Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Såg Juventus match igår och jag blir ledsen över att Bayern inte gjorde mer för att behålla Yıldız.
Vilken juvel han är och när spelare som är födda 2005 spelar i dom högsta divisionerna då inser jag att fyfan vad gammal jag är.
Ja, han är bra.
Men Juve är så kåta på pengar och stora försäljningar, att de kommer gladeligen att skeppa honom till PL om ett stort bud kommer.
Till skillnad från lag med självrespekt har Juventus inte längre osäljbara spelare eller vill ha bandieras viktigare än några pengar.
Mottas första prioritet är att hålla på och trilla boll, även om det inte leder någonstans och förstör offensiven. Man borde ibland satsa på kontringar och omställningar, för flera gånger har det fungerat när ytorna blottat sig och då har det gått snabbt för Juve med mål som följd.
Bland annat det som hämtade upp två mål mot Inter. Man hamnar för långt från mål när man primärt vill/ska hålla bollen inom laget. Dra upp laget, locka, bjud in motståndaren, allt man kan kalla det, för att slutligen få bättre offensiva ytor att operera på, och framför allt att optimera offensiven!
Spontant är min känsla att Juve inte längre har fixstjärnor eller en ovanligt stark lagdel som man kan förlita sig på. Som mittfältet under Conte och Allegris första sejour, och senare anfallet. Där försvaret också stack ut.
Utan nu måste man prestera som ett lag och då måste man kunna vara flexibel i att anpassa sitt spel efter motståndaren för att på så sätt utnyttja hela laget. Mer Furbo och att lura in motståndaren i en falsk trygghet även om bollinnehavet blir lidande av det.