2024-12-11, 18:20
Medlem
Chrippa har uttalat sig på Instagram nu ifall ni är intresserade.
Citera
2024-12-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Chrippa har uttalat sig på Instagram nu ifall ni är intresserade.
Och vad säger han där då för dom som ej har hans instagram?
Citera
2024-12-11, 18:23
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det gör de inte.

Tråden säger Östergötland(varför skulle någon hitta på den uppgiften)
Expressen säger kommunen(vart får de sina uppgifter ifrån, troligen samma som tråden)

Inte om kommunen här nere:
Citat:
I en skrivelse från influencers advokat framgår att han förnekar ekobrottsmisstankarna. Han vill också slippa reseförbudet.

”NN gör även gällande att ett förlängt reseförbud med aktuella villkor inskränker hans rörelsefrihet på ett sätt som inte är proportionerligt till reseförbudets ändamål”

Det känns rent spontant att Chrippa kommer få fängelse, varför framför hans advokat detta? Borde det typ bara upphävas om han skulle få böter?
Citera
2024-12-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Tråden säger Östergötland(varför skulle någon hitta på den uppgiften)
Expressen säger kommunen(vart får de sina uppgifter ifrån, troligen samma som tråden)

Inte om kommunen här nere:

Det känns rent spontant att Chrippa kommer få fängelse, varför framför hans advokat detta? Borde det typ bara upphävas om han skulle få böter?

Nej, tråden säger både Östergötland och Linköping. Åklagaren ville ha kommunarrest, men domstolen beslutade om läns-arrest.

Jag länkade till källan ovan.
Citera
2024-12-11, 19:04
Medlem
Det ända Chrippa gör på sin insta är ju att förminska allt.

När tror vi han gör sin första dag i cellen ?
Citera
2024-12-11, 19:13
Medlem
Citat:
Tror ni åklagaren och tingsrätten har rätt när de misstänker att kräket är beredd att överge barnet i Sverige...?

Det är nog ganska ovanligt att föräldrar lämnar sina barn för att fly till nåt soligare land.

100 procent, han gör allt för att rädda sig själv.
Man kan verkligen förstå att det blev ett LVU.
Citera
2024-12-11, 19:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Det ända Chrippa gör på sin insta är ju att förminska allt.

När tror vi han gör sin första dag i cellen ?

Det tror jag är för att han faktiskt är för trög för att fatta vad det innebär. Hade han haft vett så skulle han genast sluta med det snacket för det blir nästan lyteskomik.
Jag har hela tiden varit försiktig med att uttala mig om hans mentala tillstånd men efter allt som kommit upp både det han står inför dvs orsaken och det han ställt till med mot sin bror är jag beredd att påstå att han har en grav mental störning.
Citera
2024-12-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det tror jag är för att han faktiskt är för trög för att fatta vad det innebär. Hade han haft vett så skulle han genast sluta med det snacket för det blir nästan lyteskomik.
Jag har hela tiden varit försiktig med att uttala mig om hans mentala tillstånd men efter allt som kommit upp både det han står inför dvs orsaken och det han ställt till med mot sin bror är jag beredd att påstå att han har en grav mental störning.

Nått konstigt är det med honom, hans lögner tar ju aldrig slut det kan man ju se på alla kommentarer som banal lagt ut idag, det kan inte vara ett friskt beteende, eller knarkar han på heltid?
Citera
2024-12-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nått konstigt är det med honom, hans lögner tar ju aldrig slut det kan man ju se på alla kommentarer som banal lagt ut idag, det kan inte vara ett friskt beteende, eller knarkar han på heltid?

Jag skulle gärna se att domstolen begär en rättspsykiatrisk sinnesundersökning av honom. Så jävla avvikande är hans beteende att det känns motiverat. Den skulle säkert säga att han kan sitta i fängelse, men det vore ändå väldigt intressant att läsa ett professionellt utlåtande - det är nåt djupt stört med honom.

Kanske behöver han vård mer än nåt annat.
Citera
2024-12-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Är inget konstigt alls, titta på de förlängda åtalspunkterna det där är inget någon får på sig av misstag.

Är man yrkeskriminell så tillhör det vardagen att ljuga hela tiden.

Jag tror helt ärligt inte han knarkar så mycket, beteendet är onormalt i en rättsstat och enligt oss laglydiga inte helt friskt. Så det ligger nog i betraktarens ögon, vissa tycker säkert det är onormalt att leva på rätt sida lagen.
Citera
2024-12-11, 19:41
Medlem
Får dåren inte träffa dottern alls eller hur fungerar det? Jag tänker då bevakat under ett par timmar.
Citera
2024-12-11, 19:41
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Jag skulle gärna se att domstolen begär en rättspsykiatrisk sinnesundersökning av honom. Så jävla avvikande är hans beteende att det känns motiverat. Den skulle säkert säga att han kan sitta i fängelse, men det vore ändå väldigt intressant att läsa ett professionellt utlåtande - det är nåt djupt stört med honom.

Kanske behöver han vård mer än nåt annat.

Det hade helt klart varit intressant. Dessvärre brukar inte RMVs utlåtanden bli offentliga, inte ens i domar till rättspsykiatrisk vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in