Citat:
Ursprungligen postat av
Nordoxen
Du får ju bara skräprekommendationer i den här tråden hittills märker jag.
Vill du ha kvalitet får du betala för det. Beror förvisso vilken typ av plagg du är ute efter.
Kan av egen erfarenhet rekommendera plagg gjorda i Italien. Spelar ingen roll om det är 35+ ute, italienare är kända för att alltid vara välklädda. Precis som matkulturen har de väldigt höga krav på sig själva när det kommer till att bära och skapa kläder som både är fina och av hög kvalitet.
Kolla upp märken som till exempel Corneliani, Canali, Mabro, Mason's (gör bra byxor o tröjor). Får märken som Hugo Boss, Gant, Ralph Lauren, Tiger of Sweden känns som dressman skräp i jämförelse. (även om dessa märken kan göra OK grejer också men det lever mycket på sina märken och rykte numera).
Har inte behövt köpa nya byxor, tröjor eller kavajer på flera år. Min rock lär min 1 åriga son kunna ärva när han blir äldre.
När de gäller skjortor (eller även tröjor för den delen) så rekommenderar jag antingen Stenströms eller Eton. Båda produceras faktiskt i Sverige och är av mycket hög kvalitet. Föredrar dock personligen Eton som är snäppet bättre. Även om de slits lite över tid p.g.a. tvättcykler så har jag många skjortor som hållit i flertal år som jag bär på vardaglig basis.
Förutom att de håller länge så är de även jävligt bekväma att ha på sig vilket är minst lika viktigt. Mina "finbyxor" känns nästan som att mjukisbyxor på sig. Samt har de 100% naturliga material (av hög kvalitet. Stor skillnad på bomull o bomull) och inte polyester och sån skit så känns bättre mot huden.
Vem klär sig ens så? Kappa för 40.000? Sådana här trådar attraherar din typ av poster.
Finns det ingen bra kvalité på kläder som är mer normala? Jeans, stabil tröja, stabil t shirt och inomhuskläder som håller och är propra?
Själv i full nyck att ändra garderoben och tittar på tiger of sweden men även de har sjunkit en aning i kvaliteten.