2024-12-07, 16:53
Medlem
detektiven789s avatar
Detta verkar vara ett dåd som en början på en våldsam revolution av woke-sidan…vi får se hur detta utvecklas. Reaktionerna på sociala medier inte minst bland kvinnor som hejar på den snygge gärningsmannen är väldigt oroväckande…detta hänger helt klart ihop med valresultatet…
Citera
2024-12-07, 16:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Detta verkar vara ett dåd som en början på en våldsam revolution av woke-sidan…vi får se hur detta utvecklas. Reaktionerna på sociala medier inte minst bland kvinnor som hejar på den snygge gärningsmannen är väldigt oroväckande…detta hänger helt klart ihop med valresultatet…

Har inget med "woke" att göra.

Både konservativa som icke konservativa i USA har börjat vakna upp de senaste åren kring hur fruktansvärt orättvist det är i USA.

Har du pengar så kan du göra allt även ligga med barn ostraffat
Citera
2024-12-07, 17:07
Avslutad
Citat:
Ehrm, ser inte nån politisk sida i detta. Ben Shapiro blir totalsågad på sin kanal när han tar upp detta. Majoriteten av högern verkar vara positivt inställda!

helt jävla underbart
Citera
2024-12-07, 17:16
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Ehrm, ser inte nån politisk sida i detta. Ben Shapiro blir totalsågad på sin kanal när han tar upp detta. Majoriteten av högern verkar vara positivt inställda!

helt jävla underbart

Jag reagerar på att wokesidan unisont så oerhört samstämmigt jublar och hejar på gärningsmannen. Att en vd blir skjuten går att förstå, enskilda galningar är svåra att skydda sig mot, men denna mängd av fans är helt sjukt.

Det finns inte minst kvinnor på sociala medier som publicerat foton och identitetshandlingar på andra vd-ar också. Hälften av dessa är kvinnor. Så nu väntar jag på att kvinnlig vd blir skjuten…
Citera
2024-12-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Kan någon uppdatera mig som är out of the loop när det gäller det här?

Jag har sett bilderna på Reddit, och där folk skriver typ: "tyvärr jag är synskadad" "vi ska ha tävling i att alla klär sig som den här personen och samlas här"

Samt att jag sett något om att numera så ingår bedövning i någon form av försäkring när det gäller sjukvård??

Jag fattar fan noll, är amerikanarna glada att den här personen mördades? Vad handlar det där om bedövning om?
GM hyllas mer eller mindre som en hjälte, Amerikanarna blir ofta nekade ersättning vid sjukdom, många cancerpatienter som dött pga att detta försäkringsbolag nekat ersättning tyvär, så vdn är inte särskilt omtyckt. Många skriver nu ironiskt kommentarer som "min åsikt blev nekad ersättning så jag kan inte uttala mig" eller "min synsjukdom blev nekad ersättning så jag är blind så jag har aldrig sett den mannen förut" osv.
Citera
2024-12-07, 18:02
Medlem
Citat:
Det hänger nog snarare ihop med brist på vård vid sjukdom, många cancerpatienter dom dött då försäkringsbolaget nekat vård. Väldigt många som har allvarliga sjukdomar får helt enkelt ingen vård, har dom tur så samlar någon vänlig själ in pengar som kan hjälpa till något. I USA får man betala sjukvården själv eftersom försäkringsbolagen oftast nekar dem hjälp.
Citera
2024-12-07, 18:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Märkligt är det. Jag menar, mannen var ju värd flera miljarder dollar.

En saftigare summa kanske hade fått mer verkan, tänker jag.

Det var han säkert. Dock innan han blev skjuten. Efter är värdet noll..

Man får väl hoppas JFK jr. Styr upp sjukvården.
Citera
2024-12-07, 18:45
Medlem
DaEzzs avatar
Jag tippar på att när den här snubben väl grips och ställs inför rätta så kommer det att rasa in miljontals dollar i donationer för hans rättegångskostnader, dvs han kommer att kunna anlita de bästa försvarsadvokaterna i landet.

Utöver detta, säkerligen ögonöppnare för många Amerikanska oligarker och högljudda toppolitiker. Polariseringen i USA har lett till att spärrar släppt och en gryende insikt om att det finns gott om våldskapital bland gräsrötter över hela den politiska skalan.

Specifikt Elon Musk bör nog passa sig, han är högvilt i de här sammanhangen särskilt nu när han blandat sig i världspolitiken med sitt gigantiska ego.
Citera
2024-12-07, 19:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tippar på att när den här snubben väl grips och ställs inför rätta så kommer det att rasa in miljontals dollar i donationer för hans rättegångskostnader, dvs han kommer att kunna anlita de bästa försvarsadvokaterna i landet.

Utöver detta, säkerligen ögonöppnare för många Amerikanska oligarker och högljudda toppolitiker. Polariseringen i USA har lett till att spärrar släppt och en gryende insikt om att det finns gott om våldskapital bland gräsrötter över hela den politiska skalan.

Specifikt Elon Musk bör nog passa sig, han är högvilt i de här sammanhangen särskilt nu när han blandat sig i världspolitiken med sitt gigantiska ego.
Hur bra advokater mördaren än får tag på så blir det väldigt svårt att rättfärdiga ett mord/avrättning.
Citera
2024-12-07, 19:02
Medlem
Ingen jänkare han hade gått i Skolan med 20-30 st andra varje år i 9 år
typ det där är Vit Makt Benny from Hicksville ..jag känner honom
eller jobbat ngn stans flippat burgare

Ingen törs snacka vilket jag förstår " White Svines Lives Matter " Nog inte jag heller gjort.

Snuten obstruerar fint folk inblandat ..aktiespekulanter operation " Detta F*ckar vi up a la Kennedy "

Cover Up .... Får vi hur detta utvecklar sig .. 50 k är bara löjligt
Citera
2024-12-07, 19:07
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur bra advokater mördaren än får tag på så blir det väldigt svårt att rättfärdiga ett mord/avrättning.

Nej, han lär få livstid med stor sannolikhet oavsett men riktigt skickliga advokater kan nog möjligen ändra på den saken givet hans motiv, om han är ostraffad, om han är veteran och kanske lider av PTSD etc. Och som sagt, han kommer att kunna betala dem.
Citera
2024-12-07, 19:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tror inte, Elon är i riskzonen. Han jobbar för utveckling. Med JFK jr kan det blir riktigt bra..

Och Trump kan mycket väl införa annat system än detta blodsugarsystem som bara gynnar aktieägarna. Svårt men inte omöjligt..

Samhällsnyttiga tjänster som sjukvården bör inte privatiseras.

Jag tror det finns en kraftigt ökad risk för s.k copycats då en massa instabila potentiella gärningsmän ser att den här personen dvs gärningsmannen bokstavligen hyllas som en hjälte, och då är Musk den uppenbara måltavlan av olika skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in