2024-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Aldrig, hans barn växer upp utan honom och bruden har dragit. Skön ångesten kommer bli om han nu är ens kapabel till att få ångest den amöban.

Han lär väl aldrig ha en möjlighet att börja om efter avtjänat straff heller. Förmodar att han lär ha ännu högre saldo hos kronkalle.

Blir väl att fortsätta med brottslighet, roliga är att detta är samma snubbe som var på den där tjockisen som Usa vill ha. Samma tjockis som Chrippa höll på att brösta upp sig emot, dom hade ju kunnat varit bästa vänner.
Citera
2024-12-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag skulle gärna se att domstolen begär en rättspsykiatrisk sinnesundersökning av honom. Så jävla avvikande är hans beteende att det känns motiverat. Den skulle säkert säga att han kan sitta i fängelse, men det vore ändå väldigt intressant att läsa ett professionellt utlåtande - det är nåt djupt stört med honom.

Kanske behöver han vård mer än nåt annat.

Ja det skulle han behöva, hans beteende är allt annat än normalt.
Just att han fortsätter ljuga fast folk vet vad som händer är helt sjukt.
Citera
2024-12-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Är inget konstigt alls, titta på de förlängda åtalspunkterna det där är inget någon får på sig av misstag.

Är man yrkeskriminell så tillhör det vardagen att ljuga hela tiden.

Jag tror helt ärligt inte han knarkar så mycket, beteendet är onormalt i en rättsstat och enligt oss laglydiga inte helt friskt. Så det ligger nog i betraktarens ögon, vissa tycker säkert det är onormalt att leva på rätt sida lagen.

Men att ljuga fast folk vet vad som sker är inte helt friskt, det är något som inte står rätt till där uppe.
Förstår tanken med kriminella men jag tycker mest att han är dum.

Och Linnea vem är hon i allt detta?

Han har ju offrat sitt barn på kuppen.
Citera
2024-12-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det tror jag är för att han faktiskt är för trög för att fatta vad det innebär. Hade han haft vett så skulle han genast sluta med det snacket för det blir nästan lyteskomik.
Jag har hela tiden varit försiktig med att uttala mig om hans mentala tillstånd men efter allt som kommit upp både det han står inför dvs orsaken och det han ställt till med mot sin bror är jag beredd att påstå att han har en grav mental störning.
Jag tror att han har en lätt form av utvecklingsstörning och ADHD och det i kombination med en konstig uppväxt gör att han är den han är idag. Finns inget djup, allmänbildning, intressen (förutom muskelbyggnad) osv.
I dårens värld är sex, pengar, poolresor till Dubai och Spanien, dyra märkeskläder lika med lycka.
Grejen är att det kanske är det för honom men det är isåfall så jäkla tragiskt och så mycket han missar av livet.
Citera
2024-12-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men att ljuga fast folk vet vad som sker är inte helt friskt, det är något som inte står rätt till där uppe.
Förstår tanken med kriminella men jag tycker mest att han är dum.

Och Linnea vem är hon i allt detta?

Han har ju offrat sitt barn på kuppen.

Det är en grundregel för kriminella, han hade framstått som ännu mera dum om han erkänner allt inför en kamera.

Men märkeskläder, klockor och pengar kan han inte låta bli att visa upp hela tiden, är oxå typiskt kriminella.

Så som sig bör vill en kriminell visa upp framgång, vilket bara är märkeskläder och klockor med mera, men ljuga om allt hela tiden för dom fattar att det inte är bra att berätta om hur man får in pengarna.

Linnea är nog bara en ung tjej som tycker det är fräckt att vara med en i hennes ögon matcho kriminell kille, det är oxå sen gammalt att unga tjejer tänder på det. För han hade ju redan hållit på i flera år med detta innan han bytte ut Julia mot Linnea.

Barn brukar oxå åsidosättas av kriminella, dom bryr sig men är inte förmögna att prioritera sitt barn istället för den kriminella livsstilen, vilket kräver att alltid vara på flykt (resande fot) och att alltid vara redo att dra in snabba pengar om det ges möjlighet.

Jag känner att punkterna åklagaren radade upp får det att klarna lite för mig iaf angående hans suspekta beteende.
Citera
2024-12-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Får dåren inte träffa dottern alls eller hur fungerar det? Jag tänker då bevakat under ett par timmar.

Nej det får han inte.
Citera
2024-12-11, 20:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Bra sammanfattning
https://youtu.be/62LV5r8XkJM?si=oj8Tdp8NLX_L9WO-
Citera
2024-12-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej det får han inte.

Får Julia göra det ?
Eller hon kanske inte är LVU från henne också.

Undra vad pappa thomas säger i allt detta nu.
Citera
2024-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Han lär väl aldrig ha en möjlighet att börja om efter avtjänat straff heller. Förmodar att han lär ha ännu högre saldo hos kronkalle.

Blir väl att fortsätta med brottslighet, roliga är att detta är samma snubbe som var på den där tjockisen som Usa vill ha. Samma tjockis som Chrippa höll på att brösta upp sig emot, dom hade ju kunnat varit bästa vänner.

Tror att han kan vända livet om han har intellektet för det, drivet finns ju där.. Alla känner ju den där dryga jäveln i varje kompiskrets som blir för mycket. Chrippa är den snubben, driva in cash brukar dessa vara drivna att göra.. Däremot så kommer han aldrig att få riktiga känslomässiga band till C. Det är försent när man sitter 3 år effektivt, hon kommer få historian återberättad för sig när hon blir äldre och det sveket kommer aldrig gå över.. Och det finns ingen än honom själv och hans val som satt honom där! Så det där med att skylla ifrån sig kan han glömma
Citera
2024-12-11, 20:23
Medlem
BlickKakaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao
Är det inte som "Som man bäddar får man ligga" eller "Ger man sig in i leken får man leken tåla" ?

Har aldrig någonsin hört en människa som denna fjant spotta på medmänniskor till höger och vänster. Folk är fas hit och lågavlönade dit, och då är det precis där han själv egentligen är.

Så att han får svar på tal är inte så märklig med tanke på hur han ständigt uttrycker sig.

Han skulle kunna nollställa genom att be alla om ursäkt för sina lögner och pissande på folk, sedan bli tyst. Då skulle allt svalna och försvinna, men även han skulle försvinna. Vilket hans narcissistiska personlighet inte skulle klara, inte heller det lilla ekonomi han drar in!

När den ekonomiska snaran dras åt så kommer L dra som blixten, C kommer bli kokaintorsk...låt oss gissa under 2025.

Äntligen är det dags att dra fram popcornen! Nu är det dags för karma, CP. Berg om du läser här så önskar nog pappsen att du hamnat i handfatet.

Tjooohoo! 👍👏🥳
Citera
2024-12-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Får Julia göra det ?
Eller hon kanske inte är LVU från henne också.

Undra vad pappa thomas säger i allt detta nu.

Barnet bor med Julia.
Citera
2024-12-11, 20:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag skulle gärna se att domstolen begär en rättspsykiatrisk sinnesundersökning av honom. Så jävla avvikande är hans beteende att det känns motiverat. Den skulle säkert säga att han kan sitta i fängelse, men det vore ändå väldigt intressant att läsa ett professionellt utlåtande - det är nåt djupt stört med honom.

Kanske behöver han vård mer än nåt annat.
När domstolen begär en rättspsykiatrisk undersökning så brukar inte såna bli offentliga.
Och hittar man något mentalt avvikande så tror jag hela personens förhör blir sekretess.
Så skulle chrippa få genomgå en sån undersökning och dem hittade något avvikande så skulle vi inte få veta någonting om Chrippas del i åtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in