Citat:
Ursprungligen postat av
gomersgotoground
Jag undrar om Putins tillbakadragande från Syrien kommer att granskas lika kritiskt som Bidens från Afghanistan? De syriska rebellerna har redan kommit över mycket mer kvalificerad utrustning än talibanerna gjorde i Afghanistan.
För det första, den enda orsaken till varför jag är inne i denna tråd och härjar är för att jag vill se Ryssar åka på däng. Det på grund av vad dom har gjort mot Ukraina. Så där har ni mig, normalt så häckar jag i nedanstående tråd.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Så med det sagt. Nej, jag vet inte om det här är ett tillbakadragande ännu. Men jag noterar vissa tecken på ryssarnas närvaro där. Och dom tecknen postar jag i denna tråd. Den här delen av världen bekymrar mig inte, jag letar bara efter svaghetstecken på dessa orcher.
Så med det sagt, jag noterade en nyhet i morse om att Ryssland ska hjälpa Talibanerna i Afghanistan att starta upp guldgruvor. Jag vet inte om det här kommer leda till ett tillbakadragande och om Ryssland förlorar en hamn i Medelhavet. Jag önskar att det skulle bli så, men just nu är hela situationen en smula för dynamisk för min smak.
Citat:
Ursprungligen postat av
gomersgotoground
Det finns dock en viss risk att rebellerna når en överenskommelse med Ryssland. Även om de verkar vara hyfsat pragmatiska vore det förmodligen politiskt svårt med tanke på alla krigsbrott Ryssland har begått i Syrien.
Vem vet, Ryssjävlarna är kända för att köpa ut kreti och pleti. När Assad inte kan hålla makten, jag skulle tro att dom köper in någon annan.