuns avatar
https://www.expressen.se/noje/christofer-chrippa-berg-misstanks-for-grova-ekobrott-nekar/
Han säger i den här artikeln idag att det varit en manisk förföljelse.
Citera
2024-12-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Han är så okänd så massmedia inte skriver namn. Hade det varit J.Lundell hade det namngivits.

Lika stor som brorsan. Visst...
Kolla nu. namn och bild så okänd va han ju inte nej. dom skriver också att han är känd och populär i texten
https://www.expressen.se/noje/christofer-chrippa-berg-misstanks-for-grova-ekobrott-nekar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in