2022-11-08, 17:46
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunrisesnClouds
Personligen skulle jag säga det är en stor skillnad. Säger man att kvinnor är polygyna är det som att säga att kvinnor är freaks som tänder på att deras män har sex med andra kvinnor. Jag vågar påstå att det inte är så pga att i så fall skulle ju kvinnor inte ha några problem med otrohet, att deras män var med andra kvinnor, även när mannen är lägre på skalan än toppen. I verkligheten så reagerar majoriteten av kvinnor med negativitet mot att deras män är med andra. Därför är det fel att säga kvinnor är polygyna. Att kvinnor som är med männen i toppen av skalan väljer att leva med att han har andra finns det andra anledningar till, inte att hon faktiskt är polygyn i sin sexualitet.
Det är nästan förolämpande att folk går runt och tror sånt när det inte stämmer med verkligheten. Jag menar, vad skulle du tycka om folk gick runt och trodde män i allmänhet i sitt grundtillstånd är perversa freaks som tänder på att se deras fru bli påsatt av andra män?

Män är polygyna då de har en instinkt att sprida sina gener. Det är inte otrohet att göra det såvida man inte lovat att inte göra det. Vilket man inte borde som man. Kvinnor är monogama i sin natur då de vill ha en bra man med bra gener till dess avkomma.
Citera
2022-11-08, 17:47
Medlem
Krocketklubbas avatar
Kvinnor är aldrig nöjda, dom höjer bara tröskeln.
Citera
2024-12-09, 15:55
Medlem
styckets avatar
Lite nya reflektioner baserat på en ny trådstart att många kvinnor väljer kassa kriminella feminina män. (Inte för jag håller med att kriminella alltid ör mer feminina än kontorsarbete, byggarbetare kan vi diskutera).

Men att givetvis är de flesta människor medelmåttiga. Man brukar säga de smartaste och dummaste är minoritet och däremellan är majoriteten. Så är det ju givetvis över ett spektrum.

Dock bör vi ju koppla det hela till att kvinnor är mer hypergama än män och oftare (i princip alltid) dejtar uppåt. Mer status, pengar, kunskap osv. Även om detta mönster ändå bryts en del med kriminella på ett sätt. Att kvinnor dejtar många kriminella. Även om man kan säga att det också är en slags status att vara kriminell.
Citera
2024-12-09, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Sant det var lite tokigt formulerat.

Men dessa två går hand i hand skulle jag säga oftast.

Så du menar att en man som har hög marknadsvärde kan göra lite som han vill och behöver inte nöja sig med en kvinna men istället kan ha flera kvinnor på en gång?

Låter inte som en man med hög värde , om något så låter han som en arrogant skitstövel.
Citera
2024-12-09, 16:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Så du menar att en man som har hög marknadsvärde kan göra lite som han vill och behöver inte nöja sig med en kvinna men istället kan ha flera kvinnor på en gång?

Låter inte som en man med hög värde , om något så låter han som en arrogant skitstövel.
Varför skulle han automatiskt vara en skitstövel för han älskar två kvinnor samtidigt och umgås med båda?

Känns som du utgår efter din svartsjuka. Men du får gärna dela med dig exakt vilket beteende du anser är rövhål-aktigt och varför?

Är det just besattheten av att en viss lemm åker in och ut i två olika kvinnohål? Varför gör det automatiskt en man till ett rövhål om han i övrigt behandlar kvinnorna bra med respekt och romantik?

Är det inte snarare du som är ett rövhål som anklagar en man för att vara negativ bara för han älskar 2 kvinnor samtidigt? Som du vill begränsas kärlek och även din partner.

Har en annan tråd som också leder in i ämnet vilket kan vara av intresse.

(FB) Kvinnor är biologiskt monogama medans män är biologiskt kodade till att vara polygyna
Citera
2024-12-09, 16:55
Avslutad
Nu lägger du bara ord i munnen på mig. Det är skillnad på en anständig man som är respektfull och en man som anser sig själv ha "hög marknadsvärde" och beter sig arrogant och lite som han vill.

Vilken svartsjuka? Det handlar inte om svartsjuka eller om andra kvinnor. Det handlar om att det finns män där ute som behandlar kvinnor som dom vill bara för att de ha hög marknadsvärde. Nej, en sådan man har inte hög värde i mina ögon, om så han äger hela världen och allt inuti den.

Citat:
Varför skulle han automatiskt vara en skitstövel för han älskar två kvinnor samtidigt och umgås med båda?

Känns som du utgår efter din svartsjuka. Men du får gärna dela med dig exakt vilket beteende du anser är rövhål-aktigt och varför?

Är det just besattheten av att en viss lemm åker in och ut i två olika kvinnohål? Varför gör det automatiskt en man till ett rövhål om han i övrigt behandlar kvinnorna bra med respekt och romantik?

Är det inte snarare du som är ett rövhål som anklagar en man för att vara negativ bara för han älskar 2 kvinnor samtidigt? Som du vill begränsas kärlek och även din partner.

Har en annan tråd som också leder in i ämnet vilket kan vara av intresse.

(FB) Kvinnor är biologiskt monogama medans män är biologiskt kodade till att vara polygyna
Citera
2024-12-09, 17:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nu lägger du bara ord i munnen på mig. Det är skillnad på en anständig man som är respektfull och en man som anser sig själv ha "hög marknadsvärde" och beter sig arrogant och lite som han vill.

Vilken svartsjuka? Det handlar inte om svartsjuka eller om andra kvinnor. Det handlar om att det finns män där ute som behandlar kvinnor som dom vill bara för att de ha hög marknadsvärde. Nej, en sådan man har inte hög värde i mina ögon, om så han äger hela världen och allt inuti den.
Är det inte egentligen du som lägger ord i min mun?

Jag frågade ju dig så att viskande förtydliga hur en respektfull man verkligen beter dig.

Som jag påstår kan man vara repseltufll mot två kvinnor även om man har en romantisk relation med båda. Även om man är gifta med båda.

Min tolkning av ditt förra inlägg var att det är omöjligt. Då funderade jag men kunde inte komma på en enda anledning utom svartsjuka varför du skulle bli upprörd över ett sådant upplägg.

Jag känner att du inte kommer kunna göra det heller men varsågod.

Varför kan inte en man vara respektfull även om han har två kvinnor till partners?
Citera
2024-12-09, 17:12
Bannlyst
Till TS,

Vem ansvarar för att ditt liv ska bli spektakulärt?
Svar: DU
Jobbar du mot det?

Har du en hobby, eller fler?
Har du långtids- och kortare mål?
Människan mår bra av att ha något att se framemot. Det är därför vi ger barn “fredagsgodis”, eller bokar en semester.

En del människor känner att ett spektakulärt liv är just svensson-livet. Acceptera och respektera det.

Jag vill gärna tro att jag förstår din frågeställning då jag själv alltid känt att jag har ett “högre syfte”.
Jag har drömmar, mål, hobbys osv..
Får ofta höra “kom ner på jorden”.
Jag lever efter att "jag kan få allt, bara jag jobbar för det”.

Min högsta dröm är att män men även kvinnor ska sluta se mig som ett hot och sluta förminska mig och min drömvärld.
Detta kommer förmodligen göra att jag blir singel for life. Men jag är hellre singel än att nöja mig.
Citera
2024-12-09, 17:22
Avslutad
En man som kan och är respektfull och rättvis mot båda kvinnor och kan älska båda kvinnor samtidigt, en sådan man har min respekt 100% . Jag pratar om män som är arroganta skitstövel p.g.a. deras "höga marknadsvärde" och använder deras "höga marknadsvärde " som en ursäkt att hora runt och leka med kvinnor. Det är såna män jag pratar om . Kan du förstå skillnaden nu ?

Citat:
Är det inte egentligen du som lägger ord i min mun?

Jag frågade ju dig så att viskande förtydliga hur en respektfull man verkligen beter dig.

Som jag påstår kan man vara repseltufll mot två kvinnor även om man har en romantisk relation med båda. Även om man är gifta med båda.

Min tolkning av ditt förra inlägg var att det är omöjligt. Då funderade jag men kunde inte komma på en enda anledning utom svartsjuka varför du skulle bli upprörd över ett sådant upplägg.

Jag känner att du inte kommer kunna göra det heller men varsågod.

Varför kan inte en man vara respektfull även om han har två kvinnor till partners?
Citera
2024-12-09, 17:41
Medlem
styckets avatar
Citat:
En man som kan och är respektfull och rättvis mot båda kvinnor och kan älska båda kvinnor samtidigt, en sådan man har min respekt 100% . Jag pratar om män som är arroganta skitstövel p.g.a. deras "höga marknadsvärde" och använder deras "höga marknadsvärde " som en ursäkt att hora runt och leka med kvinnor. Det är såna män jag pratar om . Kan du förstå skillnaden nu ?
Absolut men du verkar tänka, eller åtminstone talar som om att alla som anser de har högt marknadsvärde är arroganta och respektlösa?

Lite lustigt för skrev nyss en rolig bio presentation på min tinder.

"Högt marknadsvärde men väldigt undervärderad.
Bjuder inte på analys men bjuder på mig själv"

Haha så visst finns det ju män med högre marknadsvärde värde än andra. Sen skulle jag sägs att de genuina respektfulla män som inte utnyttjar detta faktumet har ett absolut högsta marknadsvärdet. Eftersom de är de absolut bästa männen, dels ur en partnerskap synvinkel.

Har du någonsin dejtat en respektfull man med högt marknadsvärde? Hur gick det?
Citera
2024-12-09, 17:58
Avslutad
Tinder!? 🤣🤣 då har vi två diskuterat klart.

Citat:
Absolut men du verkar tänka, eller åtminstone talar som om att alla som anser de har högt marknadsvärde är arroganta och respektlösa?

Lite lustigt för skrev nyss en rolig bio presentation på min tinder.

"Högt marknadsvärde men väldigt undervärderad.
Bjuder inte på analys men bjuder på mig själv"

Haha så visst finns det ju män med högre marknadsvärde värde än andra. Sen skulle jag sägs att de genuina respektfulla män som inte utnyttjar detta faktumet har ett absolut högsta marknadsvärdet. Eftersom de är de absolut bästa männen, dels ur en partnerskap synvinkel.

Har du någonsin dejtat en respektfull man med högt marknadsvärde? Hur gick det?
Citera
2024-12-09, 19:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Tinder!? 🤣🤣 då har vi två diskuterat klart.
Vad har ens livsstil öht nägot o göra med sakfrågan? Vi diskuterar sakligt och jag ställer frågor för att se hur andra, du reflekterar över det här.

Alltså när en man har två kvinnor respektfullt.

Att du vill undvika diskussionen, oavsett anledning som inte är relevant till själva diskussionen säger ju bara att du vill undvika mina frågor.

För vad har det med saken att göra att jag har tinder med att det I allmänhet är intressant om hur kvinnor ser på relationer (du är en kvinna).

Du framstår bara som fördomsfull (och rädd för diskussion) och det innebär att du kommer dejta mindre intelligenta män än mig trots att jag har tinder. Varför skulle du dejta mindre intelligenta män för du är fördomsfull? Därför du blir du ytlig och lättlurad.
Senast redigerad av stycket 2024-12-09 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in