Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Man borde föra statistik. När jag gjorde en snabb överräkning fick jag fram att åtminstone minst 60 stycken av gäddorna som publicerats har dokumenterade barnsexbrott på sitt samvete. Väldigt få sådana här brott leder till åtal o fällande domar o ingen gädda erkänner mer än det de blir påkomna med.
Vad baseras antalet i ovanstående på?
Citat:
Ursprungligen postat av
KanelbulleKungen
Nu orkar jag inte dubbelkolla sanningshalten i ditt påstående(gissar att de har sina brister som de mesta du säger) men om vi för sakens skull ponerar att det är sant, så är din poäng här att om ~10%(dina siffror) är "dokumenterade" (oklar innebörd, dömda?) för något måste alla vara "dokumenterade"?
Här får du en tydlig signal att de du skriver inte kommer att anses trovärdigt just bara för att du skriver det, det kommer sannolikt att granskas och därefter ifrågasättas.
Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Lägger in över 70 så du har lite marginal att ta bort ngn du inte tycker platsar. Alla dessa har en eller flera åtal eller domar på sig.
Här har du sammanställt en lista på gäddor med som åtalats eller dömts för sexualbrott mot barn, om jag uppfattade dig rätt. Hur har du valt just dessa om inte genom att just kontrollera att de åtalats eller dömts för brott? Det hade varit en rimlig övning att själv kontrollera sanningshalten i det du påstår innan du presenterar det för en meningsmotståndare som klart och tydligt skrivit att hen inte utan vidare kommer att acceptera det du skriver som sanning, just bara för att du skrev det.
Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Vad är bullskit? Du hittade bara en som du inte höll med om? du har elva kvar

Vad är desperat?
Om DU har påstått någonting, så är det DU som ska underbygga ditt påstående. Att det står skrivet innebär inte att det är "sant tills motsatsen bevisats". Att just visa någonting som man påstår är dokumenterat kan man med fördel göra genom att granska dokumentationen och lägga resultatet av granskningen till grund för sitt påstående.
Om en person är dömd eller åtalad för något är en binär fråga, antingen är personen dömd/åtalad, eller inte. Det är således inte en åsiktsfråga om någon är dömd eller åtalad för brott.
Ja, det tar tid att gå igenom en hög med gäddor. Ja, du har säkert bättre saker för dig. Nej, det gör inte att det du skriver blir mer sant.
Att däremot slarva med att underbygga så pass detaljerade påståenden (din gäddlista) medför att, precis som KanelbulleKungen skriver, man kan förutsätta att det du skriver är sådant som du
tror eller
tycker, snarare än
vet.
Detta är ett känsligt ämne för de flesta, det är okej att känna, men det skulle vara konstruktivt om de som skriver kunde skilja på känsloargument och subjektivt tyckande å ena sidan, och objektiv fakta å andra sidan. Läst en del i tråden nu och det är ganska mycket onödig pajkastning.
(Ja mitt konto är nytt, nej jag har inte haft ett annat konto på FB tidigare.)