2024-12-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag förstår hur du tänker, alla har ett fängelsestraff hängandes över sig så det har du rätt i. Ett litet snedsteg så hamnar vi alla där.

Det är högst otroligt om någon myndighet har dragit in hans pass. Eller på annat sätt satt han på någon lista så han inte får lämna landet.

Behövs väll inte större skäl för han att vara hemma än att orda upp sitt liv så han får ha sin dotter. Tror den lilla detaljen betyder mycket även för en sådan som Chrippa.

Håller med. Det hade räckt med det du skriver för att hans liv hade sett annorlunda ut och hans dotter hade haft sin pappa närvarande. Det hade varit det absolut bästa för flickan. De flesta föräldrar vet att när det kommer in barn i sitt liv ändras förutsättningarna. Vissa delar får stå tillbaka till förmån för sitt/sina barn och det menar jag inte på ett negativt sätt.
Citera
2024-12-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
1. Jag tänker inte leta upp ett skit för din övertygelse.

2. Massor har ju försvunnit då hans Twith bannades. Med stor sannolik sade han det där. Sade han det inte där är matrialet oändligt att gå igenom nästan.
Vad jag minns så är det inte så långt tillbaka.Är från Kick tiden i alla fall.Hörde det i en stream men minns inte i vilken.
Citera
2024-12-08, 12:23
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jag förstår hur du tänker, alla har ett fängelsestraff hängandes över sig så det har du rätt i. Ett litet snedsteg så hamnar vi alla där.

Det är högst otroligt om någon myndighet har dragit in hans pass. Eller på annat sätt satt han på någon lista så han inte får lämna landet.

Behövs väll inte större skäl för han att vara hemma än att orda upp sitt liv så han får ha sin dotter. Tror den lilla detaljen betyder mycket även för en sådan som Chrippa.

Ett litet snedsteg? Om det vore så så hade alla suttit inne. Det krävs betydligt mer och fungerar man som clownen med hans extremt låga IQ så är det inte ett snedsteg han gjort utan det är ett flertal.
Citera
2024-12-08, 12:28
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Inte hört nåt nytt. Det borde bli förhandling i Örebro TR snart. Julia ska ha barnet så länge och inte lämna över till Skabbe. Min tolkning när jag fick höra om LVU och telefonsamtalet var att hon skulle tas från Skabbe bara. Men LVU är från båda? Inte bara en?

Skulle se det som ett hot/utpressning ja. Tolkar som du.

Jag har för mig soc bara får hålla ifrån barnet i 4 veckor sedan måste Förvaltningsrätten ta ett beslut. Det gäller båda föräldrarna. När det gäller en bör det vara samma?

Vet man vart barnet är nu?....kan vara "Omedelbart omhändertaget" och placerat i jourhem i väntan på Lvu utredning. Eller så bor barnet kvar hos Julia (lr akut placerat hos annan närstående) och soc har påbörjat Lvu utredning och kanske redan meddelat, att hos Chrippa får barnet definitivt inte bo, men vi utreder framtida placeringar (Sol eller ev LVU).
Citera
2024-12-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ett litet snedsteg? Om det vore så så hade alla suttit inne. Det krävs betydligt mer och fungerar man som clownen med hans extremt låga IQ så är det inte ett snedsteg han gjort utan det är ett flertal.

Oavsett har han ingen fängelse dom på sig.

Vissa här tror det, men det är en stor process för att få det, ni skall inte ropa hej före höet är inne.
Citera
2024-12-08, 12:53
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Oavsett har han ingen fängelse dom på sig.

Vissa här tror det, men det är en stor process för att få det, ni skall inte ropa hej före höet är inne.

Det vet vi. Men han har samlat på sig ett antal polisärenden på sig, knark Anabola skattebrott etc etc. Hans tid är kommen.
Citera
2024-12-08, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Vet man vart barnet är nu?....kan vara "Omedelbart omhändertaget" och placerat i jourhem i väntan på Lvu utredning. Eller så bor barnet kvar hos Julia (lr akut placerat hos annan närstående) och soc har påbörjat Lvu utredning och kanske redan meddelat, att hos Chrippa får barnet definitivt inte bo, men vi utreder framtida placeringar (Sol eller ev LVU).

Hon är hos Julia och får inte lämnas till chrippa.
Citera
2024-12-08, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det vet vi. Men han har samlat på sig ett antal polisärenden på sig, knark Anabola skattebrott etc etc. Hans tid är kommen.

Det är ca 6-7 anmälningar han har på sig vad jag har förstått.
Plus att han inte gjort samhällstjänsten som han skulle göra.
Citera
2024-12-08, 13:53
Medlem
Pinto87s avatar
Jag har fått till mig att Christofer ligger bakom att sprida ett falskt rykte att Joakim Lundell skulle ha våldtagit en 14 årig som senare tagit lagit livet av sig. Sen ta fart på ryktet och Christoffer skulle ta upp det på YT. Det var flera inblandade men en drog sig ur. Det är så sjukt och vidrigt.
Citera
2024-12-08, 14:00
Medlem
Citat:
Jag har fått till mig att Christofer ligger bakom att sprida ett falskt rykte att Joakim Lundell skulle ha våldtagit en 14 årig som senare tagit lagit livet av sig. Sen ta fart på ryktet och Christoffer skulle ta upp det på YT. Det var flera inblandade men en drog sig ur. Det är så sjukt och vidrigt.

Vet du vad? Jag fick precis till mig att det är inte sant, Chrippa har inte spridit några rykten om sin bror.
Citera
2024-12-08, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det pågår ju inte hela tiden som du säger. Han har också blockat Chrippa vilket är väldigt förståeligt. Chrippa är en otroligt stressig person utan en tillstymmelse att tänka på någon annan än sig själv. Jocke har varit orolig för att Chrippa ska skada Linnéa vilket beror på det Linnéa sagt.

Chrippa måste komma ner på jorden. Han är för sjutton en pappa och beter sig som en tjurig 5-åring.

Och att hans ilska och stress har gjort att han idag inte har sitt barn och riskerar fängelse.

Att Jocke har ringt chrippa hela tiden är en ren lögn och som du säger så har jockes agerande berott på vad Linnea har sagt.
Citera
2024-12-08, 14:12
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vill bara kolla för att se att jag inte misstolkar. Chrippa är på väg att förlora vårdnaden. Ja?

Chrippa vill att Julia ska säga en massa bra saker om Chrippa så att han kan få halv vårdnaden?

Vad tror du att det är som gör att Chrippa är på väg att förlora vårdnaden helt?

Och vad i hela fridens namn tror han då att Julia skulle kunna säga som skulle få honom att få ha kvar vårdnaden om nu soc. vill att han ska bli av med dem?

Han är nog på väg att förlora dottern ja. Har svårt att se han komma undan detta men katten har fan 999 liv.

Ja också korrekt. Julia skulle prata gott om Skabbe så han vann över Soc, då skulle han ge henne pengar och nog säkert själv tala gott om Julia som förälder.

Han är nog på väg att förlora dottern pga en sammanläggning av helheten. Vi pratar droger, svårt samarbeta, sköter inte när ungen ska överlämnas, misstankarna brott, hot, flyttar hela tiden, ingen inkomst på pappret osv osv. Jag har varit i kontakt med Socialtjänsten i Karlskoga i höstas och mitt intryck var att de redan då var väl insatta i hans fall och trötta på honom. De ville ha in så mycket som möjligt för att trycka dit han sedan fast de sade det inte så självklart men mellan raderna lite.

Jag gissar att Julia skulle förneka allt som är dåligt om Christofer till myndigheter. Hur lönt det varit vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in