2024-12-05, 18:57
Medlem
TheFinals avatar
Bortser man från uppträdandet mot andra m.m. så är han ju rätt festlig.

Rena underhållningen att titta när han avsiktligt bara matar ut felaktig information som är så konstig att ingen borde tro på den, men de håller igång folket som genast helt plötsligt tror på just det han sa 😂

Nästan lite komiskt att folk förutsätter att han alltid måste tala sanning, sen väljer de själva vad som är sanning och inte - men när han hela tiden petar in helt galna grejjer blir det som sagt helskojjigt när folk går igång och ska börja fundera & utreda.
Sen sitter de och håller koll också på vad han sagt förut när de vet med sig att han bara kläcker ur sig något helt plötsligt.

All förståelse och sorg kring barnet såklart, men han är rätt bra rolig ändå!
Senast redigerad av TheFinal 2024-12-05 kl. 19:01.
Citera
2024-12-05, 19:07
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Men enligt Julia bara på besök, hon bor fortfarande hos Nina i Motala.

https://mrkoll.se/person/Julia-Emmy-Prinsessan-Puhakka-Badstugatan-2-Karlskoga/uerAcYfrkyqRaQDYuqsqqkuerAuerAcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk cYfr

Har Julia lärt sig folkbokföringsbrott i Skabbes skolkoncern AB?

Nina bor väldigt nära Hemköp i Motala. Storgatan. Rakt över till Hemköp.
Citera
2024-12-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
https://mrkoll.se/person/Julia-Emmy-Prinsessan-Puhakka-Badstugatan-2-Karlskoga/uerAcYfrkyqRaQDYuqsqqkuerAuerAcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk cYfr

Har Julia lärt sig folkbokföringsbrott i Skabbes skolkoncern AB?

Nina bor väldigt nära Hemköp i Motala. Storgatan. Rakt över till Hemköp.

Ingen aning, tror hon snackat om spärrat bank-ID och inte kunnat adressändra. Men känns som något man borde kunna kringgå och fixa utan bank-id. Men vet inte som sagt, återger bara vad hon sa i sin live. Hon är ju inte alltid helt sanningsenlig heller.
Citera
2024-12-05, 20:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
- hittade du på att Skabbe var inblandad i ett mordförsök i Linköping. Lögn, han hade varit offline i ett dygn när ni kom till slutsatsen att han försökt mörda.
- Du har hittat på att Skabbe varit anställd av J&J AB. Arbetsgivaransvar har Jocke och Jonna haft över Chrippa och skatteinbetalningar för hans gage
- Du har hittat på att Jocki säljer av kläder p g a akut likviditetsbrist i bolaget. Jocke och Jonna har en allvarlig likviditetskris i företaget
- Du har hittat på att J&J senast i höst planerade att fly till Dubai. Det kommer från Joakim och Julia, jag har spekulerat om det kommer ske i höst
- Du har hittat på att Jocki utreds av polis under tio olika brottsrubriceringar. Han utreds för flera brott
- Du hittade på att du hade tillgång till alla polisförhör som hållits med Jocki, Lögn, jag har aldrig påstått mig ha tillgång till någon av polisens handlingar förutom häktningens handlingar, du blandar ihop mig med 400Ben och Pinto87 som säger sig ha gjort insiderbrott och fått se polisens dokumentation och förhör, Linneas skrattretande skador och fått nys om gripanden, knarkbeslag och mer
- du hittade på att du, utifrån nämnda förhör, kunnat sluta dig till att han genomgående ljög för polisen, Tankevurpa, jag har kunnat sluta mig till det genom vad förhörda personer har kommit överens om och pressat sin omgivning till att säga.
- du hittade på att Paris var den sista staden i världen som Skabbe ville resa till när han i verkligheten rekommenderade alla att resa dit - "en magisk stad", lögn, Chrippa har sagt både ett och två, ett innan resan och två efter resan. Åsikter är inte huggna i sten och hans ändrade åsikt får du diskutera med han
- du hittade på ett alldeles eget juridiskt begrepp kallat "indirekt vräkning", Joakim fick beslut om avflyttning av hyresvärden vilket är samma sak som att han inte kan motsätta sig avflyttning, då träder vräkningsbeslutet i kraft.
- du hittade på att Skabbe och Linnea vid minst två tillfällen "angripits" i hemmet medan de båda enträget hävdat att ingen nånsin ens sagt något negativt till dem i verkliga livet, modifikation av berättelse.
- du hittade på att Jocki betalar ut svarta pengar, ifall Skatteverket inte fått in en krona skatt, som Joakim säger, betyder det att han har brustit i arbetsgivaransvar vid utbetalningar till Chrippa. Olivia fick ungefär 13000 i månadslön.
- du hittade på att Jocki publicerat två grova förtal på IG men bara du hade sett dem, Joakim har publicerat många grova förtal på IG, ett riktat mot min käre vän Mumsbulle
- du hittade på att Jocki skrev oanständigheter till Linnea när hon i själva verket blev upprörd att Jonna la sig i deras kontakt, Joakim skriver anständigheter till Linnea, Linnea blev upprörd över att Jonna publicerade detaljer om Lillens barnhälsa på internet.
- du hittade på att Linnea inte ville veta av Jocki när hon i verkligheten skickade skrattemojis till honom. Du är allt för rolig. . Man tackar inte nej till Joakim Lundell.

Personer på autismspektrat har svårt att tolka saker rätt, du befinner dig där eller jobbar på en trollfabrik.

Din trovärdighet är nuförtiden noll. NOLL

Då kan vi prata om din trovärdighet nu

Detta har du påstått:
Jag är allierad med Mumsbulle och Chrippa nu och mot Jocke. Detta stämmer ju inte och är en trådsanning från din sida. Varför ljuger du för? Jag tycker Christoffer är en väldigt problematisk människa och försvarar verkligen inte honom.

Christoffer påstår att Jocke gått på min bil, postlåda och dörr. Detta påstår du vidare i tråden. Varför ljuger du om detta också?

Jag kan inte minnas allt du skrivit om mig i detta drama men det är ju 10 tals lögner. Så varför ljuger du själv? Den enda som skapar trådsanningar här är du. Du har ljugit om mej och om rena faktafel i detta dramat mellan Christoffer och Jocke.
Citera
2024-12-05, 20:32
Medlem
Citat:
Jocke, Jacke, Mårten, Luggen osv?

Han har bara Linnea, T o A kvar princip.
Han vill inte ha kontakt med Jocke fast Jocke struntar i det. Jacke har han inte förlorat och det har Jacke sagt flera gånger nu. Luggen bor utomlands och dom pratar nästan varje dag så vad jiddrar du om. vem är Mårten. om du kollar hans stream så har han polare som han träffar. du pratar skit.
Citera
2024-12-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Var inte riktat mot dig utan mot Mutemute son bara vill ha svar på sina konstiga inlägg

Som pinto säger han attackerade Jullan och försökte ta lilla C, polisen kom till plats och fick ta hand om lilla C. Han är hemsk, det enda detta gör är att skrämma och utsätta barnet för trauma.
Tack & lov är det LVU på gång.

listan blir längre & längre.
Citera
2024-12-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Eftersom kreatören själv berättat om det i en video.
På grund av boendesituationen klarar barnet ej av att göra läxor och måste istället stanna kvar i skolan efter ordinarie klass är slut och göra läxorna där.

Ja just ja han åkte hem till sin morfar ofta och gjorde läxor.
Men kanske jultomten kommer fortare än man tror så en större bostad hittas.
Dom verkar nästan ha blivit ett starkare par efter detta.
Citera
2024-12-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han har nog redan tänkt ut en historia som i hans huvud låter realistisk.

Tänk om han hade valt ett annat sätt att uttrycka sig redan i början när han började se ner på människor som fattiglappar osv. Om han inte hade betett sig så förbannat överlägset och sett sig själv som mästersmitaren och inte hade raljerar så mycket över hans överlägsenhet mot myndigheter och inte ljugit så vansinnigt mycket så hade detta sett så annorlunda ut.

Och jag vill vara väldigt tydlig med att bara för att jag tycker att dessa två individer är på riktigt dumma i huvudet så betyder det inte att jag hatar dom.
Det har gått mode i att slänga ur sig hatakortet så fort det bara går.

Men att han inte förstår att han är den största delen av att det har blir ett LVU?
Dessutom utsätter han flickan för trauma när han attackerar mamman och sen försöker ta henne.
Citera
2024-12-05, 20:49
Medlem
Citat:
Det är väldigt ironiskt att Christofer skyller på vad Tullen utsätter C för på Arlanda men Skabbe får göra samma sak vid Hemköp i Motala. Dopy som "vet allt" kan ju förklara vidare. Filmade Linnea händelsen och skrek som på Arlanda? Pundare.

Barnet har ju åkt polisbil nu mer än vad resten av släkten gjort hela sitt liv totalt och det är Skabbe skyldig till.

Polisen spelade fotboll med C. Mer aktivitet o rörelse än vad Skabbe ger ungen.

Chloe ❤ LVU snart. Det kommer nog bli bra. Detta kan inte fortsätta.

Nej nu behöver det ta slut och det är bra att LVU ansökan är igång.

Stackars lilla flicka.

Dock skulle jag aldrig kunna åka iväg på semester om mitt barn skulle tas ifrån mig, för mig är det märkligt att åka iväg då.
Senast redigerad av mutemute123 2024-12-05 kl. 20:55.
Citera
2024-12-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Julia är en vidrig person som ljuger hela tiden. i telefonsamtalet så säger hon att hon skiter i barnet men vill ha hämnd på Chrille. hon är ett äckel.

I vilket samtal säger hon det?
Citera
2024-12-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
I vilket samtal säger hon det?
Det kan du höra hos Anjo.
Citera
2024-12-05, 21:07
Medlem
Är Jackes YT-kanal raderad...? De hade börjat släppa grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in