Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
AC Milan
17,07%
14 röster
Atalanta
4,88%
4 röster
Bologna
1,22%
1 röster
Cagliari
3,66%
3 röster
Como
1,22%
1 röster
Empoli
0%
0 röster
Fiorentina
3,66%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Hellas Verona
1,22%
1 röster
Inter
10,98%
9 röster
Juventus
9,76%
8 röster
Lazio
10,98%
9 röster
Lecce
1,22%
1 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
8,54%
7 röster
Parma
4,88%
4 röster
Roma
8,54%
7 röster
Torino
0%
0 röster
Udinese
0%
0 röster
Venezia
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
6,10%
5 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
6,10%
5 röster
2024-12-10, 02:33
Medlem
HeroicDozes avatar
Serie a kulturellt och sportsligt är så överlägset alla ligger, inte minst engelska plastligan pl, plastic league. Inget slår Calcio!
Citera
2024-12-10, 08:31
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olfa
Grina lite mer? Över? Herregud bortskämd fotbollssupporter minst sagt. Juve kommer nog topp 4, chilla lite.

Det är klart att kraven kommer vare sig man gillar det eller ej, när klubben heter Juventus.
Om det sedan likställs med att vara bortskämd då blir det så.

Man spelar som en påse skit och där motståndaren gör första målet, och ingen i laget besitter tillräckligt med pondus för att mana på sina lagkamrater. Dessutom gör klubben inte nog för att få in unga italienare utan de går till Milano eller utomlands.
Juve ska alltid vara med i racet om de bästa italienska spelarna, om man känner till Juves historia.

Conte har snart vandrat laget runt i Serie A, så att ta över Juve igen känns helt naturligt.

Maskinen måste komma tillbaka.

Det var många år sedan nu som man hade en stabil räcka av vinster som bröts av en oavgjord eller en förlust i ett toppmöte av karaktären att båda sidor kunde ha vunnit.

Numera är det oavgjort i varenda jävla match och man måste kämpa upp underläge efter underläge i slutminuterna.
Inget anfall känns farligt eller genomtänkt.
Så fruktansvärt uselt så fort man kliver över mittlinjen.
Citera
2024-12-10, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Serie a kulturellt och sportsligt är så överlägset alla ligger, inte minst engelska plastligan pl, plastic league. Inget slår Calcio!
Dom här amerikanerna är ett problem dock som gör ligan mer plastic kolla Milan kolla Roma. Det är plast och dom skickar ut allt som har med Italien att göra.
Citera
2024-12-10, 20:59
Medlem
Den mest intressanta matchen ikväll är förmodligen Gasperinis Atalanta mot Ancelottis Real Madrid.
Citera
2024-12-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Dom här amerikanerna är ett problem dock som gör ligan mer plastic kolla Milan kolla Roma. Det är plast och dom skickar ut allt som har med Italien att göra.

Samtidigt har vi Agnelli som är de mest långsiktiga ägarna i världen. Så kritik mot Juventus ska ses genom att de har fantastiska ägare och ledare.
Senast redigerad av Brille68 2024-12-10 kl. 21:34.
Citera
2024-12-10, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt har vi Agnelli som är de mest långsiktiga ägarna i världen. Så kritik mot Juventus ska ses genom att de har fantastiska ägare och ledare.
Vilken fin halmgubbe du just byggde
Citera
2024-12-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vilken fin halmgubbe du just byggde

Ha ha inte alls, jag håller med dig. Jag älskar lokala ägare som är engagerade. De är viktiga för Calcio.

Så det var ingen kritik mot din poäng, utan bara att påpeka att Juventus alltid varit bland de största, vilket inte minst beror på att Agnelli är personligt engagerade. Även om han nu heter Elkann.

Jag försökte binda ihop kritik mot utländska ägare och att Juventus just nu är mindre starka.
Citera
2024-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
Hellas Verona kommer köpas av amerikanare, nu är halva Serie A ägs av Nord Amerika.

Klubbarnas ägare är från

Milan = USA
Inter = USA
Roma = USA
Atalanta = USA
Parma = USA
Fiorentina = USA
Genoa = USA
Venezia = USA
Bologna = Kanada
Verona = USA

10 lag

Asien
Como = Indonesien

1 lag

Övriga
Cagliari = Italien
Juventus = Italien
Napoli = Italien
Empoli = Italien
Lazio = Italien
Lecce = Italien
Monza = Italien
Torino = Italien
Udinese = Italien

9 lag

En minoritet av Serie A-lagen har italienska ägare. En katastrof.

Flera av de amerikasnka ägarna kan man dock släktforska till Italien. Så där kan finnas lite hjärta, och inte bara en investering.

Jag anser att ägarna är en viktig del av Calcio.
Citera
2024-12-12, 09:43
Medlem
cyberkalles avatar
Såg Juventus match igår och jag blir ledsen över att Bayern inte gjorde mer för att behålla Yıldız.
Vilken juvel han är och när spelare som är födda 2005 spelar i dom högsta divisionerna då inser jag att fyfan vad gammal jag är.
Citera
2024-12-12, 10:33
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Såg Juventus match igår och jag blir ledsen över att Bayern inte gjorde mer för att behålla Yıldız.
Vilken juvel han är och när spelare som är födda 2005 spelar i dom högsta divisionerna då inser jag att fyfan vad gammal jag är.

Ja, han är bra.

Men Juve är så kåta på pengar och stora försäljningar, att de kommer gladeligen att skeppa honom till PL om ett stort bud kommer.
Till skillnad från lag med självrespekt har Juventus inte längre osäljbara spelare eller vill ha bandieras viktigare än några pengar.

Mottas första prioritet är att hålla på och trilla boll, även om det inte leder någonstans och förstör offensiven. Man borde ibland satsa på kontringar och omställningar, för flera gånger har det fungerat när ytorna blottat sig och då har det gått snabbt för Juve med mål som följd.
Bland annat det som hämtade upp två mål mot Inter. Man hamnar för långt från mål när man primärt vill/ska hålla bollen inom laget. Dra upp laget, locka, bjud in motståndaren, allt man kan kalla det, för att slutligen få bättre offensiva ytor att operera på, och framför allt att optimera offensiven!

Spontant är min känsla att Juve inte längre har fixstjärnor eller en ovanligt stark lagdel som man kan förlita sig på. Som mittfältet under Conte och Allegris första sejour, och senare anfallet. Där försvaret också stack ut.
Utan nu måste man prestera som ett lag och då måste man kunna vara flexibel i att anpassa sitt spel efter motståndaren för att på så sätt utnyttja hela laget. Mer Furbo och att lura in motståndaren i en falsk trygghet även om bollinnehavet blir lidande av det.
Senast redigerad av -GG 2024-12-12 kl. 10:41.
Citera
2024-12-12, 11:16
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ja, han är bra.

Men Juve är så kåta på pengar och stora försäljningar, att de kommer gladeligen att skeppa honom till PL om ett stort bud kommer.
Till skillnad från lag med självrespekt har Juventus inte längre osäljbara spelare eller vill ha bandieras viktigare än några pengar.

Mottas första prioritet är att hålla på och trilla boll, även om det inte leder någonstans och förstör offensiven. Man borde ibland satsa på kontringar och omställningar, för flera gånger har det fungerat när ytorna blottat sig och då har det gått snabbt för Juve med mål som följd.
Bland annat det som hämtade upp två mål mot Inter. Man hamnar för långt från mål när man primärt vill/ska hålla bollen inom laget. Dra upp laget, locka, bjud in motståndaren, allt man kan kalla det, för att slutligen få bättre offensiva ytor att operera på, och framför allt att optimera offensiven!

Spontant är min känsla att Juve inte längre har fixstjärnor eller en ovanligt stark lagdel som man kan förlita sig på. Som mittfältet under Conte och Allegris första sejour, och senare anfallet. Där försvaret också stack ut.
Utan nu måste man prestera som ett lag och då måste man kunna vara flexibel i att anpassa sitt spel efter motståndaren för att på så sätt utnyttja hela laget. Mer Furbo och att lura in motståndaren i en falsk trygghet även om bollinnehavet blir lidande av det.

Göken borde f.ö. gå till Juventus. Tror han hade funkat bra med Yildiz och Vlhaovic.
Citera
2024-12-12, 11:18
Medlem
Il.Malizias avatar
Är det bara jag eller har inte Calcio ofta en bra dag och en dålig dag i Champions League?
I tisdags åkte både Atalanta och Inter på förluster, igår vinner både Milan och Juve & Bologna körde 0-0 mot Benfica.

Roma - Braga 18:45 & Ajax - Lazio (21:00) i Europa League ikväll.
Fiorentina - LASK Linz (18:45) i Conference League ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in