2024-12-05, 23:40
Medlem
Fruktansvärt. Syrien blir en Islamistisk stat där IS är förebilden. Sharia-lagarna kommer införas.
Varför är Syriens armé så dåliga, verkar inte bry sig?
Citera
2024-12-06, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Fruktansvärt. Syrien blir en Islamistisk stat där IS är förebilden. Sharia-lagarna kommer införas.
år 2014-2016 så var jag på facebook och "raggade" upp personer i mellanöstern som uppenbarligen var ute och krigade.

jag vet inte om det kallas för dålig militär, men mordiska var de definitivt. fick se mycket hemska saker.

dröjde något år, sedan dammsögs alla sådana "vänner" totalt som under en natt. undrar vad som hände
Citera
2024-12-06, 00:31
Medlem
Detta verkar ju gå vägen för skäggen. Helt otroligt. Måste va nervöst att va alavit just nu? Blir de nästa flyktingvåg in i Europa?? Men det är väl ganska ordentligt folk trots allt va?? Eller??
Citera
2024-12-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil

Kör stor kontrings attack i Hama nu 1000 paratroopers, Ryska special styrkor, SAA och Wagner. Lugna dig.
Citera
2024-12-06, 02:53
Medlem
Får väl hoppas på att pro-Assad styrkorna håller ihop skiten så att vi slipper fler parasiterande muslimer kommandes. Varje gång en regim faller blir det alltid värre.
Citera
2024-12-06, 09:15
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Det rör sig fort just nu. Rebelltrupper är nu bara dryga halvmilen från Homs.
Under morgonen bombade israeliskt flyg en bro och militärmateriel för att förhindra Hezbollahs trupper att förstärka Homs försvar.

Här är en lång tråd på Twitter om varför Homs är så viktig för Assad/Hezbollah/Iran.
https://twitter.com/Saul_Sadka/status/1864661421318873554

Edit: en tråd med filmer som påstås vara tagna idag mellan Hama och Homs.
https://x.com/NOELreports/status/1864942175076622678
Senast redigerad av veni.vidi.vomui 2024-12-06 kl. 09:19.
Citera
2024-12-06, 09:23
Medlem
Räcker man kollar kartan så inser man direkt varför Homs är viktigt.

Ska bli intressant se vad som kommer ske under dagen
Citera
2024-12-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Kör stor kontrings attack i Hama nu 1000 paratroopers, Ryska special styrkor, SAA och Wagner. Lugna dig.

Hur gick motanfallet? Lyckades det gamla videoklippet från en militärövning 2023 att omringa Hama och förgöra rebellerna där?
Citera
2024-12-06, 11:14
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3lcmwzvfuds2o
Citat:
Russian Z-blogger Fighterbomber says the situation in Syria is catastrophic. According to him, Russian military bases and airfield are virtually unprotected from shelling, there is nowhere to withdraw them, and evacuation is completely impossible.
Citera
2024-12-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3lcmwzvfuds2o

Jag undrar om Putins tillbakadragande från Syrien kommer att granskas lika kritiskt som Bidens från Afghanistan? De syriska rebellerna har redan kommit över mycket mer kvalificerad utrustning än talibanerna gjorde i Afghanistan.

Det finns dock en viss risk att rebellerna når en överenskommelse med Ryssland. Även om de verkar vara hyfsat pragmatiska vore det förmodligen politiskt svårt med tanke på alla krigsbrott Ryssland har begått i Syrien.
Senast redigerad av gomersgotoground 2024-12-06 kl. 12:02.
Citera
2024-12-06, 12:19
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Jag undrar om Putins tillbakadragande från Syrien kommer att granskas lika kritiskt som Bidens från Afghanistan? De syriska rebellerna har redan kommit över mycket mer kvalificerad utrustning än talibanerna gjorde i Afghanistan.

Det finns dock en viss risk att rebellerna når en överenskommelse med Ryssland. Även om de verkar vara hyfsat pragmatiska vore det förmodligen politiskt svårt med tanke på alla krigsbrott Ryssland har begått i Syrien.

Ryska svartsynta memes på Telegram med Iljusjin plan som lyfter från Syrien och en massa araber som klänger sig fast på landningsställen.
Citera
2024-12-06, 12:28
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

För det första, den enda orsaken till varför jag är inne i denna tråd och härjar är för att jag vill se Ryssar åka på däng. Det på grund av vad dom har gjort mot Ukraina. Så där har ni mig, normalt så häckar jag i nedanstående tråd.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Så med det sagt. Nej, jag vet inte om det här är ett tillbakadragande ännu. Men jag noterar vissa tecken på ryssarnas närvaro där. Och dom tecknen postar jag i denna tråd. Den här delen av världen bekymrar mig inte, jag letar bara efter svaghetstecken på dessa orcher.

Så med det sagt, jag noterade en nyhet i morse om att Ryssland ska hjälpa Talibanerna i Afghanistan att starta upp guldgruvor. Jag vet inte om det här kommer leda till ett tillbakadragande och om Ryssland förlorar en hamn i Medelhavet. Jag önskar att det skulle bli så, men just nu är hela situationen en smula för dynamisk för min smak.

Citat:

Vem vet, Ryssjävlarna är kända för att köpa ut kreti och pleti. När Assad inte kan hålla makten, jag skulle tro att dom köper in någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in