2024-12-07, 13:05
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk

Sen om hon har nyckeln så kan hon väl i princip bara gå in. Tror inte att t.ex. polisen kan avhysa henne ifall hon har nyckel och är skriven där.

Oavsett, en 70+ årig arab vet knappast hur man ska gå tillväga här. Så tyvärr är han Pias perfekta offer.

Problemet är nog att Hassan inte får byta lås med avsikt att hålla fröken borta. Det räknas ju ändå som hon bor där och något han kan torska på (tämligen säker). Sant med polisen.

Det blir nog via juridiken gubben får gå för att bli av med tanten. Och sådant tar tid och brukar kosta en slant. Om hon inte drar frivilligt, då är det ju löst.
Citera
2024-12-07, 13:30
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Problemet är nog att Hassan inte får byta lås med avsikt att hålla fröken borta. Det räknas ju ändå som hon bor där och något han kan torska på (tämligen säker). Sant med polisen.

Det blir nog via juridiken gubben får gå för att bli av med tanten. Och sådant tar tid och brukar kosta en slant. Om hon inte drar frivilligt, då är det ju löst.

Frågan är om hon är såpass fräck och beräknande, att hon kommer att hävda sin rätt till till ” sin” bostad där nu?
Trots att hon är ovälkommen?

Iofs, förvånar mig inget med henne längre.

Sen vet vi ju inte om Hassan får dåligt samvete över hennes nätter på T-Centralen, och förbarmar sig…
Tills hon spårar ur igen..

Kan bli många ” fram-å-tillbaka” turer?
Citera
2024-12-07, 13:34
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Man vet aldrig. Om hon anmäler Hassan för misshandel så kanske han betraktas som skyldig. Inte omöjligt då att han blir gripen och Gräddrumpan sedan får ta över hans lägenhet.

Nej för hon står inte på hans hyreskontrakt.
Citera
2024-12-07, 13:35
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent

Inte alls säkert, om en annan person bor tillräckligt länge får istället denna besittningsrätt.
Citera
2024-12-07, 13:36
Medlem
Citat:
Efter en viss tid kan man få ta över en hyresrätt om man står skriven där.
Citera
2024-12-07, 13:51
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Frågan är om hon är såpass fräck och beräknande, att hon kommer att hävda sin rätt till till ” sin” bostad där nu?

Sen vet vi ju inte om Hassan får dåligt samvete över hennes nätter på T-Centralen, och förbarmar sig…

Tror likt dig att Pia är för korkad för att veta vilka medel hon kan ta till med. Manipulativ ja, men såpass listig att hon skulle ta något rättsligt? Nja.
Var ju knappt så hon fattade vad som hände på familjerätten.

Hade jag varit Hasse hade jag bytt lås (om hon nu har nyckel, tveksamt där) och tagit mina chanser.

Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Efter en viss tid kan man få ta över en hyresrätt om man står skriven där.

Pia har 0 chans till det.
Citera
2024-12-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Det är tragiskt att så många följer denna tråd.Har ni inget i erat som betyder något?.Är ni så inne på och skriva om andra en er själva.Ni är botten av vårat samhälle,Troligvis är ni sådana som tycker att dom är sämre en jag attacker dom.Varför följer man en människa på internet bara det är hjärndött.
Än inte "en". Det du skriver är nästintill oläsbart,ingen förstår vad du menar. Även om du har en lättare hjärnskada måste du jobba på att uttrycka dig korrekt.
Citera
2024-12-07, 14:17
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy

Jag skulle inte underskatta fröken. Hon må var sjuk och riktig skev. Förmodligen är hon mer intelligent än hur hon framställer sig.
Om hon vill nyttja systemet så gör hon det. Oavsett konsekvens för Hassan.

Fram-å-tillbaka turer räknar jag med.
Citera
2024-12-07, 14:18
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Inte alls säkert, om en annan person bor tillräckligt länge får istället denna besittningsrätt.

Nej inte om hon inte står på hyreskontraktet. Det kan inte bara skrivas över utan hon behöver uppfylla de krav som ställs på inkomst och vara utan betalningsanmärkningar. Om ens då.

Hyresvärden kommer aldrig godkänna henne. H är ju redan varnad.

Hon har befunnit sig i lägenheten ett par dagar efter adressändringen. Så inte tillräckligt länge heller.
Citera
2024-12-07, 14:23
Medlem
Kamacamakans avatar
Gräddis säger i en kommentar i inlägget om Tortyren på centralen ; Soc.jouren har bokat in henne på ett hotell.
Citera
2024-12-07, 14:23
Medlem
Citat:
Nej inte om hon inte står på hyreskontraktet. Det kan inte bara skrivas över utan hon behöver uppfylla de krav som ställs på inkomst och vara utan betalningsanmärkningar. Om ens då.

Hyresvärden kommer aldrig godkänna henne. H är ju redan varnad.

Hon har befunnit sig i lägenheten ett par dagar efter adressändringen. Så inte tillräckligt länge heller.

Hon verkar vara inne på att försöka ta över lägenheten, någon kommenterade hennes video med att hon inte hade rätt till den och hon svarade ”jag bodde där under äktenskapsliknande förhållanden”.
För att sambolagen ska gälla är det alltså vad som krävs, men jag tror knappast det räknas som äktenskapsliknande förhållanden efter att ha bott där någon dag. Då kan snart one night stands få besittningsrätt när de spenderat natten under äktenskapsliknande förhållande 😂
Citera
2024-12-07, 14:37
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hon verkar vara inne på att försöka ta över lägenheten, någon kommenterade hennes video med att hon inte hade rätt till den och hon svarade ”jag bodde där under äktenskapsliknande förhållanden”.
För att sambolagen ska gälla är det alltså vad som krävs, men jag tror knappast det räknas som äktenskapsliknande förhållanden efter att ha bott där någon dag. Då kan snart one night stands få besittningsrätt när de spenderat natten under äktenskapsliknande förhållande 😂

Såg också det. Skrattretande.
Såg också en kommentar om att Pia ska ge bort pengarna.

Vilket också vore hennes enda chans att få ekonomisk hjälp av soc och bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in