2024-12-10, 12:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är Bodström som är undantaget i så fall. Han var en duktig fotbollsspelare med 48 allsvenska matcher för AIK som främsta merit. Under tiden pluggade han till jurist.
https://www.aikstats.se/player.php?id=596

Ja just det, Bodström spelade fotboll också.
Han får vara undantaget i detta fall, Bosse är det inte.
Citera
2024-12-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det har aldrig framkommit i någon synk att han skulle spela korkad och ha det som sin strategi.
Jag tror att han är lika korkad som han hittills verkat. Vore väldigt jobbigt för honom att "skådespela" hela tiden och aldrig vara sig själv.
Som sagt, fotbollsspelare är ju inte direkt kända för sin intelligens så varför skulle just Bosse vara undantaget?

Givetvis har han gått in i en roll sen han kom till stället där. Det där med att fotbollsspelare skulle vara korkade är bara dina fördomar, folk som förstår sig på fotboll vet hur mycket hjärna som är inblandat också.
Citera
2024-12-10, 15:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicapenda
Bodström är en lurig jävel. Jag fattar inte hur han går under radarn?! När Kelda försa sig inför Liam, HUR kunde hon inte bli rökt? Hon borde ha blivit det ju! Det stör mig något enormt.

Jag var också helt övertygad om att hon skulle ryka direkt men man får ha i åtanke att vi ser korta tydliga klipp från en hel dag där allt då blir uppenbart för oss.

Deltagarna diskuterar dagarna i ända och får därför så mycket intryck och information till sig att de cherrypickade citaten och samtalen antagligen drunknar i mängden.

Allt är ju självklart klippt så att outningen ska framstå som helt uppenbar men i det stora hela uppfattades den tydligen inte så.
Citera
2024-12-10, 18:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Givetvis har han gått in i en roll sen han kom till stället där. Det där med att fotbollsspelare skulle vara korkade är bara dina fördomar, folk som förstår sig på fotboll vet hur mycket hjärna som är inblandat också.
"Givetvis"? Enligt dig i så fall.
Ja, fördomar är fördomar och behöver inte vara verklighet men det finns ingenting som tyder på att Bosse skulle vara särskilt smart, tvärtom. Fördomar har tillkommit av en anledning. Bara för att man kan lära sig spelstrategier inom fotboll så betyder det inte att man är intelligent.
Helt olika saker.
Eller påstår du att alla framgångsrika fotbollsspelare är intelligenta?

Finns som sagt ingenting som tyder på att Bosse gått in i en roll och gör sig mer korkad än han är. Varför dölja det för oss tittare i så fall? Det borde han ju delat med oss i synkarna som en liten blinkning att "ha ha vad jag lurar dem". Finns ingenting sådant som sagt.
Citera
2024-12-10, 19:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ja, fördomar är fördomar och behöver inte vara verklighet men det finns ingenting som tyder på att Bosse skulle vara särskilt smart, tvärtom. Fördomar har tillkommit av en anledning. Bara för att man kan lära sig spelstrategier inom fotboll så betyder det inte att man är intelligent.
Helt olika saker.

Finns som sagt ingenting som tyder på att Bosse gått in i en roll och gör sig mer korkad än han är. Varför dölja det för oss tittare i så fall? Det borde han ju delat med oss i synkarna som en liten blinkning att "ha ha vad jag lurar dem". Finns ingenting sådant som sagt.

Vad gäller Bosse så tror jag hans tröghet beror på att han är halvtomhalvt alkoholiserad numera. Inte på att han är fd fotbollsspelare. Inte för inte som han ibland kallas för "fylle-Bosse".
Citera
2024-12-10, 19:53
Medlem
Citat:
Helt olika saker.

Ja, de flesta framgångsrika fotbollsspelare är intelligenta. Du verkar däremot inte jätteintelligent som låter dig luras av Bosse.
Citera
2024-12-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vad gäller Bosse så tror jag hans tröghet beror på att han är halvtomhalvt alkoholiserad numera. Inte på att han är fd fotbollsspelare. Inte för inte som han ibland kallas för "fylle-Bosse".
Bosse ser ut att må bra hela tiden, salongsberusad?
Citera
2024-12-10, 19:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Bosse ser ut att må bra hela tiden, salongsberusad?
Säkert.
Citera
2024-12-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Många, många år av träning. Har jobbat både som advokat och politiker… de enda två yrken som har lögnen i arbetsbeskrivningen.

Bodström behärskar konsten till fulländning. Inga stora gester, inget onödigt babbel, inga idiotiska pakter. Bara glider med helt lugnt i bakgrunden. Exakt rätt taktik.
Tror att det som gör Bodström så bra inte är att han har nån speciell strategi för att ljuga. Utan kanske att han är sig själv hela tiden - att han oavsett om han varit förrädare eller trogen hade varit ganska nära sig själv: inga onödigt babbel, gester eller pakter. Bara va lugn och hävda att man går på logik.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicapenda
När Kelda försa sig inför Liam, HUR kunde hon inte bli rökt? Hon borde ha blivit det ju! Det stör mig något enormt.
Jag tänker att deltagarna delvis tränat sig att tänka bort vissa saker som betydelselösa.
Kan va så att folk anser att Freudian Slips är en opålitlig myt.

Snarlikt är ju att man hört deltagarna säga "Det här med BLICKAR - det betyder ingenting" (det nämndes av både kroppsspråksexperten Gabriella och Niklas - som hade skrivit en bok om det)

På frukosten efteråt sa ju Anette att hon ser det som insignifikant. "Att snubbla på orden får man inte fästa nån vikt vid"

Kanske till och med nån annan gjort liknande felsägning tidigare så deltagarna blivit luttrade.

Sen tror jag också att TV4 gjorde ett grymt jobb med klippningen, att få det att verka som Keldas felsägning droppade som en bomb - genom att visa att Liam reagerade på det som fan.

Men andra som satt i soffan, såsom Anna, brydde sig inte det minsta.
Senast redigerad av MarcoBolan 2024-12-10 kl. 20:18.
Citera
2024-12-10, 20:10
Medlem
Börja kolla på Gravkammaren (Trodde det va nåt för Premiumanvändare men funkar även med Gratiskonto!) - Jocke och Shervin i första avsnittet https://www.tv4play.se/video/b5acabe...ig-nagon-chans

Måste säga att jag är imponerad av Jocke
Föreställt mig att han är helt pantad, han låter också orimligt självsäker på att han anses som en stark spelare. Men tamigfan - han hade ju rätt om allt.
Prickade Sernholt, Marianne, Kelda som förrädare!
Va helt säker på att hans grabbgäng va trogna - och hade helt rätt!

Enda han inte hade kunnat pricka va Bodström, men det kan ju ingen
Trots allt hade han och Shervin ändå en känsla att "man kan inte lita på politiker" så de hade nog försökt rösta ut Bodström förr eller senare om de varit med i spelet längre. (Men såna känslor ger jag inga poäng för)
Senast redigerad av MarcoBolan 2024-12-10 kl. 20:17.
Citera
2024-12-10, 21:33
Medlem
Helt riktigt spelar inte Bosse spelet som de andra. Han är nog där mer för att äta och dricka gott, lite som Janne Josefsson förra året. Inget paktande eller analyserande, han är inte ute efter att vinna till varje pris. Jag tror produktionen vill ha med en sån vit äldre man som inte bryr sig nämnvärt.
Jag tycker han har en skön och avspänd stil, en som jag skulle kunna ta en öl med.

Jag är dålig på nya kändisar, typ influensers, youtubers och människor från realityserier, är den här Kelda från den världen eller plockade de in henne helt okänd från gatan?
Citera
2024-12-10, 23:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Är det så kan det självklart spela stor roll också men likväl kan han i grunden vara ointelligent. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Ja, de flesta framgångsrika fotbollsspelare är intelligenta. Du verkar däremot inte jätteintelligent som låter dig luras av Bosse.
Verkar vara ett känsligt kapitel för dig. Fd fotbollspelare kanske?
Nej, de flesta är långt ifrån intelligenta men du kan ju inbilla dig själv det om det stärker ditt ego.

Bosse lurar ingen, allt är precis som det ser ut. Tom blick dessutom, intelligenta människor har en skärpa i blicken, det finns liv där. Det gör det inte hos Bosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in