Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har ju svarat: Jag håller mig till fakta och IPCC varken definierar eller påstår att det råder klimatkris. Punkt.
Dina kunskaper behöver jag inte ”tro” något om – du avslöjar själv hela tiden att du inte kan någonting om ämnet.
Och jag säger att det är ett meningslöst konstaterande eftersom kris inte är något ord som hör hemma i vetenskapliga rapporter, och att du därför ägnar dig åt tramsande när du mot bättre vetande fortsätter försöka hamra in den poängen.
Sen skulle jag inte vara så snabb att höja dina egna kunskaper och försöka sänka mina. Jag läser det jag sedan diskuterar, det gör inte du. Du läser rubriker, tittar på bilder av diagram och drar sen felaktiga slutsatser av vad de visar. Det tyder på att du inte fattar så mycket som du tror att du gör.
Den största och mest besvärliga kunskapsluckan du har, som yttrar sig i den här tråden är att du inte fattar källkritik ens på den mest grundläggande nivån. Om du skulle läsa om grundskolan skulle du garanterat bli underkänd, eftersom du bokstavligen inte förstår skillnaden mellan typ en gif med text på facebook och en vetenskaplig peer-reviewad rapport.