Citat:
Ursprungligen postat av
Milton-E
10 miljoner kr känns väl som ett ganska rimligt pris. Det är i alla fall bra att dom mindre klubbarna numera inte rear bort sina spelare för 2-3 milj till dom stora rika klubbarna.
Å andra sidan ser man på vilka försäljningar som gjorts av dom större klubbarna till utlandet på 50-100 milj och över det dom senaste åren så kanske Mjällby borde begära lite mer men då tror jag IFK skulle dra sig ur.
Tycker det vore konstigt om dom släpper för under 10 iallafall. Och även om det är en stor transfer med allsvenska mått mätt så tror jag det finns goda chanser för Blåvitt att tjäna fina pengar på den affären.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Nja. Nu tror jag du pratar om en annan sak. Att unga spelare är ojämna är inget konstigt, så är det i princip alltid. Men Jagne är inte bara valpigt ojämn, han är en humörspelare. Eller ja, det kanske är samma sak fast förstorat 10 gånger. Och när dom växer upp så har dom kanske jämnat ut det till att det bara är förstorat 9 gånger.

Du kanske har rätt. Men dom höjderna han har visat att han har i sig borde vara en dröm för en tränare att försöka få ut kontinuerligt. Lyckas det så är det en landslagsspelare.