2024-12-10, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vad är bullskit? Du hittade bara en som du inte höll med om? du har elva kvar Vad är desperat?

Ja du påstår att snaran dras åt.... dumpen får jag anta? Av en försupen kåkfararen "sanna fiskare"?
Du är ju väldigt noggrann med detaljer kring dumpens minsta misstag o tjatar om Sara gång efter annan Jag har inte hört dig analysera vittnena till alla anklagelserna?
Ett annat vittne är ju den trevlige Robban "dubbemackan" från Kalmar. Killen som tyckte att det var för dumt att barnet bodde på jourhem när han ville ta med sin polare o dubbelmacka barnet. Robban som har en dom där sex barn vittnar emot honom.
Men för ansträngande att läsa igenom deras domar också kanske?
Än en gång - att Jackie har blivit dömd för brott tidigare, och/eller "Robban", betyder inte att dumpen gör mindre fel. Den inbitna "hen är värre, så det är ok" är helt vansinnig.
Ska trovärdighet utvärderas bsserat på antal brott någon är lagförd för, så kan vi börja med Sara. Hennes register är längre än Jackie, "Robban" och dussintals gäddor tillsammans.
Citera
2024-12-10, 07:10
Medlem
Citat:
Vad är bullskit? Du hittade bara en som du inte höll med om? du har elva kvar Vad är desperat?

Ja du påstår att snaran dras åt.... dumpen får jag anta? Av en försupen kåkfararen "sanna fiskare"?
Du är ju väldigt noggrann med detaljer kring dumpens minsta misstag o tjatar om Sara gång efter annan Jag har inte hört dig analysera vittnena till alla anklagelserna?
Ett annat vittne är ju den trevlige Robban "dubbemackan" från Kalmar. Killen som tyckte att det var för dumt att barnet bodde på jourhem när han ville ta med sin polare o dubbelmacka barnet. Robban som har en dom där sex barn vittnar emot honom.
Du är manisk när det kommer till vissa personer.
Citera
2024-12-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Än en gång - att Jackie har blivit dömd för brott tidigare, och/eller "Robban", betyder inte att dumpen gör mindre fel. Den inbitna "hen är värre, så det är ok" är helt vansinnig.
Ska trovärdighet utvärderas bsserat på antal brott någon är lagförd för, så kan vi börja med Sara. Hennes register är längre än Jackie, "Robban" och dussintals gäddor tillsammans.

Sara har endast dömts 36 gånger och har antagligen inte begått fler brott utöver dessa.
Nu sparkar hon igång Dumpen som nån jävla domare där hon sitter bakom spakarna och avgör familjers öden.

Med deras bakgrund så hade jag gjort samma sak och stått för det men detta är så fel det kan bli.

Sorry Sara menar inget illa.
Citera
2024-12-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Jo men nu har ni nagelfarit Sara i år. Nu handlar det om nya anklagelser om mutor osv. Då känns det rimligt att ni är ngt källkritiska här också.
Senast redigerad av medea1 2024-12-10 kl. 08:42.
Citera
2024-12-10, 09:12
Medlem
Kollade just Patrik och Saras kvartssamtal. Dom sitter där med varsin gloria på huvudet och tror dom räddar Sverige.

Patrullen Dampen på plats i Stockholm liksom. Herregud!

Så länge Palestina-skiten är utanför Riksdagen så håller sig Dumpen borta då barnen kommer i andra hand.
Citera
2024-12-10, 11:09
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Man borde föra statistik. När jag gjorde en snabb överräkning fick jag fram att åtminstone minst 60 stycken av gäddorna som publicerats har dokumenterade barnsexbrott på sitt samvete. Väldigt få sådana här brott leder till åtal o fällande domar o ingen gädda erkänner mer än det de blir påkomna med.

Vad baseras antalet i ovanstående på?

Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Nu orkar jag inte dubbelkolla sanningshalten i ditt påstående(gissar att de har sina brister som de mesta du säger) men om vi för sakens skull ponerar att det är sant, så är din poäng här att om ~10%(dina siffror) är "dokumenterade" (oklar innebörd, dömda?) för något måste alla vara "dokumenterade"?

Här får du en tydlig signal att de du skriver inte kommer att anses trovärdigt just bara för att du skriver det, det kommer sannolikt att granskas och därefter ifrågasättas.

Citat:
Lägger in över 70 så du har lite marginal att ta bort ngn du inte tycker platsar. Alla dessa har en eller flera åtal eller domar på sig.

Här har du sammanställt en lista på gäddor med som åtalats eller dömts för sexualbrott mot barn, om jag uppfattade dig rätt. Hur har du valt just dessa om inte genom att just kontrollera att de åtalats eller dömts för brott? Det hade varit en rimlig övning att själv kontrollera sanningshalten i det du påstår innan du presenterar det för en meningsmotståndare som klart och tydligt skrivit att hen inte utan vidare kommer att acceptera det du skriver som sanning, just bara för att du skrev det.

Citat:

Om DU har påstått någonting, så är det DU som ska underbygga ditt påstående. Att det står skrivet innebär inte att det är "sant tills motsatsen bevisats". Att just visa någonting som man påstår är dokumenterat kan man med fördel göra genom att granska dokumentationen och lägga resultatet av granskningen till grund för sitt påstående.

Om en person är dömd eller åtalad för något är en binär fråga, antingen är personen dömd/åtalad, eller inte. Det är således inte en åsiktsfråga om någon är dömd eller åtalad för brott.

Ja, det tar tid att gå igenom en hög med gäddor. Ja, du har säkert bättre saker för dig. Nej, det gör inte att det du skriver blir mer sant.
Att däremot slarva med att underbygga så pass detaljerade påståenden (din gäddlista) medför att, precis som KanelbulleKungen skriver, man kan förutsätta att det du skriver är sådant som du tror eller tycker, snarare än vet.

Detta är ett känsligt ämne för de flesta, det är okej att känna, men det skulle vara konstruktivt om de som skriver kunde skilja på känsloargument och subjektivt tyckande å ena sidan, och objektiv fakta å andra sidan. Läst en del i tråden nu och det är ganska mycket onödig pajkastning.

(Ja mitt konto är nytt, nej jag har inte haft ett annat konto på FB tidigare.)
Citera
2024-12-10, 11:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag skulle snarare kalla det för aktivister dom tar till civil olydnad
Medborgargarde i min värld är dom som brukar våld

P&S är beredda på att ta dom juridiska konsekvenserna som blir av deras arbete
Hur kommer det sig att dumpenaktivisterna har gjort den ekonomiska delen så central? Swish, annonsförsäljning och eventuellt utpressning. En annan grej är att aktivister alltid kör olika aktioner, tar ett grepp för att nästa gång göra något annat. Detta gör de för att påverka sin omgivning.

Bertil, fattar du varför Dumpen kör samma sak om och om igen. Bonanza-gäddorna är det för att politikerna ska lyssna?

Jag får inte ihop det? Har tanken slagit dig att Patrik kanske har lite andra drivkrafter, än att försöka få till lagändring? Snälla svara inte att det är avskräckande syfte, det motsäger ju att övergrepp på barn skulle vara omfattade företeelse. Dessutom verkar ju många gäddor känns till Dumpen, men har skygglappar när dom får beröm för sin flensostinklädda kuk.

I andra vågskålen ligger det 12 lik. Hoppsan!
Citera
2024-12-10, 11:39
Medlem
Dumplingarna framkörda vid Riksdagen. Patrik stiger ur välklädd i kamouflagebrallor och svart hoodie. Vid ingången:
”Det finns ingen plats för Dumpen nu då det är Palestina som gäller, välkommen ett annat år!!”
Dumpen backar därifrån och låter påskina att allt går bra.

Dumpen backar Palestina alla dar i veckan.

Ungefär så ser det ut men en liten tår för fina Sara som kämpar.
Citera
2024-12-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Hur kommer det sig att dumpenaktivisterna har gjort den ekonomiska delen så central? Swish, annonsförsäljning och eventuellt utpressning. En annan grej är att aktivister alltid kör olika aktioner, tar ett grepp för att nästa gång göra något annat. Detta gör de för att påverka sin omgivning.

Bertil, fattar du varför Dumpen kör samma sak om och om igen. Bonanza-gäddorna är det för att politikerna ska lyssna?

Jag får inte ihop det? Har tanken slagit dig att Patrik kanske har lite andra drivkrafter, än att försöka få till lagändring? Snälla svara inte att det är avskräckande syfte, det motsäger ju att övergrepp på barn skulle vara omfattade företeelse. Dessutom verkar ju många gäddor känns till Dumpen, men har skygglappar när dom får beröm för sin flensostinklädda kuk.

I andra vågskålen ligger det 12 lik. Hoppsan!

Dom behöver pengar för att både finansiera sin verksamhet och finansiera vård till utsatta
Hyrbilar, bränslekostnader, mobiltelefoner, abonnemang...kostnader drar lätt iväg

Avskräckande, varna allmänheten, få tag i tidigare offer samt få politiker att agera med lagstiftning och annat

Ja det går åt helvete om man söker efter barn i sexuellt syfte, är det inte dumpen så är det yrkeskriminella som pressar dom på pengar eller annat värdefullt sen riskerar man dessutom orsaka barn enorm skada fast det verkar vara det sista dom tänker på
Citera
2024-12-10, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2n2222
Tror rätt många hellre hade blivit slagna på käften än blivit uthängda, så det där är svammel

Lite sent, men – kalla på mig, om hjälp behövs: jag är lite grann åt 2n3055-hållet...
Citera
2024-12-10, 17:08
Medlem
Tyckte deras senaste var en av de bättre avslöjandena!
Citera
2024-12-10, 17:08
Medlem
Citat:

Du tror alltså att du bara kan slänga ut en massa slumpmässiga namn, påstå att det är bevis, sen vill du att jag ska sitta och gå igenom dom för att se om dom stämmer in på ditt påstående även fast jag vid en snabb anblick kan konstatera att det finns namn som inte stämmer på ditt påstående? Är du på riktigt

Oj om man är försupen kåkfarare för att man har 3 dommar från 20 år sedan för våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman/misshandel?Vad är då Sara med sina 30+ dommar för inbrott, utpressning, stöld, narkotikabrott, olovlig körning, gudfadern?

Jaså så nyss skrek du dig hes över att Aftonbladet bara hade en källa och nu har dom helt plötsligt två? Hur vet DU för övrigt att den här Robban är Aftonbladets källa?

Eftersom du ducka frågan tar vi den igen: Vad har du emot Jackie vad har hon gjort dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in