Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Vill bara kolla för att se att jag inte misstolkar. Chrippa är på väg att förlora vårdnaden. Ja?
Chrippa vill att Julia ska säga en massa bra saker om Chrippa så att han kan få halv vårdnaden?
Vad tror du att det är som gör att Chrippa är på väg att förlora vårdnaden helt?
Och vad i hela fridens namn tror han då att Julia skulle kunna säga som skulle få honom att få ha kvar vårdnaden om nu soc. vill att han ska bli av med dem?
Han är nog på väg att förlora dottern ja. Har svårt att se han komma undan detta men katten har fan 999 liv.
Ja också korrekt. Julia skulle prata gott om Skabbe så han vann över Soc, då skulle han ge henne pengar och nog säkert själv tala gott om Julia som förälder.
Han är nog på väg att förlora dottern pga en sammanläggning av helheten. Vi pratar droger, svårt samarbeta, sköter inte när ungen ska överlämnas, misstankarna brott, hot, flyttar hela tiden, ingen inkomst på pappret osv osv. Jag har varit i kontakt med Socialtjänsten i Karlskoga i höstas och mitt intryck var att de redan då var väl insatta i hans fall och trötta på honom. De ville ha in så mycket som möjligt för att trycka dit han sedan fast de sade det inte så självklart men mellan raderna lite.
Jag gissar att Julia skulle förneka allt som är dåligt om Christofer till myndigheter. Hur lönt det varit vet jag inte.