2024-12-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Det är irrelevant i förhållande till TS, och problemställningen, vad du tycker.
...
Jag vet inte varför de tycker en massa saker som är irrelevant angående din situation och din fråga, de har väl egna problem som är svåra och vill lufta sin frustration och tar ut det på dig. Lite som att hade du frågat hur man byter däck så hade de skällt ut dig och undrat varför du inte redan har gjort det.
Ja folk tycker så mycket ibland...

Konstigt att man inte kan hålla isär saker.

Jag betalade trots allt i tid och exakt enligt alla instruktioner jag fått ta del av kring sista betaldatum. Inte minst för min mor var angelägen om att jag skulle betala när det verkligen behövdes så jag slapp låna lika mkt av henne.

Kronofogden har trots allt varit tappande part och tog bort anmärkningen så fort jag anmälde dem till domstolen och deras svarstid löpte ut. De svarade inte ens domstolen mer än att de försvarade anmärkningen inledningsvis. Sen blev det tyst och sen kom det brev hem att de tar bort anmärkningen.

Så...
Anmärkningen är borta
jag hade rätt
De hade fel

Deal with it... (än en gång till ni som som inte klarar det..)
Citera
2024-12-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Du var en slashas som inte betalade din skatteskuld i tid utan lät den gå till kronofogden. Vad ger dig rätt att inte följa de regler som gäller för oss alla?

Om du istället för att beställa resor (som du nämner i din parallella tråd) försöker ordna upp din ekonomi så skulle du förmodligen kunna köpa dig en lägenhet/hus och inte vara beroende av hyresvärdar som inte godtar betalningsanmärkningar eller A-kassa. Du skulle inte heller behöva vara beroende av att låna pengar för att betala dina skulder. (Jag hoppas mamsen fått sina pengar innan du beställde den kommande resan.)

Lycka till att få igenom ditt skadestånd och uppdatera sedan hur det gick samt eventuellt belopp du tilldelas. Vi är många som är intresserade av vad våra skattepengar går till.

Och ge fan i mina tår...
Du börjar bli tjatig. Hur gammal är du ?

Varför är man en slashas om man betalar på sista dagen ? Jag ringde också och erbjöd mig swisha på förfallodagen så jag har gjort mer än jag behövde.

Varför tycker du man ska betala till staten i förtid ? Är du rädd att staten har ont om pengar ?

Förstod du att Kronofogden har rättat detta nu?
De hade fel och jag hade rätt. OK ?

Du kan slappna av. Mitt företag fick en skatteskuld efter corona. Jag tog banklån och betalade skulden. Sedan betalade jag snabbt av banklånet då jag var fast anställd med bra inkomst.

Ja köpa lägenhet/hus kommer kanske ske? Kanske det är något hus som byggs nu och vi behöver hyreslägenhet under tiden? Kanske är det inte första gången jag bygger hus ? Kanske ska du göra något annat än att lägga tid på att sitta på Flashback och gissa detaljer om någon annans privatekonomi som du inte har en susning om ?
Citera
2024-12-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Har KF verkligen sagt att dom gjort fel och att du ska få ersättning? Eller har helt enkelt din betalningsanmärkning försvunnit med tiden? Bemötandet från KF som du beskriver tycker ja kan betyda två saker.. Antingen är dom väldigt oprofessionella eller så är du en jobbig jävel som inte förstår vad dom säger och ringer och tjatar på dom tills dom inte orkar med dig längre.

Om du betalade in din skuld precis på dagen så är det mycket möjligt att du gjorde det för sent. Står det tex "oss tillhanda 13 feb 2023" så betyder inte det att du kan vänta till 13 feb 2023 och betala in på eftermiddagen utan pengarna ska vara hos KF senast de datumet vilket kan betyda att du behöver föra över pengarna 2-3 bankdagar innan och de kan även vara röda dagar osv.

Om ja förstått de rätt har du sagt till hyresvärden att din betalningsanmärkning är felaktig men hyresvärden vill nog inte ha dig som hyresgäst när du har med kronofogden att göra överhuvudtaget. Det krävs ganska mycket för att hamna där det är ju liksom sista anhalten. Hyresvärden skiter ju i om du betalat skulden till KF eller ej att du ens hamnat där betyder att du inte är någon att lita på med pengar. Du måste ju ha struntat i typ 20 brev med faktura sen påminnelser sen inkasso sen påminnelser sen KF och flera påminnelser där med.

Hur mycket var fakturan på från början och vad fick du tillslut betala? Och hur många månader tog det från att du fick första fakturan (den som sen gick till inkasso och sen vidare till Kronofogden) innan du tillslut betalade den hos KF

Mitt råd till dig är att betala alla räkningar samma dag som du får dom i fortsättningen och ha som mål att aldrig mer få en enda betalningspåminnelse Får du in de på rutin så kommer du få ordning på din ekonomi och må mycket bättre. Alltså gör precis tvärt emot va din morsa säger det kommer du tjäna mycket på

Finns rådgivare på kommunen som kan hjälpa dig med ekonomin och eventuellt god man.

Lycka till med ditt nya skuldfria liv

"Har KF verkligen sagt att dom gjort fel och att du ska få ersättning? "
Ja. Fick brev hem. Loggade in på uc.se. Vips var den borta trots allt tjafs. De blev rädda när jag gått till domstol.

"Eller har helt enkelt din betalningsanmärkning försvunnit med tiden? "
Nej, den hade varit 1.5 år gammal om jag haft kvar den.

"Bemötandet från KF som du beskriver tycker ja kan betyda två saker.. Antingen är dom väldigt oprofessionella eller så är du en jobbig jävel "
Ja, oprofessionella. De kan inte så mycket. De har inte krav på utbildning mer än gymnasie 2 år vad jag vet om ens det. Kan kolla med dem eller i deras annonser där de söker jobb. Bra jobb kanske om man bara vill ha ett skrivbord och få lön och inte vara så särskilt duktig på sitt jobb. Det verkar inte vara några problem att behålla jobbet.

"Om du betalade in din skuld precis på dagen så är det mycket möjligt att du gjorde det för sent"
Nope. Ringde också och de behövde ingen swish. Det var i tid. Allt inspelat.

"Om ja förstått de rätt har du sagt till hyresvärden att din betalningsanmärkning är felaktig men hyresvärden vill nog inte ha dig som hyresgäst när du har med kronofogden att göra överhuvudtaget."
Nope. Det vill de men har regel att anmärkning = ingen lägenhet.

"Hyresvärden skiter ju i om du betalat skulden till KF eller ej"
Nope. Har jag betalat som jag ska och inte har anmärkning så är det ok. Det är väldigt viktigt för dem. De bryr sig.

"betyder att du inte är någon att lita på med pengar."
Jag betalade enligt instruktion. Man kan lita på mig. Kan man på dig ?

"Hur mycket var fakturan på från början?"
5-siffrigt. Står i tråden. Ointressant också.

"Alltså gör precis tvärt emot va din morsa säger det kommer du tjäna mycket på "
Eh.. nog bäst du säger det till henne. Hon håller inte med och tycker man ska följa regler och betala enligt instruktion och ställa frågor om möjligheter och ställa frågor så man gör rätt etc.

"Finns rådgivare på kommunen som kan hjälpa dig med ekonomin "
Vad kan de göra? Har jag gjort något fel menar du ? Vilket ?

"eventuellt god man. "

God man har de som inte kan sköta ekonomin. Är du också en sån som har det ? " Handhjärta
Citera
2024-12-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amper-Voltair
Akta så att du inte förlorar din rätt till A-kassa. Hur hinner du söka tillräckligt många arbeten när du lägger så mycket tid på detta?
jag aktar så att jag inte förlorar min rätt till A-kassa. Jag hinner söka tillräckligt många arbeten (6 st varje månad) när jag lägger tid också på att få detta skadestånd. veckan har 168 tim. Söka 6 jobb 40 timmar, resten kan jag lägga en del av på detta skadestånd. Behöver du en miniräknare ?
Citera
2024-12-08, 22:05
Medlem
Citat:
Du får ju betala ränta på skatteskulden och KF skulden för varje dag som går. Bättre betala direkt du får inbetalningskortet. Så har du ont om pengar är det dumt att betala massa extra än de du va skyldig.

Får man fråga va ditt förra felaktiga ärende hos KF var för nått? Du skrev att du hade fått ett tidigare ärende rättat också?
Vad är den räntan ? 2% ? Jag har 10% på mitt övriga kapital. Allt mitt sparande dubblas minst vart 10:e år och har alltid gjort och kommer förmodligen alltid att göra mer eller mindre. Vad ska jag välja ? 2% eller 10% ? Miniräknare?

Det förra ärendet var från 2020. Det var något som registrerats av misstag. Jag kommer inte ihåg vad men jag vet att UC ändrade det direkt efter att Kronofogden beviljat rättelse av den betalningsanmärkningen. Sedan låg det kvar hos SYNA m.m. Jag tror SYNA rättade det först i år eller förra året. Det kan jag kolla upp och återkomma så kan vi ta en ny tråd till det ? Där tog det inte 10 månader dock utan bara ett par veckor. Där förstod Kronofogden ganska direkt att något gått snett.
Citera
2024-12-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etthittebarn
"Har KF verkligen sagt att dom gjort fel och att du ska få ersättning? "
Ja. Fick brev hem. Loggade in på uc.se. Vips var den borta trots allt tjafs. De blev rädda när jag gått till domstol.

"Eller har helt enkelt din betalningsanmärkning försvunnit med tiden? "
Nej, den hade varit 1.5 år gammal om jag haft kvar den.

"Bemötandet från KF som du beskriver tycker ja kan betyda två saker.. Antingen är dom väldigt oprofessionella eller så är du en jobbig jävel "
Ja, oprofessionella. De kan inte så mycket. De har inte krav på utbildning mer än gymnasie 2 år vad jag vet om ens det. Kan kolla med dem eller i deras annonser där de söker jobb. Bra jobb kanske om man bara vill ha ett skrivbord och få lön och inte vara så särskilt duktig på sitt jobb. Det verkar inte vara några problem att behålla jobbet.

"Om du betalade in din skuld precis på dagen så är det mycket möjligt att du gjorde det för sent"
Nope. Ringde också och de behövde ingen swish. Det var i tid. Allt inspelat.

"Om ja förstått de rätt har du sagt till hyresvärden att din betalningsanmärkning är felaktig men hyresvärden vill nog inte ha dig som hyresgäst när du har med kronofogden att göra överhuvudtaget."
Nope. Det vill de men har regel att anmärkning = ingen lägenhet.

"Hyresvärden skiter ju i om du betalat skulden till KF eller ej"
Nope. Har jag betalat som jag ska och inte har anmärkning så är det ok. Det är väldigt viktigt för dem. De bryr sig.

"betyder att du inte är någon att lita på med pengar."
Jag betalade enligt instruktion. Man kan lita på mig. Kan man på dig ?

"Hur mycket var fakturan på från början?"
5-siffrigt. Står i tråden. Ointressant också.

"Alltså gör precis tvärt emot va din morsa säger det kommer du tjäna mycket på "
Eh.. nog bäst du säger det till henne. Hon håller inte med och tycker man ska följa regler och betala enligt instruktion och ställa frågor om möjligheter och ställa frågor så man gör rätt etc.

"Finns rådgivare på kommunen som kan hjälpa dig med ekonomin "
Vad kan de göra? Har jag gjort något fel menar du ? Vilket ?

"eventuellt god man. "

God man har de som inte kan sköta ekonomin. Är du också en sån som har det ? " Handhjärta

Jadu.. Du verkar leva i nån egen verklighet och inte förstå vad du gjort fel helt enkelt Orkar inte besvara alla dina svar men tacksam för att du svarade på de mesta

En fråga bara.. Varför betalade du inte skulden direkt måste kostat dig ganska mycket extra?

Önskar dig lycka till i livet och hoppas du slipper KF i framtiden.
Citera
2024-12-08, 22:11
Medlem
Citat:
Vad är den räntan ? 2% ? Jag har 10% på mitt övriga kapital. Allt mitt sparande dubblas minst vart 10:e år och har alltid gjort och kommer förmodligen alltid att göra mer eller mindre. Vad ska jag välja ? 2% eller 10% ? Miniräknare?

Ja då kan det vara bra men då måste man ändå betala i tid och det är alltså innan det hamnar hos kronofogden. Jag betalar också min skatt på hösten men några veckor innan sista datumet. mina pengar investeras också så jag förstår vad du menar men det är sista datumet från skatteverket att gå över till kronofogden är för mig helt otänkbart.
Citera
2024-12-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Ok. Du är alltså inte en vanlig flashbackare utan något så ovanligt som en snubbe med grå massa i skallen. Jag beklagar att du råkat så illa ut för att KFM gjort ett misstag och hoppas att du får upprättelse från JK. Utan att veta så är dock min lekmannagissning att storleken på ett eventuellt skadestånd kommer bli rätt lågt och inte alls stå i proportion till den skada som KFM åsamkat dig. En riktigt vild gissning (som självklart kan vara helt åt helv***) är 10k.
Håller tummarna!
Trevligt tomten ! Kul att hitta en likasinnad. Nej verkligen inte en vanlig flashbackare. Det märkte jag i tråden om Elgiganten som också ligger på aktuella ämen i topp

"Jag beklagar att du råkat så illa ut för att KFM gjort ett misstag och hoppas att du får upprättelse från JK"

kolla texten...
Jag beklagar (underförstått: som också svensk medborgare) att vår Myndighet orsakat problem för dig... Och ersättning av JK bör det bli då om det hanteras rätt.

Så kan bara en självsäker person med hög nivå grå massa skriva.

"Skadeståndet blir förmodligen lågt"
Ja exakt vad jag tror också . Därför har jag begärt ut en lista av JK 10 år bakåt för att se vad alla fått i alla ärenden.
Då kan jag säkerställa att det hanteras korrekt. Vill ha som alla andra. Minst !
Rätt ersättning får jag inte. I USA kanske men inte i Sverige. Man har en tradition att bara köra över folk där staten gjort fel då det ändå inte drabbar kollektivet. Det är mycket inriktat på kollektivet i Sverige och den som har otur får stå sitt kast.
Citera
2024-12-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ja då kan det vara bra men då måste man ändå betala i tid och det är alltså innan det hamnar hos kronofogden. Jag betalar också min skatt på hösten men några veckor innan sista datumet. mina pengar investeras också så jag förstår vad du menar men det är sista datumet från skatteverket att gå över till kronofogden är för mig helt otänkbart.

Du har tyvärr fel här (igen)

Fastän du skriver att det är helt otänkbart för dig så är det precis så det fungerar. Du får läsa på om du ska veta exakt hur det går till. Annars betala långt innan för att vara trygg och säker (spoiler: det som många gör för de orkar inte ta reda på reglerna)

Nu var jag tvungen att ta reda på reglerna då min mor ställde frågan vad sista betaldatum var. Hon ville vänta med betalningen så länge som möjligt för att jag skulle låna så lite av henne som möjligt och hinna tjäna in pengarna i bolaget.

Man kan betala när man vill. Man kan betala sin skatt idag (in på skattekontot bara med rubbet och förlora ränta allt vad du kan eller ? )

Man måste dock betala senast på förfallodatum. ok?
Citera
2024-12-08, 22:39
Medlem
Citat:
Du har tyvärr fel här (igen)

Fastän du skriver att det är helt otänkbart för dig så är det precis så det fungerar. Du får läsa på om du ska veta exakt hur det går till. Annars betala långt innan för att vara trygg och säker (spoiler: det som många gör för de orkar inte ta reda på reglerna)

Nu var jag tvungen att ta reda på reglerna då min mor ställde frågan vad sista betaldatum var. Hon ville vänta med betalningen så länge som möjligt för att jag skulle låna så lite av henne som möjligt och hinna tjäna in pengarna i bolaget.

Man kan betala när man vill. Man kan betala sin skatt idag (in på skattekontot bara med rubbet och förlora ränta allt vad du kan eller ? )

Man måste dock betala senast på förfallodatum. ok?

Ja och du betalade inte på förfallodatumet därför gick ärendet vidare till kronofogden. Skatteverket och kronofogden är inte samma sak.

Om du inte betalar din telefonräkning som har förfallodstum den 18e tex så får du påminnelser du har då inte betalat i tid och missat förfallodatumet tillslut tröttnar operatören och säljer din skuld till ett inkassobolag som lägger på höga avgifter och försöker få dig att betala till dom. När inte det fungerar så vänder sig inkassobolaget till Kronofogden för att driva in pengarna och eventuellt göra utmätning på dig dvs tvinga dig att betala. Om du betalar kronofogden i sista stund så betyder de inte att du gjort rätt utan du har gjort jävligt mycket fel och dragit på dig höga kostnader detta är flera månader efter ditt förfallodatum från operatören.

Att betala skatten på hösten istället för på våren är en helt annan grej och du får betala lite i ränta men betalar du innan sista datumet (hos Skatteverket inte Kronofogden) så är det okej och förhoppningsvis har dom pengarna vuxit mer än räntan som är rätt låg.

Du får ränta på dina pengar på skattekontot också förr när räntan var högre var de ofta bättre att ha pengarna på skattekontot än på bankernas räntekonton. Därför är det många som sätter in mer pengar på sitt skattekonto än vad skulden är på.

Du säger att du har kapital som växer med 10% och det är bra att kunna snitta de grattis men varför ska du då låna pengar av din mamma?

Det är skillnad på sista betaldatum för vanliga räkningar då kan man lika gärna vänta till sista stund men på KF är skulden högre för varje dag du väntar. Och återigen om du har hamnat hos kronofogden har du gjort FEL det är inte okej bara för att du betalar innan sista datumet för du har gjort fel innan du ens kommer dit.
Citera
2024-12-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ja och du betalade inte på förfallodatumet därför gick ärendet vidare till kronofogden. Skatteverket och kronofogden är inte samma sak.

Om du inte betalar din telefonräkning som har förfallodstum den 18e tex så får du påminnelser du har då inte betalat i tid och missat förfallodatumet tillslut tröttnar operatören och säljer din skuld till ett inkassobolag som lägger på höga avgifter och försöker få dig att betala till dom. När inte det fungerar så vänder sig inkassobolaget till Kronofogden för att driva in pengarna och eventuellt göra utmätning på dig dvs tvinga dig att betala. Om du betalar kronofogden i sista stund så betyder de inte att du gjort rätt utan du har gjort jävligt mycket fel och dragit på dig höga kostnader detta är flera månader efter ditt förfallodatum från operatören.

Att betala skatten på hösten istället för på våren är en helt annan grej och du får betala lite i ränta men betalar du innan sista datumet (hos Skatteverket inte Kronofogden) så är det okej och förhoppningsvis har dom pengarna vuxit mer än räntan som är rätt låg.

Du får ränta på dina pengar på skattekontot också förr när räntan var högre var de ofta bättre att ha pengarna på skattekontot än på bankernas räntekonton. Därför är det många som sätter in mer pengar på sitt skattekonto än vad skulden är på.

Du säger att du har kapital som växer med 10% och det är bra att kunna snitta de grattis men varför ska du då låna pengar av din mamma?

Det är skillnad på sista betaldatum för vanliga räkningar då kan man lika gärna vänta till sista stund men på KF är skulden högre för varje dag du väntar. Och återigen om du har hamnat hos kronofogden har du gjort FEL det är inte okej bara för att du betalar innan sista datumet för du har gjort fel innan du ens kommer dit.

” Skatteverket och kronofogden är inte samma sak. ”
Jag vet mycket väl. De delar dock konton och kontor och personal kors och tvärs. Men vad har det med ämnet att göra ?

Jag vet hur det funkar med telefonräkning och så... du kan slappna av det helt.

”Du säger att du har kapital som växer med 10% och det är bra att kunna snitta de grattis men varför ska du då låna pengar av din mamma? ”
Tack, ja 8-10 % är det i alla mina placeringsställen. Tjänstepension, sparande av olika slag och alla placeringar. Man följer upp ibland och det är mycket att kolla men sist jag kollade var det 8-10% överallt sen 20-25 år tillbaka. Det är det man ska ha om man investerar långsiktigt, tänk 7:e AP fond etc. Jag är civilekonom så jag kan detta men det hör inte till tråden. Dock var det kanske därför jag visste mer än Kronofogden också gällande min inbetalning som de trodde jag gjort fel. Eller med lättja struntade i att de registrerat fel?

” på KF är skulden högre för varje dag du väntar”
Nu är jag inte riktigt med. Det är räntan 2% om året du talar om ?

” om du har hamnat hos kronofogden har du gjort FEL”

Nej det var inte fel. Min mor bad mig kolla upp absolut sista betaldag och bad mig om möjligt tjäna alla pengarna själv och låna 0 kr eller låna så lite som möjligt.
Jag kollade upp reglerna noggrannt och följde alla instruktioner. Jag betalade det datum man skulle dvs kvällen före och pengarna nådde dem nästa dag. Jag t o m ringde och frågade om jag behövde Swisha för att ha både hängslen och livrem. Bra va ?
Citera
2024-12-09, 06:12
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Hej Skattmasen08 och hej på er andra!
Kul att så många intresserar sig och ämnet är top 5 halva dagen...
Betalningsanmärkningar och Kronfogde är tydligen heta frågor som "alla" kan bäst o s v.
Jag tror det är så att ingen kan det riktigt fullt ut och många i befolkningen kan det betydligt bättre än personalen på Kronofogden där det saknas helt krav på utbildning, om ens gymnasium 2 år ? någon som vet ?

Hur som haver. Att det tog 10 månader beror på att Kronfogden s*iter fullständigt i ett ärende där de snabbt sagt nej från början. Dvs om en nybörjare hos dem sagt nej, ingen rättelse så är det ingen som öppnar det mer sen. Då skulle den första personen, tex en som nyss var skolflicka 19 bast som nu försökt tänka ut bra beslut kunna bli kränkt.

Det enda som hjälper är att stämma dom i en domstol. Jag skickade in ärende till förvaltningsdomstolen och när deadlinen gick ut vips nästa vecka så försvann anmärkningen och ett brev hem att det gjort fel och korrigerat det.

PS. jag vet att KFM har ett s k Rättelseteam på Gotland som ska hantera dessa frågor. Jag har faktiskt fått ett ja där en annan gång också. Så ibland rättar de felaktigheter. 10 000-tals fel om året rättas mycket riktigt men det är lite av lotteri och sen går det prestige och man måste till domstol.
När man går till domstol kopplas automatiskt senior personal in hos Kronofogden och de vanliga handläggar/kundtjänst teamen (som inte är lika duktiga) kopplas bort.

Med låga skadestånd när de gör fel så är det inte så noga om några i befolkningen drabbas. Det drabbar bara dem och deras liv och det blir nästan inget skadestånd och så kan man fortsätta anställa outbildade och cirkusen fortsätter och ingen stoppar dem.

Förstår att det är svårt att få en myndighet att ändra en bedömning som de redan gjort. Fattar bara inte hur man kan ha gjort enligt dig fel bedömning från början. Är ju liksom inte så mycket att bedöma, vilket datum en betalning har gjorts. Oavsett om personalen har högskole- eller gymnasieutbildning. Stämmer det du skriver är det ju helt sjukt och jag hoppas du får skadestånd.

Citat:
Ja det stämmer bra
Faktum är att Kronfogden ljuger själva om detta och har gjort i minst 10 år.
de säger "DET ÄR EN VANLIG MISSUPPFATTNING ATT DET ÄR KRONOFOGDEN SOM HAR HAND OM BETALNINGSANMÄRKNINGAR, DET ÄR UC"
Det stämmer inte alls och jag förstår inte att ingen JO-anmält dem.
Kronofogden står bakom typ 99% av alla betalningsanmärkningar. Alla de skapas genom beslut som lagras i deras databas och sedan skickat de datat till UC som distribuerar det vidare till folket. UC gör inget med datat. En post som utgör betalningsanmärkning kommer i datat från KFM.

En annan som har hand om betalningsanmärkningar är tex Tingsrätter som skapar tredskodomar som också utgör betalningsanmärkning.

Pinsamt att dessa lögner får fortgå och kanske därför så många i tråden är felinformerade.

Jag har ingen hel juristutbildning men läser juridik. Jag inser att jag kan redan mycket mer än de flesta jurister som gått 4 år med tanke på så många av dessa anställs på dessa organisationer som bara gör fel hela tiden år efter år. De ska ju ha chefsjurister och sådant som ser över att det de kommunicerar utåt stämmer . men .... ni vet hur det är.. de hade 1 job...

Läser du juridik bör du förstå att detaljerna är viktiga. Det KF skriver stämmer ju i sak. Att den allra största delen av deras registreringar baseras på uppgifter från KF ändrar inte det. Denna del känns lite som rättshaveristiskt orerande från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in