Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Efter att kikat in på akka.app hemsida verkar bolagets USP vara Jon Olsson själv. Dock inte så mycket hans möjliga kunnade inom business, entreprenörskap eller start-up. Utan mer att Jon Olsson är härlig kille man gärna skulle vilja hänga med. Å för en startavgift från €1000/år kan han bli din låtsaskompis på riktigt, typ.

Lite citat från hemsidan.

https://nordics.akka.app/

Får lite Crowd1 och World of Alidia-vibbar av detta för att dra svenska referenser. Jag håller mig nog borta...

Yikes… 😂

Hade gärna velat veta vilka tidigare lyckade investeringar han och hans unicorn gjort i startups där de investerat egna pengar och därmed tagit risk som blivit framgångssagor. Och då syftar jag inte på bolag han startat själv, andra bolag inom familjen eller fått andelar i i utbyte mot marknadsföring. Alltså inte Db, Cest Normal.
Citera
2024-11-03, 15:27
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Vem tror ni att det är som har blåst honom som stod honom nära?

Han pratar om detta i framgångspodden. (Jag har inte lyssnat på avsnittet utan enbart sett ett klipp)
Citera
2024-11-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Vem tror ni att det är som har blåst honom som stod honom nära?

Han pratar om detta i framgångspodden. (Jag har inte lyssnat på avsnittet utan enbart sett ett klipp)

Han var inte heller direkt sugen och prata något om Cest normal fick jag känslan av.
Citera
2024-11-03, 21:12
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chowen
Han var inte heller direkt sugen och prata något om Cest normal fick jag känslan av.

Menar du att det var på det företaget någon, som stod honom nära, gått bakom ryggen och blåst honom?
Citera
2024-11-03, 23:53
Medlem
Mycket snack om företag och pengar..
En återkommande tanke.. Vad värderar Jon, pengar eller närvaro/tid med barnen? vad är det egentligen som har betydelse i livet?
Citera
2024-11-04, 11:05
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svall66
En återkommande tanke.. Vad värderar Jon, pengar eller närvaro/tid med barnen? vad är det egentligen som har betydelse i livet?

Detta är ju inget skvaller men ändå...

Jag tror han värderar båda. Jag tror han har mycket mer tid för sina barn än de flesta människor som har ett 9-17 jobb.

I perioder är han förmodligen med sina barn 24/7 vilket är få människor förunnat.

Är det något smart företagande och pengar kan göra är det ju att köpa tid.
Citera
2024-11-04, 11:20
Medlem
Från artikeln: "På Instagram, där Jon Olsson har nästan en miljon följare, berättar den numera influencern och entreprenören om hur han blir överöst av spännande investeringsförslag hela tiden."

Alltså en massa folk som försöker blåsa honom på pengar.

Kollar man idén med Akka verkar det som att han vill bli den nya Jordan Belfourt. Kamma hem pengar på skyhöga avgifter.

Jag sammanfattar med att värdet på följare på Instagram är fanimig vatten värt. Av en miljon följare kan det vara vaddå, 2-3 pers som faktiskt kan göra en sådan investering. Av resterande 999.997 följare kanske en handfull kan tänka sig att köpa en hoodie av Jon. Om priset var rätt...
Citera
2024-11-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svall66

Eller så är det bara så att han inte vill mixa sitt varumärke Jon Olsson och sin image med något annat än konsumtion och lyxliv och håller familjelivet separat på sociala medier. Folk följer ju honom av en anledning och det är ju för att han haft en unik livsstil? Tycker det är bra att han inte exponerar sina små barn som många andra influencers gör.

Han vet ju vad som drar tittare och det är knappast lika intressant att följa en traditionell familjefar…
Senast redigerad av XLVIIILVIII 2024-11-04 kl. 16:59.
Citera
2024-11-05, 22:04
Medlem
Ser man på Jons bolag så är de galet belånade med nästan inget i kassan.

Privat har han ju skiljsmässa, dyr tomt med husbygge osv.

Kan det vara så att han är desperat och måste ha in snabba pengar för att lösa sin situation?

Jon har alltid valt kvalitet och perfektion tidigare i sina företag o filmproduktioner.

Varför skulle han nu lansera en scam?
Citera
2024-11-06, 06:56
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejken53

Privat har han ju skiljsmässa, dyr tomt med husbygge osv.

Kan det vara så att han är desperat och måste ha in snabba pengar för att lösa sin situation?

Jon har alltid valt kvalitet och perfektion tidigare i sina företag o filmproduktioner.

Varför skulle han nu lansera en scam?

Han sitter kanske lite ekonomiskt i kläm, och då är det lättare att dra på sig skygglapparna. En ren scam är det väl heller inte - mer hög risk för investerarna men säkra pengar för Jon o co.
Citera
2024-11-10, 16:50
Medlem
Vad håller Jon på med? Nu lägger han upp på sin Instagram story om investering i bitcoin.

Han har blivit väldigt scammig på kort tid.
Citera
2024-12-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snejken53

Vilka bolag då...?
JO Unlimited Holding AB har en kassa på 108 miljoner.
JO Unlimited AB har en kassa på 13 miljoner och omsättning på 2 miljoner.

Däremot håller jag med om att det är märkligt vad han sysslar med på sistone. Man kan tycka vad man vill men tidigare affärsäventyr har ändå andats kvalitét. Inte rebrandat influencer-skit. De här investerings-idéerna känns någotsånär som scam. Såhär i efterhand så skulle han bara fortsatt vara aktiv i Db, behållt alla sina aktier och seglat mot solnedgången.
Senast redigerad av kalleboool 2024-12-10 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in