Citat:
Ursprungligen postat av
Jojjesen
Något som inte går till åtal publiceras aldrig i dessa databaser. Därmed inget att tas bort ifrån. DU bränner din trovärdighet med sådant här bullshit.
Jo. Det finns visst.
Ser att du ägnat dagen åt olika typer av påhopp på olika personer, så borde inte lägga tid på dig, men gör ett litet undantag.
Med tanke på dina okunniga svar så är det ingen idé att gå in på lagstiftning och förarbeten, utan ger dig följande länk och ett citat:
Citat:
I regel blir alltså även en nedlagd förundersökning offentlig, men för att få veta om en specifik förundersökning är offentlig eller ej måste du vända dig till polisen som utfört förundersökningen.
https://lawline.se/answers/ar-nedlagd-forundersokning-allman-handling
Jag har själv tillgång till databaser med ett mycket stort antal beslut om nedlagd förundersökning.
Självklart sparar databaserna alla myndighetsbeslut de kommer över (hell, du kan till och med se adressändringar årtionden tillbaka i vissa databaser).
Jag kommer inte skriva mer till dig, med tanke på att du inte ens kände till ovanstående, vilket bevisar inte bara att du hade dålig koll utan även att ditt försök att såga min trovärdighet istället kraschade din egen.