2024-12-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dom behöver pengar för att både finansiera sin verksamhet och finansiera vård till utsatta
Hyrbilar, bränslekostnader, mobiltelefoner, abonnemang...kostnader drar lätt iväg

Avskräckande, varna allmänheten, få tag i tidigare offer samt få politiker att agera med lagstiftning och annat

Ja det går åt helvete om man söker efter barn i sexuellt syfte, är det inte dumpen så är det yrkeskriminella som pressar dom på pengar eller annat värdefullt sen riskerar man dessutom orsaka barn enorm skada fast det verkar vara det sista dom tänker på

Språkrör?
Citera
2024-12-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Måste de svara på det då? Känns som du letar något att klaga på. Snart tycker du väl Sjöberg hade tur när han klarade ribban på 2.40.

Bara för att madrasshopparen hoppade 242 gör det inte honom till en bra människa.
Det krävs mer än så.
Citera
2024-12-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Intressant nog (för mig), var jag just på väg att göra ett inlägg i tråden om Patrik Sjöberg:

"För dem som anser att Patrik Sjöbergs '242' (överträffat ett par gånger sedan dess, f.ö) är det bästa som en svensk person har tillfört mänskligheten sedan uppfinningen av osthyveln (vilken visserligen uppfanns av en norrman): vad har det skuttet tillfört mänskligheten – bortsett från Patriks – till sista droppen – utkramande av de pekuniära möjligheterna efter 'bravaden'?".

???

En kubansk höjdhoppare slog Puttes rekord efter bara tre veckor men Putte gnäller något om underlaget i boken när nya rekordet 245 faställdes. Den där skiten får stackars Sara lyssna på ute på vägarna.

Skrattade gott när Sara sa att hon inte hade en sån bra bild av Putte innan Dumpen sjösattes, jävla skvallertidningar.
Är det nån som har en bra bild av den mannen?
Källa Dumpenpodden ”frågelådan”.
Citera
2024-12-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Rättsuppfattning är en helt annan fråga, men de som sympatiserar med dumpen verkar ha en ganska generös uppfattning av vad som är ok och inte

Börje 63 med ölmage kommer aldrig få någon fjortis på kroken, förutom dumpens fiskare Totalt orealistiskt om man har någorlunda verklighetsuppfattning och inte lever i Narnia
Börje hade förvisso en helt orealistisk avsikt och därmed ska han steglas och hans familj ska få lida. Favoritresultatet är naturligtvis självmord för sektmedlemmarna.
Ni behöver inte svara för jag kan redan mantrat. ” Låt bli barn”
Det kan man kalla ett helhetsperspektiv!
Citera
2024-12-10, 20:49
Medlem
Babianboogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
En kubansk höjdhoppare slog Puttes rekord efter bara tre veckor men Putte gnäller något om underlaget i boken när nya rekordet 245 faställdes. Den där skiten får stackars Sara lyssna på ute på vägarna.

Skrattade gott när Sara sa att hon inte hade en sån bra bild av Putte innan Dumpen sjösattes, jävla skvallertidningar.
Är det nån som har en bra bild av den mannen?
Källa Dumpenpodden ”frågelådan”.

Han är ju så förbannat dryg och kaxig.
Citera
2024-12-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianboogie
Han är ju så förbannat dryg och kaxig.

Lägg gärna till korkad. Det är därför han är så poppis för sektmedlemmarna känner igen sig.
Citera
2024-12-10, 21:02
Avslutad
Citat:
Det kan ju vara så olika menar jag. Finns många dimensioner av det. Både frågan om rätt och fel, men också hur man uppfattar vad en lag betyder.
De flesta som stöttar dumpen verkar vara övertygade om att allt som görs både är fullt lagligt och att det inte finns minsta moraliska brist.
Jag är av en annan uppfattning...

Vad jag menar med svensk rättsuppfattning är den som tillämpas av svenska domstolar – den vilar ju på demokratisk grund. T.ex kan ingen svensk politiker ingripa och ändra i ett domslut i svensk domstol. Dumpling-/pöbel-justis är inte tillämplig i sammanhanget.
Citera
2024-12-10, 21:13
Medlem
Citat:
Vad jag menar med svensk rättsuppfattning är den som tillämpas av svenska domstolar – den vilar ju på demokratisk grund. T.ex kan ingen svensk politiker ingripa och ändra i ett domslut i svensk domstol. Dumpling-/pöbel-justis är inte tillämplig i sammanhanget.

Inte i något sammanhang överhuvudtaget , men det är alldeles för komplext för sektmedlemmarna.
Citera
2024-12-10, 21:16
Medlem
Citat:
100% enig.
Citera
2024-12-10, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Inte i något sammanhang överhuvudtaget , men det är alldeles för komplext för sektmedlemmarna.

Tack! (och beklagar om jag blev alltför "akademisk" i hastigheten).
Citera
2024-12-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Språkrör?

Va?
Citera
2024-12-10, 21:19
Avslutad
Citat: