2024-12-10, 09:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att det var HH själv som "stoppade" husrannsakan på SEs kontor är väl en Anérsanning med modifikation? Du visste kanske inte att det finns juridiska regler kring hur husrannsakan får företas och att PU kanske bara förhöll sig till dessa regler?

Att PH var en misslyckad polis och gärna "sköt från höften" tyder hans utomjuridiska husis på SEs rum den 12 juni 1986 på, även om du inte lyckas plocka ihop det.

Ett vanligt sätt att uttrycka sig snärtigt. Det kallas för pars pro toto:

Holmér = polisen = rättsväsendet.
Citera
2024-12-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det var en fortsättning på det Irvell och Linder kom fram till. Om de hade känt till allting som vi vet hade de inte tvekat att plocka in SE för ett extra förhör och att genomföra en husrannsakan.

Så det var en fortsättning på utredningen i början på 1987, men minus slutsatsen i Ströms PM.

I alla andra fall i världshistorien hade indicierna betraktats som starka, men SE-teorin "väcker känslor".

Förhoppningen var kanske att allmänheten skulle sitta på något, som skulle ramla fram.

Än är det inte för sent för det, även om MOP-etablissemanget är motsträvigt med sina Walkie-Talkies.

Kontaktnätet är fortfarande inte helt utrett, och inte vapenfrågan heller.

Detaljer har framkommit som ökar frågetecknen kring SE.

Det finns ett par till intressanta brev.

P.S. Vem är den där kvinnan som PH pratar om i samband med "den androgyne" SE?

Kan du länka till de intressanta breven?
Citera
2024-12-10, 09:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Undrar varför KP och co valde att peka ut en gärningsman när man hade så svaga bevis.
Jag tror det hade varit lika bra att bara lägga ned utredningen och säga , vi misslyckades att hitta mördaren.

Ja, men KP ville väl sola sig i glansen att han krönte sin karriär med att peka ut en död människa för mordet, "eftersom det inte går att utreda då den misstänkte är avliden".

Franz Kafka hade väl inte kunnat koka ihop en sämre soppa?

Jag håller med dig att det hade varit sundare att bara lägga ned utredningen.
Citera
2024-12-10, 09:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ett vanligt sätt att uttrycka sig snärtigt. Det kallas för pars pro toto:

Holmér = polisen = rättsväsendet.

Nu är väl inte denna snärtiga "Anérsanning" den enda som verkar förvridit huvudet på lågintensiva tänkare i denna tråd om du ursäktar min latin?
Citera
2024-12-10, 09:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ja, men KP ville väl sola sig i glansen att han krönte sin karriär med att peka ut en död människa för mordet, "eftersom det inte går att utreda då den misstänkte är avliden".

Franz Kafka hade väl inte kunnat koka ihop en sämre soppa?

Jag håller med dig att det hade varit sundare att bara lägga ned utredningen.

Det hade onekligen varit Kafka om SE haft en dubbelgångare och blivit förväxlad.

Både på Sveavägen och uppe på åsen. "How can the same shit happen to the same guy twice?"
Citera
2024-12-10, 09:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Kan du länka till de intressanta breven?

Varför då?

Tänkte jag skulle pyssla med dem lite själv först, i mån av tid.

Det finns en hel del kul i stora MOP-arkivet ...

P.S. Tack till Roerlig för textprover.

Nudge, nudge!
Citera
2024-12-10, 09:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det hade onekligen varit Kafka om SE haft en dubbelgångare och blivit förväxlad.

Både på Sveavägen och uppe på åsen. "How can the same shit happen to the same guy twice?"

Snurriga citat av Kafka verkar "Die Hard" här i tråden.

En dubbelgångare till SE (två-olika-personer-teorin) bygger på ett delvis liknande signalement mellan SE och GM. Detta gäller både på mordplatsen och uppe på åsen.

Klura lite på det så klarnar det nog även i ditt "pollettdimmiga trillaranalyserande".
Citera
2024-12-10, 09:18
Medlem
Citat:
Varför då?

Tänkte jag skulle pyssla med dem lite själv först, i mån av tid.

Det finns en hel del kul i stora MOP-arkivet ...

P.S. Tack till Roerlig för textprover.

Nudge, nudge!

Ok! Ska leta själv.
Jag tror dock att det inte kommer ge så mycket.
Citera
2024-12-10, 09:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ok! Ska leta själv.
Jag tror dock att det inte kommer ge så mycket.

Att anekdotiskt kunna knyta SE till ett "bekännelsebrev", skrivet av vem som helst som inte behöver vara mördaren, genom lutningen på enskilda bokstäver, kan säkert vara ett billigt nöje för den lättroade.

Jag tror dock inte heller att det kommer ge så mycket i själva skuldfrågan.
Citera
2024-12-10, 09:27
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Att anekdotiskt kunna knyta SE till ett "bekännelsebrev", skrivet av vem som helst som inte behöver vara mördaren, genom lutningen på enskilda bokstäver, kan säkert vara ett billigt nöje för den lättroade.

Det som däremot skulle kunna ge väldigt mycket i skuldfrågan är om en AI-röstanalys skulle kunna bekräfta att det är SE på LAC-bandet. En barndomsvän och hans fru (två personer alltså och inte bara en) är 100 % säkra på att det är han.

https://www.youtube.com/watch?v=Roba-FEY7j8
Citera
2024-12-10, 09:29
Medlem
Citat:

Ingenjören/ Vägsaltmannen bjöd i varje fall på några kulor i sitt brev.

https://wpu.nu/wiki/Ingenj%C3%B6rssp%C3%A5ret
Citera
2024-12-10, 09:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det som däremot skulle kunna ge väldigt mycket i skuldfrågan är om en AI-analys skulle kunna bekräfta att det är SE på LAC-bandet. En barndomsvän och hans fru (två personer alltså och inte bara en) är 100 % säkra på att det är han.

https://www.youtube.com/watch?v=Roba-FEY7j8

Här skulle faktiskt "Matte" med sitt "intelligenta(?) konstgjorda (artificiella) ljudtrollande" göra en insats på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in