2024-12-07, 19:16
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
“We don’t want to release that now,” the mayor said when asked if police have the killer’s name.

Så de har, givetvis, redan klart för sig vem han är. Återstår att se hur snabbt de lokaliserar honom.
Maskavtagandet på vandrarhemmet var inte hans smartaste drag.
Citera
2024-12-07, 19:41
Medlem
MeggieClearys avatar
TMZ skriver att pistolen som GM använde är vanligt förekommande på rancher och gårdar med djur.
Ett vapen som lämpar sig att avliva djur med då det inte smäller så högt, enlig TMZ.
Kan mördaren vara en bonnpojke från landet tro? Kanske blir svår att hitta då.
Citera
2024-12-07, 19:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
TMZ skriver att pistolen som GM använde är vanligt förekommande på rancher och gårdar med djur.
Ett vapen som lämpar sig att avliva djur med då det inte smäller så högt, enlig TMZ.
Kan mördaren vara en bonnpojke från landet tro? Kanske blir svår att hitta då.
VP9.
Citera
2024-12-07, 20:05
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
GM hyllas mer eller mindre som en hjälte, Amerikanarna blir ofta nekade ersättning vid sjukdom, många cancerpatienter som dött pga att detta försäkringsbolag nekat ersättning tyvär, så vdn är inte särskilt omtyckt. Många skriver nu ironiskt kommentarer som "min åsikt blev nekad ersättning så jag kan inte uttala mig" eller "min synsjukdom blev nekad ersättning så jag är blind så jag har aldrig sett den mannen förut" osv.

Ja förstår. Märkligt att ett så stort antal amerikaner hyllar ett mord ändå
Citera
2024-12-07, 20:15
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Detta verkar vara ett dåd som en början på en våldsam revolution av woke-sidan…vi får se hur detta utvecklas. Reaktionerna på sociala medier inte minst bland kvinnor som hejar på den snygge gärningsmannen är väldigt oroväckande…detta hänger helt klart ihop med valresultatet…

"Woke-sidan"? Mannen är en hjälte, en Batman i en värld med behov av sådan. Rätt åt svinet på UHC.

Det behövs fler attentat som liknar detta.
Citera
2024-12-07, 20:17
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Ja förstår. Märkligt att ett så stort antal amerikaner hyllar ett mord ändå

Inte ett dugg märkligt faktiskt med tanke på hur amerikanerna hatar korruption.
Jag är mer förvånad att idioter i tråden inte hyllar skyttens agerande.

Vissa människor står på rätt sida av historien och denna killen är en sådan.
Citera
2024-12-07, 20:20
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur bra advokater mördaren än får tag på så blir det väldigt svårt att rättfärdiga ett mord/avrättning.

Faktiskt inte.

Det verkar som få har koll på det här men en Jury och Domare i USA får lov att ogilla åtalet på moraliska grunder och fria honom, även om han är skyldiga till brottet. Det handlar om att rensa sitt samvete.
Citera
2024-12-07, 20:22
Medlem
UT64s avatar
Åtskilliga kommentarer från amerikaner på sociala medier är av typen:

RIP (Rest in piss)

No shits to give for this POS

I just hope his family knows that grief counselling isn’t considered ‘medically necessary

Och på den vägen är det. Memes, skrattande emojs och råa skämt. De som skriver kondoleanser på t.ex. Facebook hånas öppet. De enda som verkligen är ledsna är politiker, miljardärer och andra CEOs. Det är en flod av avsky mot den skjutne.
Citera
2024-12-07, 20:29
Medlem
Citat:
Detta verkar vara ett dåd som en början på en våldsam revolution av woke-sidan…vi får se hur detta utvecklas. Reaktionerna på sociala medier inte minst bland kvinnor som hejar på den snygge gärningsmannen är väldigt oroväckande…detta hänger helt klart ihop med valresultatet…

Woke alltså? På riktigt? Hur fel-gängad är du?
Citera
2024-12-07, 20:44
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Åtskilliga kommentarer från amerikaner på sociala medier är av typen:

RIP (Rest in piss)

No shits to give for this POS

I just hope his family knows that grief counselling isn’t considered ‘medically necessary

Och på den vägen är det. Memes, skrattande emojs och råa skämt. De som skriver kondoleanser på t.ex. Facebook hånas öppet. De enda som verkligen är ledsna är politiker, miljardärer och andra CEOs. Det är en flod av avsky mot den skjutne.

Helt rätt.

Läste att UHC har 91% chans att neka dig försäkringen och vid överklagan 32%... Det var vår Dark Knight.
Citera
2024-12-07, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tippar på att när den här snubben väl grips och ställs inför rätta så kommer det att rasa in miljontals dollar i donationer för hans rättegångskostnader, dvs han kommer att kunna anlita de bästa försvarsadvokaterna i landet.

Utöver detta, säkerligen ögonöppnare för många Amerikanska oligarker och högljudda toppolitiker. Polariseringen i USA har lett till att spärrar släppt och en gryende insikt om att det finns gott om våldskapital bland gräsrötter över hela den politiska skalan.

Specifikt Elon Musk bör nog passa sig, han är högvilt i de här sammanhangen särskilt nu när han blandat sig i världspolitiken med sitt gigantiska ego.

Elon har ett galet starkt livvaktsskydd. Behöver inte oroa dig för honom.
Citera
2024-12-07, 21:08
Avslutad
Citat:

Äh va?

Woke? Detta har inget med woke att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in