2024-12-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Folk blir nekad vård. Han är orsaken att tusentals har dött. Därför jublar internet för att det är karma.
Det är nog mer än tusentals.
Citera
2024-12-07, 14:32
Medlem
different_trips avatar
En hjälpte som aldrig borde ställas inför rätta.

Någonstans går gränsen för vad som är rimligt pga girighet och USA har passerat den gränsen med råge. Återställ systemet, ner med eliten. Det faktum att man läser om Musks totalt narcissiska tweet om hur "CEOs får världen att fungera" så hopppas jag han står på tur.

Makten är hos folket.
Citera
2024-12-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Hoppas detta blir en DB Cooper

Det känns som chansen/risken finns. Undrar om hostel-snubben är ett planterat villospår för hans beteende att gå med masken uppdragen var ju märkligt och att det inträffar samtidigt som en likadant klädd man gör en hit.
Citera
2024-12-07, 15:03
Medlem
Deerhunter10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Hoppas detta blir en DB Cooper

Ser ut som de kommer ta honom ganska snart. Han har lämnat många spår efter sig.
-Många bilder av hyfsad kvalitet (helt eller helvis omaskerad)
-De har hittat vad de tror är hans ryggsäck, vattenflaska samt en telefon.
-Han använde troligen en STATION SIX 9 som är en modern variant av welrod. Det säljs inte många av dem, så den blir nog lätt att spåra.
-Polisen verkar ha väl kartlagt hans väg till New York.
-Han tog det lungt, men var inte speciellt effektiv. Första skottet i ryggen var det dödande. Därefter slösade han mycket tid på flera skott på avstånd och lyckades bara träffa med ett skott i benet. Efter första skottet skulle han bara gått fram och skjutit ett i huvudet=Inget proffs direkt.
Så han är snart fast
Citera
2024-12-07, 15:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Ser väldigt många vid detta lagret säga att det inte ser ut att vara samma person.

Ligger väl i polisens intresse att gå ut med namnet? Dels för att få in tips och för att sätta press på GM att begå misstag eller rakt av lämna in sig själv.

Det kan ju vara så att man hoppas på att han ska tro att han är safe. I så fall kan han känna sig trygg med att vara på platser han har koppling till, samtidigt som polisen är i full färd med att ha span på dessa platser.
Citera
2024-12-07, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
En hjälpte som aldrig borde ställas inför rätta.

Någonstans går gränsen för vad som är rimligt pga girighet och USA har passerat den gränsen med råge. Återställ systemet, ner med eliten. Det faktum att man läser om Musks totalt narcissiska tweet om hur "CEOs får världen att fungera" så hopppas jag han står på tur.

Makten är hos folket.

Musk profiterar inte på andras död efter att de betalat premier i åratal.
Citera
2024-12-07, 15:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deerhunter10
Ser ut som de kommer ta honom ganska snart. Han har lämnat många spår efter sig.
-Många bilder av hyfsad kvalitet (helt eller helvis omaskerad)
-De har hittat vad de tror är hans ryggsäck, vattenflaska samt en telefon.
-Han använde troligen en STATION SIX 9 som är en modern variant av welrod. Det säljs inte många av dem, så den blir nog lätt att spåra.
-Polisen verkar ha väl kartlagt hans väg till New York.
-Han tog det lungt, men var inte speciellt effektiv. Första skottet i ryggen var det dödande. Därefter slösade han mycket tid på flera skott på avstånd och lyckades bara träffa med ett skott i benet. Efter första skottet skulle han bara gått fram och skjutit ett i huvudet=Inget proffs direkt.
Så han är snart fast
Ja nu har ju belöningen höjts för den som pekar ut honom.
Även FBI går nu ut med en summa. Någon borde nappa på det.
Citera
2024-12-07, 15:38
Medlem
okok1s avatar
Oj nu har man höjt belöningen till 50k. Nu är polisen desperata. De verkar inte ha något att gå på.
Citera
2024-12-07, 15:47
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det handlar om att bolaget där personen i fråga var VD nyligen har meddelat att de inte längre kommer att betala för kostnader för narkos under operation, om proceduren/operationen går över en viss tidsram. Efter det så får patienten betala själv, vilket alltså kan bli extremt dyrt.

Aha då förstår jag. Tusen tack för att du förklarade, jag var verkligen helt lost.

Har dom ändrat det här beslutet nu? Tycker mig sett såna kommentarer?
Citera
2024-12-07, 16:38
Medlem
BombaySaphires avatar
United Healthcare coverage denials come into focus:

https://youtu.be/aXGpvNgSjk8?si=k4CnLwSrLLP8hg4u
Citera
2024-12-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Oj nu har man höjt belöningen till 50k. Nu är polisen desperata. De verkar inte ha något att gå på.

Märkligt är det. Jag menar, mannen var ju värd flera miljarder dollar.

En saftigare summa kanske hade fått mer verkan, tänker jag.
Senast redigerad av kaffekoppen 2024-12-07 kl. 16:40.
Citera
2024-12-07, 16:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Kan nån vänlig själ länka igen till klippet som visar hela mordförloppet? Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in