Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
För min del får de gärna filma när jag går till Willys för att handla morötter.. Kunde inte bry mig mindre!
Enda gången jag inte gillar kameror är när de sitter uppsatta efter vägarna på stolpar och rapporterar om jag kör 75 på en 70-sträcka.
Du kan inte välja.
Antingen är du för frihet och integritet eller så är du inte det.
Du kan inte äta kakan och ha den kvar.
Problemet som moderaterna och vänstern skapat under lång tid är ett sätt för moderaterna att övertyga lättlurade väljare att övervakning på allt du gör är det enda rätta.
Deras vänner blir rika på detta.Sälja övervakningsutrustning och väktartjänster,fängelseutrustning och för massa miljarder årligen och massa annat som betalas med skattepengar.
De ville inte fixa problemen från grunden .Dvs stoppa inflödet av fel personer eller slänga ut fel personer och låsa in dom lång tid.
Blir det mer övervakning och fler poliser så blir det fler löjlighetskontroller på vägarna där de gömmer sig på en 50 eller 70 sträcka och bötfäller folk som kör 5 eller 10km h för mycket.
Det löjligaste var när de gömde sig på motorvägen mitt i natten och en firmabil som troligtvis var på väg hem för att sova körde 130 eller 140 på en 110 väg helt tom på bilar och jättefint väglag så blev han stoppad.