Citat:
Ursprungligen postat av
Mazeppa
Hm.. blev lite nyfiken på vad du menar..
Kan inte släppa det du skrev. Utveckla gärna om du kan.
Känns som att du är på rätt spår nämligen..
* pappan utnyttjat dottern? Mamman kom på honom?
* pappan "sålt" dottern? Mamman kom på honom?
Därav okänt DNA?
* mamman dödar dottern så att hon inte ska lida av pappans läggning?
Förlåt att mitt svar tog tid men behövde fundera lite på det här
Jag följde fallet när det var aktuellt och har sedan lite glömt bort det fram till dokumentären.
Om man tittar på bevisen så som de är så finns det främmande DNA av en man och ett brev som inte riktigt hänger ihop med det hela. Det finns en del som tyder på att mamman möjligen ligger bakom brevet. Både det faktum att det skrevs på hennes block. Med hennes penna. Och att det fanns en start på brevet kvarlämnat i blocket.
Det som jag saknar lite ur Netflix dokumentären är Fleet White och hans fru. Om jag hängt med korrekt i historien så var de närvarande i huset då flickan hittades. Har man uteslutit honom som misstänkt? Vad jag förstår har han senare brutit med Ramsay och offentligt publicerat brev där han är upprörd för att paret inte samarbetat med polisen. Det riktas även anklagelser mot att Ramsays advokat på något sätt skulle ha påverkat utredningen så att föräldrarna inte blev anklagade. Ett ganska långt brev.
Iallafall funderar jag i banorna att Fleet kanske ligger bakom det här på något sätt och att Ramsays och Fleet försökt dölja det hela med gisslanbrevet. Det är möjligen en långsökt gissning.
Utifrån dokumentären fanns det inget belägg för att Jonbenet skulle varit utsatt för sexuella övergrepp innan detta - men det förekommer uppgifter att hon hade urinvägsinfektion ofta vilket kan vara en ledtråd. Hade Fleet varit opassande med Jonbenet - det hela gick överstyr - föräldrarna försökte maskera det hela som en kidnappning/sexualbrott av en utifrån okänd man medan det egentligen var Fleet? Var detta anledningen att de till slut blev ovänner?