2024-12-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Men när man upplever att polisen gör för lite så känner man sig tvungen att agera och det är det dumpen gör

Nu förstår jag . Upplevelsen blir det viktigaste för att driva människor till självmord och förstöra närståendes liv.
Glasklart . Jag är dig evigt tacksam för att du har öppnat mina ögon, så att jag ser verkligheten.
Tack!
Citera
2024-12-09, 16:59
Medlem
Citat:
Men när man upplever att polisen gör för lite så känner man sig tvungen att agera och det är det dumpen gör

Okej så om jag tycker vi har ett stort problem med psykiskt störda personer i samhället så är det helt okej att jag går ut och börjar ta livet av misstänka dumplingar, check.

Det du försöker säga är att dumpen startat ett medborgargarde och tagit lagen i egna händer, med andra ord bryter mot lagen. Ganska så lätt inte så svårt.
Citera
2024-12-09, 17:02
Medlem
Citat:

Men Bertil.
Är det så du tycker att lagen ska drivas?
Förstår att du kanske har svårt att förstå vad andra skriver.

Men om alla som känner att polisen inte gör tillräckligt i deras hjärtefråga, så skulle vi få ett laglöst samhälle.

Om man själv bryter mot lagen för att någon annan brytit mot lagen får vi ett väldigt skevt samhälle.
För att citera Boström när han prata med Sjöberg för några år sedan. "Om någon snor din cykel är det inte okej att du själv snor någon annans cykel"
Citera
2024-12-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Okej så om jag tycker vi har ett stort problem med psykiskt störda personer i samhället så är det helt okej att jag går ut och börjar ta livet av misstänka dumplingar, check.

Det du försöker säga är att dumpen startat ett medborgargarde och tagit lagen i egna händer, med andra ord bryter mot lagen. Ganska så lätt inte så svårt.

Jag skulle snarare kalla det för aktivister dom tar till civil olydnad
Medborgargarde i min värld är dom som brukar våld

P&S är beredda på att ta dom juridiska konsekvenserna som blir av deras arbete
Citera
2024-12-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Men Bertil.
Är det så du tycker att lagen ska drivas?
Förstår att du kanske har svårt att förstå vad andra skriver.

Men om alla som känner att polisen inte gör tillräckligt i deras hjärtefråga, så skulle vi få ett laglöst samhälle.

Om man själv bryter mot lagen för att någon annan brytit mot lagen får vi ett väldigt skevt samhälle.
För att citera Boström när han prata med Sjöberg för några år sedan. "Om någon snor din cykel är det inte okej att du själv snor någon annans cykel"

Absolut och den ansvarige utgivaren är beredd att ta dom juridiska konsekvenserna som kan tänkas bli
Citera
2024-12-09, 17:06
Avslutad
Citat:

Tror rätt många hellre hade blivit slagna på käften än blivit uthängda, så det där är svammel
Citera
2024-12-09, 17:17
Medlem
Citat:

Jag kallar en spade för en spade, aktivister är ett ord dom ger sig själva för att försöka legitimera deras organiserad brottslighet. Dina egna påhittade definitioner spelar ingen roll, dom bryter mot lagen punkt.

Hahaha jaså? Ja för dom har stått rakryggade hela vägen o gråter inte ut i närmsta wt-podd där dom bedyrar sin oskuld/ansvar så fort dom blivit anmälda. Dom sitter absolut och håvar över alla förtalsgrundande filmer från rumble för dom har så jävla råg i ryggen. Patrik slängde Sara under bussen direkt.
Absolut dom är beredda att ta sitt ansvar Bullshit!
Citera
2024-12-09, 17:21
Medlem
Citat:
Absolut och den ansvarige utgivaren är beredd att ta dom juridiska konsekvenserna som kan tänkas bli

Seriöst?
Tror du på det där själv?

Tänk om jag skulle använda mig av mitt utgivningsbevis och leta rätt på vilka identiteter som sitter och trakasserar och mobbar människor och hurrar när dom tar sina liv.
Sen publicerar jag dessa gökar med bild och bevisning hur jag kommit fram till vem som är vem.

Polisanmäler dessa för trakasserier och sen hånar jag dom när dom förlorar arbetet.

Menar du att det hade varit helt okej?
Eftersom polisen inte gör tillräckligt för att stoppa nätmobbning.
Citera
2024-12-09, 17:22
Medlem
Något nytt om häxan Saras sjukdomstillstånd, behandling och prognos?
Citera
2024-12-09, 17:23
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Visserligen har Dumpen från tid till annan kritiserat polisens handläggning av ärenden Dumpen har initierat, alltså där brott mot gällande lagstiftning är anmälda. Som bekant är Dumpens paradnummer emellertid ändrad lagstiftning, så att vad de uthängda gör (sexchattar, stämmer träff med och möter upp den de tror är ett barn) blir straffbelagt.

Så i det avseendet gör inte polisen för lite, ty polisen kan (får) inte göra någonting. Medborgargarden handlar traditionellt om att agera mot kriminalitet, där polisen får, men inte förmår, göra tillräckligt. Vad Dumpen primärt gör, är att agera mot ett förfarande de vill ska vara kriminaliserat. Dumpen menar därför att det är politikerna i första hand, inte polisen, som har gjort för lite.

Huruvida Dumpen i detta sitt agerande själva har agerat brottsligt lär vi bli varse inom ett halvår eller så.
Citera
2024-12-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Något nytt om häxan Saras sjukdomstillstånd, behandling och prognos?

Jag tycker inte att det hör hemma i ett forum som FB.
Om det inte är hon själv som delar med sig om det i en diskution.

Även om hon inte bryr sig om andras integritet så har hon ändå rätt till det.
Du får ringa och fråga henne om du är orolig.
Citera
2024-12-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag kallar en spade för en spade, aktivister är ett ord dom ger sig själva för att försöka legitimera deras organiserad brottslighet. Dina egna påhittade definitioner spelar ingen roll, dom bryter mot lagen punkt.

Hahaha jaså? Ja för dom har stått rakryggade hela vägen o gråter inte ut i närmsta wt-podd där dom bedyrar sin oskuld/ansvar så fort dom blivit anmälda. Dom sitter absolut och håvar över alla förtalsgrundande filmer från rumble för dom har så jävla råg i ryggen. Patrik slängde Sara under bussen direkt.
Absolut dom är beredda att ta sitt ansvar Bullshit!

Dom kommer att närvara vid rättegången o kommer inte försöka fly undan rättvisan genom att resa utomlands är vad jag menar

Sen att dom väljer att besvara rykten som tidningarna kommer med är naturligt, det skulle nog dom flesta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in