2024-12-07, 19:29
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.
Citera
2024-12-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.

Everest är ett lågprismärke men fan de gör grejor som håller länge
Citera
2024-12-07, 19:36
Avslutad
Diesel, Lee, Converse, Peak performance är hållbara märken. Främst i jeans och hoodies/munkisar. Tycker jag iaf..
Citera
2024-12-07, 19:36
Medlem
ziejacools avatar
G-STAR RAW, vilka kläder!!
Citera
2024-12-07, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ja iaf med jackorna. Något annat i klädväg har inte jag haft med dom så kan inte svara på det.
Citera
2024-12-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ja iaf med jackorna. Något annat i klädväg har inte jag haft med dom så kan inte svara på det.

Jag har ett par friluftsbyxor som hållt galet länge
Citera
2024-12-07, 19:49
Avslutad
Citat:
Ok 🙂
Citera
2024-12-07, 19:50
Medlem
Ytterplagg är det fjällräven som gäller för mig.
Citera
2024-12-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse95

Jag köpte den där fjällräven klassisk - rena skiten, kostade nära 4k, varje gång det regnade blev allt genomblött i fickorna
Citera
2024-12-07, 20:16
Medlem
Crabbofixs avatar
vad händer med dina kläder när du säger dom slits ut
Citera
2024-12-07, 20:56
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bosse95

Citat:
Jag köpte den där fjällräven klassisk - rena skiten, kostade nära 4k, varje gång det regnade blev allt genomblött i fickorna

Som sagt är det innerkläder som jag söker i detta fallet. 😊 Eller gör Everest och Fjällräven innekläder?
Citera
2024-12-07, 21:01
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
vad händer med dina kläder när du säger dom slits ut

Exempelvis på jeans går ofta hål i knäet, trots att jag inte direkt kryper omkring på golvet något markant.
Eller på strumpor uppstår diverse hål här och där. På tröjor/koftor/hoodies har det varit allt från att dragkedjan går sönder till att de bleks ur o.s.v. Lite allt möjligt helt enkelt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in